ماموریت جدید گروه مالی بانک مسکن تشریح شد

ورود بانک مسکن به بازار ۳۰۰۰ میلیارد تومانی

همایش تامین مالی شرکت های حمل و نقل های ریلی به میزبانی گروه مالی بانک مسکن با حضور ۴۰ نفر از مدیران و کارشناسان بانکی و حوزه راه و حمل و نقل برگزار شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن، این همایش صبح امروز در ساختمان مرکزی گروه مالی بانک مسکن برای تشریح و تببین میزان آمادگی این گروه بابت تامین نیاز مالی یک بازار 3 هزار میلیارد تومانی، تشکیل شد.

مدیر عامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن –شرکت زیرمجموعه گروه مالی بانک مسکن- درباره خدمات قابل ارایه به فعالیت های حمل و نقل ریلی در کشور اعلام کرد: در پی اصلاحات صورت گرفته در اساسنامه شرکت تأمین سرمایه و اخذ مجوزهای لازم فعالیت در حوزه تأمین مالی صنعت حمل ونقل و با توجه به رکود شکل گرفته در صنعت ساختمان، شرکت تأمین سرمایه بانک مسکن در سال جاری برخود لازم دانسته است تا به منظور بهبود و توسعه کسب و کار خود به این بخش از بازار ورود کند. برآوردهای صورت گرفته از این بخش از بازار حمل ونقل -تولید واگن و توسعه ناوگان ریلی –رقمی بیش از 3 هزار میلیارد تومان را نشان می دهد که در نوع خود قابل توجه می‌باشد.

محسن فاضلیان، هدف از برگزاری این همایش را آشنایی و معرفی دقیق و کامل ابزارهای تأمین مالی در حوزه حمل و نقل ریلی برای مدیران عامل و مدیران ارشد شرکت‌های حمل ونقل در فاز اول عنوان کرد. در این راستا ابزارهایی چون اجاره، استصناع، مرابحه و سلف با کارکردهای متنوع،‌ معرفی شدند، تا با معرفی این ابزارها، زمینه رونق جدی این بخش از صنعت حمل و نقل فراهم شود.

در این هماش، مدیران شرکت راه آهن از دفتر سرمایه گذاری و اقتصاد حمل و نقل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، به عنوان نماینده دولت از طرف وزارت راه و شهرسازی که می تواند نقش سازنده‌ای در بهینه‌سازی ساز و کارهای قانونی تأمین مالی در این حوزه را برعهده داشته باشد حضور پیدا کردند.

بر اساس این گزارش، توسعه شبکه حمل و نقل ریلی برون شهری و درون شهری در کشور، یکی از اولویت های اصلی دولت یازدهم تعریف شد که در حال حاضر نیز برای اجرا در 4 سال آینده، در دستور کار دولت دوازدهم قرار دارد.

وزارت راه و شهرسازی معتقد است: توسعه هدفمند شبکه حمل و نقل ریلی شهرها می تواند به توازن بخشی جمعیت در کشور و همچنین توسعه زیرساخت های مورد نیاز برای رشد اقتصادی منجر شود.

با این حال، به دلیل کمبود اعتبارات دولتی از یکسو و تنگنای مالی نظام بانکی از سوی دیگر، توسعه شبکه حمل و نقل ریلی به عنوان ابر پروژه­های اقتصادی سرمایه­بر، الزاماً نیازمند استفاده از ابزارها و نهادهای نوین تامین مالی است که برای این منظور باید از پیوند بازار پول و بازار سرمایه به نفع تامین مالی این قبیل پروژه­ها،‌ استفاده شود.

در حال حاضر، بانک مسکن از طریق بازوی نوین مالی در اختیار، آمادگی خود برای تامین مالی پروژه های حمل و نقل ریلی را اعلام کرده است.

گروه مالی بانک مسکن طی 4 سال گذشته، توانست چندین پل ارتباطی از بازار سرمایه برای تامین مالی بخش مسکن برقرار کند که راه اندازی صندوق های زمین و ساختمان و انتشار اوراق رهنی –بازار رهن ثانویه- از جمله این مسیرهای جدید بوده است.

هم اکنون، شرایط برای تامین مالی نوین پروژه های راهی با اولویت حمل و نقل ریلی نیز فراهم آمده است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000