گروه سرمایه گذاری مسکن جایگاه نخست ارزش بازار را در بخش املاک و مستغلات کسب کرد

گروه سرمایه گذاری مسکن جایگاه نخست ارزش بازار را در صنعت انبوه‌ سازی، املاک و مستغلات کسب کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن، شرکت سرمایه گذاری مسکن پس از آنکه رتبه نخست کیفیت افشاء و اطلاع رسانی را در بین هلدینگ‌ های پذیرفته شده در شرکت بورس اوراق بهادار به خود اختصاص داد، توانست در میان 21 شرکت پذیرفته شده در بازار سرمایه در صنعت انبوه‌ سازی، املاک و مستغلات، جایگاه اول را از نظر ارزش بازار کسب کند.

بر این اساس، قیمت هر سهم گروه سرمایه گذاری مسکن 952 ریال و ارزش بازار گروه نیز 5 هزار و 236 میلیارد ریال در سال مالی منتهی به 30 آذر بوده است.

هلدینگ سرمایه گذاری مسکن که علاوه بر پروژه های ساختمانی در سایر پروژه های عمرانی مانند ساخت آزاد راه و پروژه های انتقال آب و پروژه های مسکن مهر حضور دارد، به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های انبوه ساز مسکن در کشور در سال 1369 به ثبت رسید و هم اکنون با بهره مندی از شرکت‌های فرعی در زمینه مسکن در سراسر کشور فعالیت می کند.

گروه سرمایه گذاری مسکن همواره در راستای توسعه سیاست‌های ورود به بازار سرمایه در سال مالی 95 تامین مالی طریق بازار سرمایه را در دستور کار خود قرار داد. بدین ترتیب که پس از تامین مالی پروژه نرگس رشدیه تبریز از طریق صندوق زمین و ساختمان، در سال گذشته نیز تامین مالی دو پروژه مسکونی نارون اراک و نگین شهرری را از طریق صندوق زمین و ساختمان صورت گرفت تا با در نظر گرفتن این دو صندوق تعداد 535 واحد مسکونی در گروه از طریق صندوق‌های زمین و ساختمان تامین مالی شود.

پذیرش و عرضه سهام شرکت‌های تابعه در بازار سرمایه از دیگر اهداف و برنامه‌های گروه طی سال‌های اخیر بود که در کنار بهره‌ مندی از مزایای پذیرش در بازار سرمایه برای شرکت‌های تابعه، شفافیت اطلاعاتی و به روز کردن ارزش دارایی‌های شرکت را به همراه خواهد داشت.

در همین راستا تا پایان سال مالی 94 عرضه سهام 5 شرکت تابعه در بازار سرمایه صورت گرفت و در سال مالی 95 نیز عرضه اولیه 10 درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند به عنوان یکی از شرکت‌های زیر مجموعه گروه در بازار اول فرابورس ایران انجام شد.

علاوه بر این، ارائه گزارشات تحلیلی بازار سرمایه، تاسیس صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان مسکن نارون، تاسیس صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان نگین شهرری، به روزرسانی و ارائه گزارشات فصلی ارزش روز دارایی‌های گروه و شرکت‌های تابعه و برنامه ریزی افزایش سرمایه شرکت‌های زیر مجموعه و گروه اهم فعالیت‌های انجام شده در حوزه توسعه سیاست‌های ورود به بازار سرمایه توسط گروه بوده است.

بر اساس این گزارش، سهامدار اصلی گروه سرمایه گذاری مسکن، بانک مسکن است و بخشی از اعتبارات این گروه توسط این بانک تامین می‌شود و این یکی از بزرگترین مزیت‌های شرکت در زمینه تأمین مالی و اتصال به بانک تخصصی مسکن است که سالانه این خط اعتباری شرکت هم افزایش می‌یابد.

گروه سرمایه گذاری مسکن در سال های اخیر روند با ثباتی در افزایش سودآوری داشته است. شناسایی سود در شرکت های زیرمجموعه، همزمان با ورود تدریجی این شرکت ها به فرابورس سبب شده تا شرکت بتواند به ثبات در سود آوری برسد.

بر اساس این گزارش اخیرا مجمع عمومی سالیانه صاحبان سهام گروه سرمایه گذاری مسکن برگزار شد و بررسی عملکرد مالی گروه سرمایه گذاری مسکن طی سال مالی منتهی به آذر 95 حاکی از بود که درآمد خالص این گروه در سال گذشته بالغ بر 350 میلیارد و 900 میلیون تومان بوده است.

همچنین سود عملیاتی گروه سرمایه گذاری مسکن نیز 79 میلیارد و 142 میلیون تومان و درآمدهای غیر عملیاتی نیز 6 میلیارد و 668 میلیون تومان اعلام شد.

در عین حال جمع دارایی‌های گروه سرمایه گذاری مسکن یک هزار و 619 میلیارد 12 میلیون تومان و جمع بدهی‌های گروه نیز در پایان دوره مالی سال گذشته 783 میلیارد و 502 میلیون تومان بوده است. جمع حقوق صاحبان سهام گروه در دوره مالی منتهی به آذر 95 معادل 835 میلیارد و 510 میلیون و 600 هزار تومان اعلام شد.

لازم به ذکر است تعداد سهام گروه سرمایه گذاری مسکن در سال مالی 95 نسبت به دوره‌های مشابه در سال‌های 94 و 93 رشد داشته است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000