نظر مخالف رئیس مجلس درباره لایحه تفکیک وزارتخانه ها

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۶/۰۴/۲۴
من موافق با لایحه تفکیک وزارتخانه ها نیستم، زیرا مشکلات کشور مربوط به این حوزه ها نیست.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در بیستمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان، در جمع مدیران دولتی و فعالان بخش خصوصی بخش مسکن و ساختمان اعلام ضمن بیان این مطلب،گفت: این ادغام و تفکیک ­ها وقت کشور را می گیرد، چند سالی وقت صرف شد تا این وزارتخانه ها و ادارات کل آنها ادغام شوند و باید توجه داشت که مسائل اصلی کشور جنس دیگری دارد.

رئیس مجلس در عین حال افزود:‌ ما از نظر تخصصی شما در خصوص لایحه تفکیک وزارتخانه های راه و شهرسازی استفاده می کنیم، زیرا به عنوان یک مجمع متخصص نظر شما مورد توجه است.

لاریجانی درباره عملکرد مهندسان ساختمانی و سازمان نظام مهندسی نیز گفت:‌ سازمان نظام مهندسی به عنوان یک سازمان مردمی باید به اخلاق حرفه ای اهتمام ویژه ای داشته باشند و به گونه ­ای رفتار کند که مردم نظارت آنها را صوری تلقی نکنند.

وی با بیان اینکه انتظار از سازمان نظام مهندسی نهادینه کردن اخلاق حرفه ای است، گفت: اجرای اخلاق حرفه ای بسیار مهم است و لازم است در صورت تخطی هر یک از اعضا با آنها برخورد شود، زیرا تخطی یک یا چند نفر ممکن است به آبروی سازمان نظام مهندسی خدشه وارد کند.

بر اساس این گزارش،‌ رئیس قوه مقننه با اشاره به شرایط کشور و نقش مهندسین به عنوان نیروهای خلاق گفت: دولتی که می خواهد شکل بگیرد، لازم است از کاردانی و شجاعت لازم برای اصلاحات عمیق در اقتصاد برخوردار باشد.

رئیس نهاد قانون گذاری کشورمان ادامه داد: رتبه کشور از نظر زمان برای سرمایه گذاری که باید کوتاه باشد در بین 20 کشور منطقه 15 هستم و در سطح جهانی نیز در بین 138 کشور جهان رتبه 78 را داریم که نشان دهنده وضع مناسبی است. باید توجه داشت که سرمایه سرگردان زیادی به سمت آسیا می آید و این سرمایه ها در جایی می نشیند که احساس امنیت کند. کشوری که می خواهد متحول شود باید زمینه سرمایه گذاری را فراهم کند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000