مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی خبر داد:

طرح ضربتی اعطای تسهیلات ازدواج کلید خورد

دسته بندی : اقتصاد کلان
۱۳۹۶/۰۴/۲۷
طرح ضربتی تسهیلات ازدواج همزمان با میلاد حضرت معصومه و روز دختر پرداخت خواهد شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

صبح امروز علی‌اصغر میرمحمد صادقی، مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی در نشستی خبری از طرح ضربتی اعطای تسهیلات ازدواج خبر داد.

به گزارش ایبنا، بر اساس این گزارش، این تسهیلات تا سقف ١٠ میلیون تومان از سوی ١٠ بانک عامل ملی، صادرات، تجارت، ملت، کشاورزی، سپه، رفاه کارگران، مسکن، توسعه تعاون و قرض الحسنه مهر ایران و نیز صندوق قرض الحسنه پارسیان همزمان با میلاد حضرت معصومه و روز دختر پرداخت خواهد شد.

میر محمد صادقی با تأکید بر اجرای قطعی تفاهم‌نامه بین بانک مرکزی و بانک های عامل این طرح و تسهیل در امر پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج گفت: بانک های عامل این طرح برای هر فقره تسهیلات ازدواج صرفاً باید یک نفر ضامن معتبر اخذ کنند.

این مقام مسئول بانک مرکزی با اشاره به اینکه بانک‌های عامل طرح باید اعطای تسهیلات ازدواج به مناطق محروم را در اولویت قرار دهند، تصریح کرد: این کار با اولویت پرداخت تسهیلات به مناطق محروم و به ترتیب ثبت نام در سامانه قرض الحسنه ازدواج انجام می شود.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی خاطر نشان کرد: بانک مرکزی در راستای اجرای بد «ج» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۶ موضوع اعطای تسهیلات قرض‌ الحسنه ازدواج، تلاش می‌کند تمام متقاضیان تسهیلات ازدواج که قبل از سال ۱۳۹۵ در سامانه قرض الحسنه ازدواج ثبت نام کرده اند بتوانند تسهیلات خود را دریافت کنند.

میرمحمد صادقی گفت: بانک‌های عامل در طول اجرای این طرح باید آمار عملکرد خود را در پایان هر هفته برای بررسی به بانک مرکزی ارسال کنند.

وی با بیان اینکه سامانه ازدواج از سال ٨٧ آغاز به کار کرده و تا ٢٥ تیرماه سال جاری ٣٣ هزار و ٦٠٠ میلیارد تومان وام قرض الحسنه ازدواج پرداخت شده است، افزود: بیشترین تعداد پرداخت تسهیلات ازدواج برای سال ٩٠ با یک میلیون و ٣٤٨ هزار فقره تسهیلات است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000