نایب رییس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

رابطه میان رکود مسکن و خانه های خالی

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۶/۰۵/۰۴
دولت به منظور خروج مسکن از رکود باید ابتدا برای فروش خانه های خالی ساز و کار مناسب طراحی کند.
پایگاه خبری بانک مسکن

سید هادی بهادری نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پایگاه خبری بانک مسکن، با تاکید بر اینکه طبق پیش بینی کارشناسان، وضعیت بازار مسکن امسال نسبت به سال گذشته بهتر خواهد بود، گفت: پیش بینی می شود در تابستان حجم معاملات مسکن نسبت به فصل مشابه سال گذشته افزایش یابد که این موضوع نشان از بهبود نسبی وضعیت بازار مسکن دارد.

وی در عین حال با بیان اینکه درباره خروج مسکن از رکود در سال جاری تردیدهایی وجود دارد، اظهار کرد: در اینکه معاملات بیشتر می شود شکی نیست چرا که آمار خرید و فروش در ماه های اخیر نیز افزایشی بوده است، اما نمی توان این افزایش معاملات را به منزله «بازگشت رونق به بازار» تلقی کرد و هنوز با نقطه مطلوب یعنی فضای پیش از رکود فاصله داریم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت فروش ذخیره مسکن ساخته شده در کشور به ویژه در شهرهای بزرگ نظیر تهران تاکید کرد و گفت: طبعا تا زمانی که این واحدهای تکمیل شده مربوط به سال های گذشته، به فروش نرسد، سرمایه گذاران ساختمانی نقدینگی لازم برای شروع دوباره ساخت و ساز را ندارند و به سراغ کلید زدن پروژه های جدید متناسب با نیاز امروز خریداران مسکن نمی روند.

بهادری با بیان اینکه انتظار افزایش ساخت و ساز در سال جاری به شکل محسوس و ملموس، بی جا و دور از واقعیت است، گفت: با توجه به اینکه آمار ساخت و ساز در ماه های اخیر حرکت صعودی نداشته است، طبعا یک بخش کلیدی از بازار مسکن همچنان با رکود جدی روبرو است. بنابراین حتی اگر معاملات گرم تر شود هم نمی توان ادعا کرد که بازار مسکن از رکود خارج شده است.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش سقف تسهیلات خرید بانک مسکن در اوایل سال گذشته، گفت: این اقدام توانست به عنوان پیشران حرکت بازار مسکن به سمت خروج از رکود ایفای نقش کند و همزمان با عملیاتی شدن این تصمیم، حجم خرید و فروش مسکن روند افزایشی در پیش گرفت. اما برای خروج کامل بخش مسکن از رکود باید ساخت و ساز نیز رشد مثبت را تجربه کند.

وی توصیه کرد دولت با پیش بینی یک برنامه عملیاتی در دوره جدید فعالیت خود، سرمایه گذاران را به ساخت پروژه های مسکونی متناسب با نیاز مصرفی بازار مسکن ترغیب کند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000