روابط عمومی مدیریت بانک مسکن در چهارمحال‌ و بختیاری خبر داد

افتتاح ۱۲۳۱ حساب صندوق مسکن یکم در چهارمحال‌ و بختیاری

روابط عمومی مدیریت شعب استان چهارمحال و بختیاری، آخرین آمارهای بیلان عملکرد این مدیریت در حوزه صندوق پس انداز مسکن یکم را اعلام کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن، بنا بر اعلام روابط عمومی مدیریت استان، این مدیریت تا پایان خرداد ماه سال جاری موفق به افتتاح یک هزار و 231 فقره حساب صندوق پس انداز مسکن یکم به ارزش 22 میلیارد و 100 میلیون تومان شده است.
این در حالی است که این مقدار تا پایان اسفند 95، به میزان یک هزار و 50 فقره حساب به ارزش تجمیعی 18 میلیارد و 800 میلیون تومان شده بود.
لازم به ذکر است، مبلغ تسهیلات پرداخت شده توسط مدیریت بانک مسکن در استان چهارمحال و بختیاری تا پایان خرداد 96 را یک میلیارد تومان در شهرکرد و 750 میلیون تومان در سایر شهرستان های این استان عنوان کرد.
با تفکیک تعداد تسهیلات مسکن یکمِ پرداختی در مرکز و سایر شهرهای این استان می توان گفت، تعداد 18 فقره تسهیلات با سقف 60 میلیون تومان در این قالب توسط شعب مستقر در شهرکرد و 18 فقره تسهیلات تا سقف 40 میلیون تومان در سایر شهرستان های چهارمحال و بختیاری پرداخت شده است.
روابط عمومی بانک مسکن در استان چهارمحال و بختیاری همچنین اعلام کرد، با بیان اینکه این مدیریت تنها 12 شعبه دارد ، از میان این 12 شعبه، هفت شعبه در شهرکرد و الباقی در سایر شهرستان ها مستقر هستند.
باید گفت، با تأکید بر اینکه استقبال از تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم در این استان مناسب ارزیابی می شود ، برخی متقاضیان این تسهیلات، درخواست تجدید نظر بابت تعدیل مبلغ اقساط آن را دارند.
همچنین، در صورتی که زوجین در شهرکرد اقدام به دریافت تسهیلات صندوق مسکن یکم کنند، در این صورت میزان قسط تسهیلات یکم برای زوجین معادل دو برابر قسط تسهیلات انفرادی می شود.
روابط عمومی بانک مسکن در استان چهارمحال و بختیاری میزان استقبال خانه اولی ها به خصوص در مرکز استان از سپرده گذاری در صندوق پس انداز مسکن یکم را در سطح خوبی عنوان کرد و یادآوری کرد، تا سه سال پیش، حداکثر تسهیلات پرداختی برای خرید مسکن، تنها 20 میلیون تومان بود لذا حال که مبلغ تسهیلات صندوق مسکن یکم قابل پرداخت در شهرکرد به 60 میلیون تومان و در سایر شهرستان ها به 40 میلیون تومان افزایش یافته است، طبیعی است که از این نوع تسهیلات، استقبال شود.
این روابط عمومی، با اشاره به شرایط جغرافیایی شهرکرد به عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری، متوسط قیمت متراژ واحدهای مسکونی در شهرکرد، دو میلیون و 800 هزار تومان در هر متر مربع اعلام کرده و گفته است، با تسهیلات 60 میلیونی پرداختی بانک مسکن به اضافه مبلغ اولیه سپرده گذاری مشتری، بخشی از هزینه خرید یک واحد مسکونی برای خانه اولی ها تامین شود.
گفتنی است دلیل گرانی قیمت مسکن در شهرکرد، کوهستانی بودن این شهر و اینکه عرصه برای ساختمان سازی بسیار کم است می باشد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000