سرمایه گذاری در حساب ممتاز با دو امکان

با تمهیدات صورت گرفته از سوی بانک عامل بخش مسکن،سپرده گذاران حساب صندوق پس انداز ممتاز مسکن از دو امکان مهم برخوردار می شوند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن، سپرده گذاران صندوق پس انداز ممتاز مسکن علاوه بر برخورداری از «سود سپرده» از امتیاز ویژه « تخصیص اوراق حق تقدم تسهیلات» در ازای حداقل مشخصی از موجودی باقی مانده در حساب خود برخوردار می شوند.

سپرده گذاران حساب صندوق پس انداز ممتاز بانک مسکن با سپرده گذاری در این حساب علاوه بر دریافت سود سپرده،در ازای هر 18 میلیون و 500 هزار تومان سپرده موجود در این حساب ماهانه مشمول تخصیص یک فقره اوراق 500 هزار تومانی حق تقدم تسهیلات خرید می شوند.

این سپرده گذاران می توانند پس از گذشت مدت زمان مشخصی از این اوراق به منظور استفاده از آن ها برای دریافت تسهیلات خرید مسکن استفاده کنند و یا اوراق مذکور را در بازار سرمایه به متقاضیان تسهیلات بدون سپرده خرید مسکن به فروش برسانند.

هم اکنون قیمت هر فقره اوراق 500 هزار تومانی حق تقدم تسهیلات خرید مسکن به طور متوسط حدود 76 هزار تومان است؛ این در حالی است که برای دریافت تسهیلات 60 میلیون تومانی خرید مسکن در شهر تهران از محل اوراق حق تقدم، متقاضی باید 120 فقره اوراق پانصد هزار تومانی خریداری کند. به این معنا که متقاضیان خرید مسکن برای استفاده از تسهیلات بدون سپرده 60 میلیون تومانی خرید مسکن از محل اوراق باید رقمی در حدود 9 میلیون و 120 هزار تومان به طور متوسط برای خرید اوراق هزینه کنند.

حساب های سپرده سرمایه گذاری ممتاز به دو دسته کلی حساب های ممتاز با تخصیص سود و حساب های ممتاز بدون تخصیص سود، طبقه بندی می شوند که در حساب های ممتاز با تخصیص سود، سرمایه گذاران (سپرده گذاران) علاوه بر دریافت سود ماهانه با توجه به نوع حساب، از امتیاز اوراق حق تقدم تسهیلات هم برخوردار خواهند شد.

مطابق با ضوابط بانک عامل بخش مسکن، نرخ سود علی الحساب این سپرده برای اشخاص حقیقی در حال حاضر 11 درصد است که به گفته مقامات بانکی با احتساب اوراق تخصیصی در ازای کف مشخص شده سپرده، به عنوان باقی مانده حساب، رقم سود متناسب با قیمت هر فقره اوراق بیش از عدد اعلام شده می شود.همچنین بر اساس ضوابط افتتاح حساب در صندوق پس انداز ممتاز، حداقل مبلغ جهت افتتاح و تخصیص اوراق به این نوع حساب (حساب سپرده سرمایه گذاری ممتاز مسکن)، 5 هزار تومان است . تعهد بانک در قبال سپرده گذاران حقیقی ( عادی ) این حساب صرفاً محدود به پرداخت سود معادل سود سپرده های سرمایه گذاری کوتاه مدت عادی است این در حالی است که هم اکنون بانک مسکن بر اساس اولویت ها و متناسب با منابع و مصارف به برخی از دارندگان این حساب ها علاوه بر پرداخت سود سپرده، اوراق حق تقدم دریافت تسهیلات تخصیص می دهد. همچنین مطابق با ضوابط بانک مسکن در خصوص این نوع حساب، این حساب، قابلیت واریز و برداشت را دارد.کارشناسان بانکی می گویند از آن جا که این حساب نیاز به رسوب مبلغ خاصی برای تخصیص اوراق ندارد می تواند گزینه مناسبی برای درآمدهای نامنظم و یا فصلی باشد. البته از آنجا که سقف تخصیص اوراق این حساب بالاتر از انواع دیگر است، برای مشتریان دارای منابع مالی بالا این سپرده پیشنهاد می شود. لازم به ذکر است که هر چند تخصیص اوراق به این حساب در تعهد بانک نیست اما بانک عامل بخش مسکن متناسب با اولویت ها و رعایت ضوابط خاص صندوق سپرده گذاری ممتاز، به برخی از دارندگان این حساب ها اوراق تخصیص می دهد.

سقف تخصیص اوراق در یک مرحله(به شرط قرار گرفتن در اولویت تخصیص اوراق از سوی شعبه) برای حساب هایی که پس از گذشت 6 ماه در اولویت تخصیص اوراق شعبه قرار می گیرند 36 میلیون تومان و برای حساب هایی که پس از گذشت 36 ماه از زمان افتتاح و یا تاریخ آخرین اوراق در اولویت شعبه قرار می گیرند مبلغ 50 میلیون تومان است.

حساب سرمایه گذاری سپرده ممتاز بانک مسکن علاوه بر حساب کوتاه مدت مختص اشخاص حقیقی، امکان افتتاح انواع دیگری از این حساب ها را برای اشخاص حقوقی و ... فراهم کرده است که هر کدام از حساب های زیر مجموعه حساب سرمایه گذاری سپرده ممتاز، شرایط و ضوابط خاص خود را در مورد حداقل سپرده مورد قبول برای افتتاح حساب،کف موجودی برای تخصیص اوراق و مدت زمان مشخص طول دوره سپرده گذاری برای تخصیص اوراق دارد.

بر اساس این گزارش هم اکنون به واسطه افزایش سرمایه بانک مسکن و با افزایش نسبت کفایت سرمایه این بانک، بانک مسکن به یکی از کم ریسک ترین و امن ترین مکان های سپرده گذاری برای سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی تبدیل شده است.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000