مدیر شعب بانک مسکن در اردبیل:

۱۰۰ درصد اهداف صندوق مسکن یکم اردبیل محقق شد

در حال حاضر، یک هزار و ۹۰۸ فقره حساب از سوی متقاضیان در صندوق پس انداز مسکن یکم استان اردبیل افتتاح شده است.
پایگاه خبری بانک مسکن

ابوالفضل کوهی فردمدیر شعب بانک مسکن استان اردبیل در گفتگو با پایگاه خبری بانک مسکن، با تشریح آمار صندوق پس انداز مسکن یکم گفت:اهداف تعیین شده برای این استان در سال 96 بر اساس ماه های گذشته از سال جاری، به طور کامل محقق شده است.

وی در مورد هدف تعیین شده از سوی ستاد مرکزی بانک مسکن برای مدیریت شعب اردبیل در سال جاری، گفت: این مدیریت موفق شد تا دهم مرداد ماه سال جاری، تمامی اهدف سال 96 را محقق کند، این در حالی است که هنوز حدود هفت ماه به پایان سال باقی مانده است. ما توانستیم طی چهار ماه و 10 روز، به تحقق 100 درصدی هدف مربوط به جذب منابع در صندوق یکم برسیم.
وی با تاکید بر اینکه تا 12 مرداد ماه سال جاری، تعداد یک هزار و 908 فقره حساب مفتوح در چارچوب صندوق پس انداز مسکن یکم موجود است، افزود: این تعداد حساب، منجر به سپرده گذاری و پس انداز مبلغی معادل 37 میلیارد و 700 میلیون تومان در صندوق یکم شده است.
مدیر شعب بانک مسکن استان اردبیل با اشاره به اینکه میزان تسهیلات اعطایی در صندوق یکم تا کنون، 165 فقره بوده است خاطر نشان کرد: این تسهیلات در قالب خرید، فروش اقساطی، خرید پلکانی و ... به طور کلی در قالب صندوق پس انداز مسکن یکم در نظر گرفته شده است.
کوهی فرد با بیان اینکه تا این تاریخ، حدود هشت میلیارد و 880 میلیون تومان تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم در استان اردبیل پرداخت شده است، تصریح کرد: 383 فقره از 1908 فقره حساب افتتاح شده ما در شهرهای استان اردبیل بدون احتساب مرکز استان افتتاح شده که همگی این شهرها دارای جمعیتی کمتر از 200 هزار نفر است و بر همین اساس باید گفت، 1525 فقره دیگر در شهر اردبیل و در واقع در مرکز استان که جمعیتی بیش از 200 هزار نفر دارد، افتتاح شده است.
وی با اظهار نظر در مورد بازار مسکن و تاثیر تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم بر این بازار، گفت: مطمئناً متقاضیان واقعی که وارد بازار شوند باعث خواهد شد تا بخش مسکن از رکود خارج شود.
مقام مسئول بانک مسکن در استان اردبیل با اشاره به اینکه در سال گذشته تسهیلات بسیاری در استان پرداخت شده و تولید مسکن بالا رفته است خاطر نشان ساخت: صندوق پس انداز مسکن یکم با توجه به پایین بودن نرخ سود آن در سطح هشت درصد در بافت فرسوده و 9.5 درصد در سایر مناطق شهری کشور، تسهیلاتی ارزان قیمت برای متقاضیان خرید مسکن است.
کوهی فرد با تاکید بر اینکه کاهش نرخ سود تسهیلات خرید مسکن در قالب صندوق مسکن یکم به دو نرخ ذکر شده، بسیار مهم است ادامه داد: بخش عظیمی از مردم برای دریافت تسهیلات خرید مسکن با سود 18 درصد، رغبتی ندارند.
وی با بیان اینکه قیمت یک ملک 100 متری در مرکز استان اردبیل، 150 میلیون تومان است، افزود: با توجه به تسهیلات 60 میلیون تومانی صندوق مسکن یکم برای زوجین، افراد می توانند 40 درصد قیمت ملک را با این تسهیلات پرداخت کنند.
مدیر شعب بانک مسکن در استان اردبیل اضافه کرد: صندوق پس انداز مسکن به عنوان یک فرمول مناسب برای خرید مسکن در کشور شناخته شده و می تواند بخشی از مبلغ لازم برای خرید مسکن را برای متقاضیان، فراهم کند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000