استفاده از تسهیلات صندوق پس انداز یکم، بهترین روش برای خانه‌ دار شدن زوج‌ های جوان

طرح جامع مسکن نقشه راه بخش مسکن در دولت دوازدهم است که در این طرح برنامه‌ های متعددی برای پاسخگویی به نیاز مسکن در جامعه در نظر گرفته شده است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حامد مظاهریان در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد اعلام کرد: در طرح جامع مسکن برنامه‌های متعددی برای پاسخگویی به نیاز مسکن در جامعه تهیه و ابلاغ شده است.

وی همچنین اظهار داشت: تامین مسکن برای خانه اولی‌ها و گروه‌های کم در آمد از برنامه‌ها و اهداف اصلی این طرح است.

معاون وزیر راه و شهرسازی منظور از خانه‌ اولی‌ها را زوج‌ های جوانی دانست که دارای شغل بوده، ولی فاقد مسکن هستند و از طریق صندوق پس‌ انداز مسکن یکم با پس‌ اندازی که انجام می‌دهند توانایی آنان برای خرید منزل افزایش پیدا می‌کند.

وی درباره اینکه سود تسهیلات پرداختی صندوق زیاد است، گفت: این‌ گونه نیست چرا که سود در بافت‌های فرسوده ۸ درصد و در بقیه بافت‌ها ۹. ۵ درصد است.

مظاهریان با اعلام اینکه اقساط تسهیلات صندوق پس انداز یکم ۱۲ ساله است، افزود: در حال حاضر تسهیلات صندوق مورد نظر دارای کمترین نرخ‌های سود بانکی و ارقام پرداختی نیز معقول است.

وی تصریح کرد: استفاده از تسهیلات این صندوق بهترین روش برای خانه دار شدن زوج‌های جوان و افراد کم درآمد دارای شغل و فاقد مسکن در جامعه است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000