فروش اقساطی بیش از ۹۱ درصد مسکن مهر در استان مرکزی

۹۱.۵ درصد از پروژه های مسکن مهر استان مرکزی، مرحله فروش اقساطی را پشت سر گذاشتند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گفته مدیر شعب بانک مسکن در استان مرکزی، با به پایان رسیدن 91.48 درصد از کار فروش اقساطی واحدهای پروژه مسکن مهر این استان، تا پایان سال تمام واحدهای این پروژه، به مالکان تحویل داده خواهد شد.
مجید امیری در گفتگو با پایگاه خبری بانک مسکن با اشاره به تکمیل فرآیند ساخت و فروش اقساطی 91.48 درصد از واحدهای پروژه های مسکن مهر استان مرکزی گفت: با تعیین تکلیف این واحدها و با توجه به مواجه شدن با تعدادی از واحدهای عارضه دار، تسریع در روند فروش اقساطی این واحدها از طریق اداره کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی به صورت جدی در حال پیگیری است.
وی در مورد زمان به پایان رسیدن کار ساخت و سپس، فروش اقساطی همه واحدهای پروژه مسکن مهر این استان تصریح کرد: تعداد کل واحدهای پروژه مسکن مهر استان، 37 هزار و 748 واحد است که از این تعداد، 500 واحد، عارضه دار (پروژه های مشکل دار مسکن مهر ) هستند و در نتیجه تا کنون فروش اقساطی نشده اند. مدیر شعب بانک مسکن در استان مرکزی ادامه داد: به غیر از این 500 واحد، حدود 2700 واحد هنوز فروش اقساطی نشده اند که امیدواریم با همت مسئولین استان و کارکنان بانک، تا پایان سال جاری، دفترچه اقساط این واحدها هم صادر و به مالکان آن ها تحویل داده شود.
امیری با بیان اینکه به غیر از 91.48 درصد از کل پروژه مسکن مهر استان مرکزی، همگی در گام اول، عارضه دار بودند افزود: با این حال، تعداد این واحدهای عارضه دار را به 500 واحد کاهش داده ایم، در حالی که همه 3216 واحد عارضه دار اولیه، مشکلاتی از قبیل جانمایی نا مناسب، زیر ساخت، حقوقی، رها شدنِ بلا تکلیف، فقر امکانات اولیه زندگی و ... را داشته اند که با اهتمامِ صورت گرفته از طریق افزایش تسهیلات مسکن مهر از 30 به 40 میلیون تومان، این تعداد به 500 واحد کاهش یافته است.
وی با اشاره به این که بیشترین تعداد واحدهای مسکن مهر استان در اراک، مهاجران و خمین ساخته شده است در مورد 500 واحد عارضه دارِ موجود گفت: 152 واحد عارضه دار در شهرک مهاجران، 186 واحد در خمین، 79 واحد در شهرستان زرندیه، حدود 40 واحد در اراک و تعدادی نیز به صورت پراکنده وجود دارند که شاید نتوانیم تا پایان سال جاری، آنها را تعیین تکلیف کنیم.
مدیر شعب بانک مسکن در استان مرکزی با تاکید بر عدم تعیین تکلیف قطعی 184 واحد باقی مانده در شهرستان خمین خاطر نشان کرد: سوء مدیریت و عدم اعتماد اعضاء برخی تعاونی ها، موجب رها شدن پروژه در مرحله فوندانسیون شده و چون به پیشرفت 30 درصد نرسیده، مشمول افزایش 10 میلیون تومانی تسهیلات از 30 به 40 میلیون تومان نمی شود.
بنابراین واحدهای باقی مانده مسکن مهر در خمین، تعیین تکلیف نخواهند شد.
وی در پایان درباره تحلیل خود از پروژه مسکن مهر استان مرکزی گفت: خوشبختانه جانمایی پروژه مسکن مهر در اراک مناسب بوده و فقط در شهر جدید امیرکبیر، مشکل زیر ساخت را داشتیم که به خاطر تدبیر دولت یازدهم و تزریق منابع به این پروژه، مشکلات اولیه حل شده و ما را به تعیین تکلیف نهایی پروژه شهر جدید امیرکبیر تا پایان سال جاری امیدوار کرده است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000