مدیرعامل شرکت ناواکو خبر داد:

یک میلیون تراکنش روزانه ی پوزهای بانک مسکن

مدیرعامل شرکت ناواکو با اشاره به رشد ۱۸ درصدی آمار تراکنش ها از طریق دستگاه های پوز بانک مسکن طی زمستان گذشته گفت: روزانه حدود یک میلیون تراکنش در بانک مسکن از این طریق صورت می گیرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

حمید بنائیان در گفت و گو با پایگاه خبری بانک مسکن، ضمن معرفی فعالیت های ناواکو، این شرکت را در زمره قدیمی ترین شرکت های ذیل بانک مسکن بر شمرد که در گذشته در حوزه ساختمانی فعال بوده است اما از حدود سال 86 به حوزه امور فنآوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) تغییر ماموریت داده است.

وی با بیان اینکه این تغییر ماموریت از سال 88 از طریق بازنگری در اساسنامه و شرح ماموریت، رسمیت پیدا کرده است، گفت: ناواکو اکنون خدمات ICT به بانک ارائه می دهد.

بنائیان به پنج خط اصلی کار شرکت ناواکو اشاره کرد و گفت: تولید نرم افزارهای بانکداری متمرکز (Core Banking)؛ ارائه خدمات پرداخت الکترونیک (PSB) که فعلا شامل شبکه پذیرندگی (دستگاه های پوز)، درگاه های پرداخت الکترونیک اینترنتی و اپ های موبایلی می شود؛ تولید نرم افزاهای ستادی، سامانه های منابع انسانی و سیستم های آمار و مغایرت گیری برای بانک؛ مشاوره، راه‌ اندازی، پشتیبانی و نگهداری خدمات مانیتورینگ و سوییچ‌های ارتباطی بانک و در نهایت راه اندازی و پشتیبانی سیستم های پرداخت الکترونیک عوارض (ETC) که اکنون در سه عوارضی پرتردد کشور عملیاتی شده است، در زمره خطوط اصلی فعالیت ناواکو به شمار می رود که این ماموریت ها را به کمک 510 نفر نیروی انسانی و 31 دفتر استانی دنبال می کند.

وی در ادامه با تشریح نتایج فعالیت ناواکو در زمینه ارائه خدمات پرداخت از طریق دستگاه های پوز، گفت: به رغم اینکه بازار در بحث کسب و کار الکترونیک، که شاخصه آن دستگاه های پوز است، از بلوغ و اشباع خاصی برخوردار است، اما ناواکو توانست با تمرکز بر توسعه فعالیت این بخش و سرمایه گذاری جدید، شمار دستگاه های پوز بانک مسکن در سراسر کشور را از 30 هزار دستگاه، در دی سال گذشته به حدود 60 هزار دستگاه افزایش دهد.

وی با بیان اینکه شاخص رشد آمار تراکنش از طریق دستگاه های پوز، کیفیت بازاریابی است، گفت: سیاست بانک مسکن و شرکت ناواکو این است که اگر سرویس یا خدماتی را در بازار توسعه می دهند، نگاه کاملا اقتصادی داشته باشند، به این مفهوم که مشتری وارد یک رابطه برد – برد شود. به این ترتیب خدمات بانک در زمینه شبکه پذیرندگی (پرداخت از طریق دستگاه های پوز) با نگاه کیفی گرایی دنبال شد و توانست ضمن کسب رضایت مشتریان، برای بانک نیز از طریق افزایش آمار تراکنش، برای بانک ارزش افزوده داشته باشد.

بنائیان از رشد 18 درصدی آمار تراکنش های بانک مسکن در زمستان گذشته نسبت به فصول قبل از آن خبر داد و گفت: بانک مسکن روزانه بین 13 تا 14 میلیون تراکنش بانکی از طریق دستگاه های ATM، کارت های بانکی که از درگاه سایر بانک های عضو شتاب استفاده می کند، دستگاه های پوز، کیوسک های بانکی و نظایر آن دارد که در حال حاضر، روزانه حدود یک میلیون تراکنش از طریق دستگاه های پوز بانک مسکن انجام می شود.

مدیرعامل شرکت ناواکو با اشاره به برگزاری جشنواره «بهار در زمستان» طی بهمن و اسفند سال گذشته که به رشد آمار تراکنش از طریق دستگاه های پوز بانک مسکن انجامید، از برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره فصلی دیگری موسوم به «مهر تابستانه» در سال جاری خبر داد و افزود: در این جشنواره که از اول شهریور تا پایان مهرماه با هدف جذب بیشتر تراکنش از طریق دستگاه های پوز بانک مسکن برگزار خواهد شد، جوایزی برای مشتریان فروشگاه ها و نیز صاحبان دستگاه های پوز بانک مسکن درنظر گرفته شده که اطلاعات آن به زودی منتشر خواهد شد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000