مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تشریح کرد:

آبان ماه پرونده مسکن مهر چهارمحال و بختیاری بسته می‌شود

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۶/۰۵/۲۹
مطالعات شناسایی محلات هدف سکونت گاه‌ های غیر رسمی استان در شهرکرد شروع شده و به زودی عملیاتی می‌شود.
پایگاه خبری بانک مسکن

قاسم قاسمی، مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری به تشریح مهمترین برنامه‌ها و اقدامات این اداره‌کل در حوزه‌های مختلف پرداخت و با بیان اینکه آبان ماه پرونده مسکن مهر چهارمحال و بختیاری بسته می‌شود، عنوان کرد: از ۲۲ هزار و ۱۵۷ واحد مسکن مهر استان ۲۱ هزار و ۵۷۴ واحد افتتاح شده و ۵۸۳ واحد باقی مانده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، قاسمی توضیح داد: در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر ۱۳ هزار و ۴۴۱ واحد مسکن مهر داشته‌ایم که ۱۲ هزار و ۹۰۷ واحد افتتاح شده و ۵۳۴ واحد مانده است که همگی مربوط به فارسان و شهرکرد هستند و مسکن مهر در شهرهای بروجن و فرخ‌ شهر به پایان رسیده است. واحدهای باقی‌ مانده همگی درمراجع قانونی هستند که در صورت رفع موانع حقوقی پایان آبان ماه قابلیت افتتاح دارند.

وی افزود: در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ۸۷۱۶ واحد مسکن مهر در دست ساخت داشته‌ایم که ۸۶۶۷ واحد افتتاح شده و ۴۹ واحد باقی مانده که تا پایان آبان ماه تحویل می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری همچنین در تشریح وضعیت حاشیه‌ نشینی این استان عنوان کرد: مطالعات ما در حوزه بافت ناکارآمد به نتایج مفیدی رسیده و اکنون شهرهای بروجن، جونقان، سامان، شهرکرد، فرادنبه و نقنه دارای طرح ساماندهی هستند و این طرح در شهرهای فارسان، کیان و هفشنجان در دست تهیه است.

وی مساحت کلی بافت ناکارآمد این استان را ۱۰۹۲.۲۵ هکتار اعلام کرد و افزود: مساحت کل استان ۱۲ هزار و ۲۵۲ هکتار است و یک دهم این مساحت در بافت ناکارآمد جای دارد. جمعیت کلی استان ۴۴۹ هزار و ۸۴۴ نفر است که از این تعداد ۱۱۰ هزار و ۵۸ نفر در بافت فرسوده زندگی می‌کنند.

قاسمی مساحت بافت ناکارآمد اردل را ۶۴ هکتار اعلام کرد و گفت: این مساحت با ۵۰۰۰ نفر جمعیت ۲۰ درصد مساحت کلی شهر را شامل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نیمی از اهالی بلداجی درمحدوده بافت ناکارآمد سکونت دارند، عنوان کرد: شهر بن ۴۰ هکتار بافت ناکارآمد دارد که ۳۰۴۱ نفر سکنه را شامل می‌شود.

وی همچنین گفت: ۷۰.۸۵ هکتار از مساحت کلی شهر جونقان در بافت ناکارآمد قرار دارد و ۲۰ هکتار از ۲۱۰ هکتار مساحت کلی چلگرد در محدوده بافت ناکارآمد است.

قاسمی جمعیت ساکن در بافت ناکارآمد سامان را ۳۹۵۹ نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد در ۴۳ هکتار بافت ناکارآمد سکونت دارند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000