مدیر شعب بانک مسکن در استان سیستان و بلوچستان:

پرداخت ۶.۸ میلیارد تومان تسهیلات مسکن یکم

تا کنون، شش میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات در قالب صندوق مسکن یکم در این استان پرداخت شده است.
پایگاه خبری بانک مسکن

محمدرضا بوستان افروز در گفتگو با پایگاه خبری بانک مسکن، با بیان اینکه تا کنون، شش میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات در قالب صندوق مسکن یکم در این استان پرداخت شده است تأکید کرد: استقبال از این طرح در مرکز استان، بسیار خوب بوده و در سال 1396 نیز این استقبال بیشتر شده است.

وی تعداد حساب های افتتاحی صندوق پس انداز مسکن یکم بانک مسکن را 1390 فقره اعلام کرد و گفت: تا کنون 1390 فقره حساب در این صندوق در منطقه سیستان و بلوچستان افتتاح شده که مبلغ مجموع آن ها، 28 میلیارد و 600 میلیون تومان بوده است.

وی با اشاره به تسهیلات پرداختی در صندوق مسکن یکم این استان افزود: تا کنون مبلغ شش میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده که شامل 106 فقره بوده است.

مدیر شعب بانک مسکن در استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: هم اکنون 480 متقاضی، در انتظار پرداخت تسهیلات هستند.

بوستان افروز با تاکید بر اینکه استقبال از صندوق پس انداز مسکن یکم در زاهدان، مرکز استان سیستان و بلوچستان نسبت به سایر شهرها بهتر بوده تصریح کرد: قیمت ملک در سطح متوسط شهری در زاهدان از یک میلیون و 600 تا دو میلیون و 500 هزار تومان است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه زوجین در زاهدان می توانند با پس انداز یک ساله 60 میلیونی، صاحب 120 میلیون تومان تسهیلات شوند، با اضافه شدن مبلغ اولیه به مبلغ تسهیلات می توانند املاکی با قیمت 180 میلیون تومان با متراژ 100 متر تهیه کنند.

مدیر شعب بانک مسکن در استان سیستان و بلوچستان با ارائه توضیحاتی در مورد نحوه استقبال مردم شهرهای مختلف استان عنوان کرد: در سایر شهرهای استان به غیر زاهدان شامل چابهار، نیک شهر، ایرانشهر، زابل و ... استقبال کمتری داشته اند.

بوستان افروز با بر شمردن دلایلی برای عدم استقبال کافی از صندوق پس انداز مسکن یکم بانک مسکن در شهرهای با جمعیت کمتر از 200 هزار نفر استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: بسیاری از شهرهای استان از جمله چابهار، دارای جمعیت غیربومی و مهاجر از سایر شهرها هستند که در بخش های نظامی مشغول به کار هستند و به این ترتیب، در صورت افتتاح حساب در این صندوق و به حد نصاب رسیدن حساب شان، امتیاز تسهیلات خود را به شهرهای مبدأ مهاجرت منتقل می کنند.

وی با اشاره به هدف محقق شده برای پرداخت تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم گفت: ما تا کنون یعنی تا پایان مرداد 96 به میزان 309 درصد از هدف تعیین شده را محقق کرده ایم.

مدیر شعب بانک مسکن در استان سیستان و بلوچستان با طرح دغدغه های متقاضیان تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم در استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: با وجود تنگناهایی که دولت و بانک درگیر آنهاست، اما متقاضیان در شهرهای استان معمولاً درخواست افزایش سقف تسهیلات صندوق مسکن را مطرح می کنند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000