بر اساس آخرین گزارش وضعیت عملیات اجرایی اعلام شد؛

پیشرفت فیزیکی ۲۱ درصدی صندوق زمین و ساختمان نگین شهرری

مجموع پیشرفت فیزیکی پروژه مسکونی - درمانی صندوق زمین و ساختمان نگین شهرری ۲۱ درصد اعلام شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان شهرری همچون سایر صندوق‌های زمین و ساختمان با هدف جمع آوری وجوه از متقاضیان سرمایه گذاری و ساخت پروژه ساختمانی از محل وجوه دریافتی و در نهایت فروش و تقسیم عواید ناشی از این فعالیت بین سرمایه گذاران با دریافت مجوز از سازمان بورس اوراق بهادار، فعالیت خود را از سال گذشته آغاز کرد.

مالک این زمین شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران و مساحت آن نیز 5 هزار و 269 متر مربع است؛ همچنین از 299 واحد، 295 واحد آن با کاربری مسکونی و 4 واحد آن درمانگاهی و بهداشتی تعبیه شده است که شامل 20 هزار و 683 متر مربع مساحت مفید بخش مسکونی و 485 متر مربع مساحت مفید بخش درمانگاه می‌شود.

بهای زمین و پروانه 170 میلیارد ریال و هزینه کل ساخت پروژه 280 میلیارد ریال برآورد می شود. نرخ بازده 18 درصد پیش بینی شده است.

اما در حال حاضر این پروژه در مراحل مختلف اجرا یعنی «تجیهز کارگاه»، «خاکبرداری»، «فوندانسیون» و «اسکلت و سقف سازی» در حال فعالیت است که درصد پیشرفت پروژه به تفکیک هر مرحله اعلام شد به طوری که بر اساس آخرین گزارشات دریافتی از میزان فعالیت انجام شده، مجموع پیشرفت فیزیکی پروژه صندوق زمین و ساختمان نگین شهرری حدود 21 درصد است.

پروژه صندوق زمین و ساختمان نگین شهرری در بخش تجهیز کارگاه حدود 3.5 درصد، در بخش خاکبرداری حدود 2.5 درصد، در بخش فوندانسیون نزدیک 5 درصد و در بخش اسکلت و سقف سازی نیز حدود 9 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با توجه به مراحل کلی اجرای پروژه، هزینه‌ اجرا در مجموع 289 هزار 834 میلیون ریال برآورد شده است.

نرخ بازدهی داخلی صندوق

به رغم تلاش جهت در نظر گرفتن و بررسی تمام عوامل موثر بر جریانات نقدی پروژه، ممکن است برخی از عوامل موجب تغییر میان بازده پیش بینی شده و بازده محقق شده شود. از جمله عواملی که می‌تواند موجب تغییر در تحقق برآوردها شود، بهای تمام شده و فروش پروژه است.

در صنعت ساختمان تغییر در نرخ بهای تمام شده در اثر تغییر در افزایش بهای ساخت ناشی از افزایش تورم می‌تواند منجر به تغییر پیش بینی‌ها شود.

در همین راستا نرخ بازدهی صندوق در سناریوی خوشبینانه برابر 20.77 درصد و در سناریوی بدبینانه نیز 16.41 درصد برآورد شده است. البته یک سناریوی نرمال نیز در نظر گرفته شده که طی آن نرخ بازدهی صندوق 17.93 درصد برآورد می‌شود.

ریسک صنعت مسکن، ریسک‌های عملیاتی، ریسک حقوقی، ریسک تغییر در زمان بندی ساخت، ریسک کاهش قیمت بازاری واحدهای سرمایه گذاری، ریسک بازار و ریسک نرخ بهره انواع ریسک‌های مرتبط با صندوق‌های زمین و ساختمان هستند که سرمایه گذاران باید همچون سایر فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری بپذیرند.

لازم به ذکر است، پذیره نویسی واحدهای صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان نگین شهرری، از 26 دی ماه سال گذشته از طریق بورس اوراق بهادار تهران آغاز شد و حجم این پذیره نویسی نیز 10 میلیارد تومان بود.

مدیر، متعهد پذیره نویس و بازار گردان این صندوق تأمین سرمایه بانک مسکن، حسابرس موسسه حسابرسی و خدمات دایا رهیافت، متعهد پذیره نویسی شرکت تامین سرمایه بانک مسکن، موسس آن شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران (سهامی عام) است. متولی شرکت مشاور سرمایه گذاری امین نیکان آفاق (سهامی خاص) و بازارگردان آن نیز تأمین سرمایه بانک مسکن (سهامی خاص) است.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000