تعریف پروژه‌ های جدید بر مبنای تقاضای واقعی بخش مسکن

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن با اشاره به توجیه ساخت و ساز با کاهش نرخ سود سپرده‌ها از تعریف پروژه‌های گروه بر مبنای تقاضای بخش خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

محمد رضا امینی در گفت و گو با پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، با اشاره به برنامه‌های شرکت سرمایه گذاری مسکن برای جذب سرمایه گذاران خارجی گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه سالانه باید ۲۵ درصد از منابع مالی مورد نیاز برای تحقق رشد اقتصادی مورد هدف، از محل سرمایه گذاری خارجی تامین شود. لذا با توجه به ظرفیت‌های بخش مسکن و ساختمان استفاده از منابع مالی خارجی یک ضرورت برای رونق این بخش است.
وی از تعامل خوب گروه سرمایه‌گذاری مسکن با سازمان سرمایه گذاری و همکاری‌های اقتصادی و فنی ایران خبر داد و گفت: در راستای جذب سرمایه گذاری خارجی تفاهم‌ نامه همکاری مشترکی بین دو طرف به امضا رسیده است و در حال برقرار کردن ارتباطات خوبی به منظور استفاده از ظرفیت‌های برنامه ششم توسعه برای جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش مسکن هستیم.
امینی همچنین از تشکیل کارگروه سرمایه گذاری خارجی در گروه سرمایه‌گذاری مسکن خبر داد و گفت: طرح ها و پروژه‌های مختلفی در شرکت‌های ساختمانی تابعه گروه برای پیشنهاد به سرمایه گذاران در چارچوب استانداردهای بین المللی در حال تهیه و آماده شدن است.
مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن با بیان اینکه تا کنون مذاکراتی با کشورهای چین، ترکیه، کره جنوبی و انگلیس برای جذب سرمایه‌گذاری صورت گرفته است گفت: باید بتوانیم بسته‌های سرمایه گذاری کامل، شفاف، جذاب و کم ریسک را برای سرمایه‌گذاران خارجی تهیه و به آنها ارائه کنیم.
امینی درباره برنامه‌های آینده گروه سرمایه‌گذاری مسکن نیز ادامه داد: گروه به عنوان یکی از بزرگ‌ ترین سازان و با سابقه ترین‌های صنعت ساختمان محسوب می شود که حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار پروژه در دست اجرا دارد.
وی با بیان اینکه در سال گذشته به رغم رکود در بازار مسکن حدود ۲۵۰ هزار متر مربع پروژه توسط گروه سرمایه گذاری مسکن آغاز شد تصریح کرد: بر اساس هدف گذاری انجام شده تا سال مالی ۹۷-۹۸ پروژه های در دست ساخت این گروه به دو میلیون متر مربع افزایش خواهد یافت.
این مقام مسئول در گروه سرمایه گذاری مسکن، اجرای پروژه های با متراژ کوچک را از اولویت‌های این گروه با هدف تامین مسکن اقشار کم درآمد عنوان کرد و افزود: بنا داریم تا متناسب با واقعیات بخش مسکن و مختصات جدید آن، فعالیت‌های خود را تعریف کنیم.
امینی نیاز به سرمایه‌گذاری خارجی، تعریف پروژه‌های مناسب برای قشر متوسط و بهینه‌ سازی سبد محصولات متناسب با تقاضای بازار و همچنین افزایش سطح پروژه‌های در دست اجرای گروه و شرکت های تابعه را از جمله ابزارهای جدید تامین مالی گروه عنوان کرد و گفت: در تلاشیم تا با استفاده از فناوری‌های نو مزیت‌های جدیدی را برای اجرای پروژه‌ها ایجاد کنیم به طوری که بر اساس هدف گذاری صورت گرفته نسبت به ساخت سازه‌های پروژه‌ها بر مبنای فناوری های نو اقدام خواهیم کرد.
مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن با اشاره به شبکه گسترده در ۲۸ استان کشور گفت: با محصولات متنوع بنا داریم تا از ظرفیت‌های موجود در سراسر کشور استفاده کنیم.
امینی تعامل سازنده گروه سرمایه‌گذاری مسکن و بانک مسکن را از نقاط قوت فعالیت شرکت کرد و افزود: به نسبت سایر شرکت ها با قیمت کمتری می توانیم منابع را از جذب می‌کنیم ضمن اینکه یکی از مزیت های قابل توجه که خرید را برای مشتریان جذاب‌ تر می‌کند این است که بانک مسکن در پروژه‌های گروه، با قرارداد فروش، به خریداران تسهیلات پرداخت می‌کند و این ناشی از تعامل و همکاری بانک و گروه است.
وی با اشاره به تجهیز منابع مالی گروه از بازار پول و بازار سرمایه نیز گفت: در بازار پول به راحتی امکان تامین منابع مالی برای گروه وجود دارد ضمن اینکه تامین مالی از بازار سرمایه نیز یکی از تخصص‌های گروه سرمایه‌گذاری مسکن است که در این رابطه صندوق زمین و ساختمان نگین شهرری، صندوق نارون اراک و صندوق نرگس رشدیه شمال غرب ایجاد شده است.
مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن در ادامه با بیان راهکارهای ایجاد رونق در بخش مسکن گفت: یکی از موضوعاتی که برای رونق در بخش باید مورد توجه قرار گیرد افزایش قدرت خرید است که بتوان از طریق آن سمت عرضه را فعال کرد.
وی کاهش نرخ سود سپرده ها به ۱۵ درصد را یکی دیگر از عوامل موثر در رونق بخش مسکن عنوان کرد و افزود: این موضوع می‌تواند منجر به توجیه اقتصادی ساخت و ساز در کشور شود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000