بر اساس آخرین گزارش اجرای پروژه؛

پیشرفت کار نخستین صندوق زمین و ساختمان کشور به ۹۰ درصدی رسید

پیشرفت فیزیکی صندوق زمین و ساختمان نسیم به عنوان نخستین صندوق زمین و ساختمان کشور به بیش از ۹۰ درصد رسیده است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا، صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان نسیم به عنوان اولین صندوق زمین و ساختمان در کشور به عنوان یک نهاد تامین مالی پروژه‌ تامین مالی پروژه برج نسیم و با هدف کمک به توسعه منطقه شهری جدید در منطقه غربی تهران هشتم شهریورماه سال 1393 مجوز فعالیت خود را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرد.

این صندوق جهت ساخت یک برج 80 واحدی با کاربری مسکونی، واقع در منطقه 22 شهرداری تهران است که زمین پروژه متعلق به گروه مالی مسکن است. عملیات ساخت این پروژه در شهریور ماه سال 1393 آغاز شد.

بر اساس این گزارش هزینه ساخت پروژه نسیم مبلغ 224 میلیارد و 400 میلیون ریال تخمین زده شده که از این مبلغ، 150 هزار میلیون ریال، از طریق پذیره نویسی صندوق زمین و ساختمان نسیم تامین شده است.

طبق آخرین گزارش ارائه شده از میران پیشرفت این پروژه تا پایان 31 مرداد 96، پروژه نسیم در مجموع 90.323 درصد پیشرفت داشته است.

پیشرفت پروژه در تمام بخش‌های فعالیت اعم از تجهیز کارگاه، خاکبرداری، فوندانسیون، اسکلت، سقف سازی، سفت کاری، تاسیسات فاز 1، کف سازی، سقف کاذب، نازک کاری، نماسازی، کاشی و سرامیک، تاسیسات فاز 2، موتورخانه و نقاشی بوده است.

این پروژه در 19 طبقه و در زمینی به مساحت 2 هزار و 33 مترمربع در حال ساخت است. پروژه صندوق زمین و ساختمان نسیم در یازده طبقه 6 واحدی، سه طبقه 4 واحدی، دو طبقه 2 واحدی و سه طبقه پارکینگ ساخته می شود که هزینه هر مترمربع آن بین 4 میلیون تا 4 میلیون و 500 هزار تومان پیش بینی شده است.

صندوق‌های زمین و ساختمان نوعی مشارکت بین سرمایه‌گذار و دارنده زمین و پروانه ساخت است که سرمایه‌گذاری مردم با استفاده از سرمایه‌های خرد، امکان خرید و فروش روزانه اوراق صندوق در فرابورس و خروج آسان سرمایه‌گذار از پروژه و دستیابی به سرمایه خود، نداشتن سود تضمینی که سبب شده اسلامی‌ترین عقد موجود در بازار پولی و مالی کشور باشد، معافیت مالیاتی، اخذ مجوز رسمی از ثبت شرکت‌ها و سازمان بورس و نظارت مستمر این سازمان از اهم مزایای این صندوق‌ها به شمار می‌روند.

همچنین مدیریت صندوق مزبور برعهده شرکت توسعه بازار سرمایه تهران و مدیریت ساخت آن توسط شرکت عمرانی مسکن گستر صورت می‌پذیرد. همچنین تعهد پذیره نویسی صندوق توسط گروه مالی بانک مسکن انجام شده است. شرکت کارگزاری بانک اقتصاد نوین به عنوان متولی و شرکت پردیس ایران به عنوان ناظر پروژه از دیگر ارکان صندوق زمین و ساختمان نسیم می‌باشند. نظارت و تائید صورت‌های مالی صندوق نیز توسط موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت اصول پایه فراگیر انجام می‌پذیرد. جهت افزایش نقدشوندگی واحدهای صندوق، و همچنین سهولت معاملات ثانویه واحدها، شرکت کارگزاری بانک مسکن به عنوان بازارگردان صندوق زمین و ساختمان نسیم انتخاب شده است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000