مصوبه جدید بانک مسکن برای تسهیلات جعاله ابلاغ شد

شرایط پاییزی تسهیلات خرید مسکن

هیأت مدیره بانک مسکن در یک مصوبه ضمن تمدید مجوز پرداخت تسهیلات جعاله 20 میلیون تومانی برای خرید مسکن، نحوه پرداخت این نوع تسهیلات در فصل پاییز را تعیین کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

رییس اداره کل سازمان و روش ها بانک مسکن در توضیح جزییات این مصوبه جدید، از تمدید زمان پرداخت تسهیلات 20 میلیون تومانی جعاله تا پایان آذرماه امسال خبر داد.

محمود یوسفی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، گفت: مطابق با جمع‌ بندی‌های صورت گرفته و با توجه به وضعیت فعلی منابع و مصارف بانک مسکن، هیأت مدیره این بانک تصمیم گرفت روند پرداخت تسهیلات جعاله 20 میلیون تومانی را برای متقاضیان دریافت این تسهیلات تا پایان آذرماه تمدید کند.

وی افزود: بر این اساس، پرداخت تسهیلات جعاله مسکن با سقف تسهیلاتی بیش از 10 میلیون تومان و حداکثر 20 میلیون تومان از محل اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن به تنهایی و یا همراه با تسهیلات جعاله با سپرده، به متقاضیانی که حداکثر تا پایان آذرماه امسال نسبت به تشکیل پرونده تسهیلات جعاله اقدام کنند، امکان پذیر خواهد بود.

یوسفی ادامه داد: مطابق با این مصوبه، تسهیلات جعاله تعمیر و تکمیل واحدهای مسکونی با سقف تسهیلاتی بیش از 10 میلیون تومان و حداکثر 20 میلیون تومان صرفا در صورتی قابل پرداخت است که تقاضای استفاده از تسهیلات جعاله همزمان با خرید واحد مسکونی از سوی متقاضیان اعلام شده باشد؛ این در حالی است که در بخش دیگری از این مصوبه آمده است متقاضیانی که از تاریخ 4/3/96 اقدام به خرید واحد مسکونی کرده‌اند و در زمان خرید واحد مسکونی تسهیلات جعاله 20 میلیون تومانی دریافت نکرده اند می توانند بدون الزام به شرط همزمانی خرید مسکن برای دریافت این تسهیلات،اقدام به ارائه درخواست و تکمیل مدارک در شعب بانک مسکن برای دریافت تسهیلات 20 میلیون تومانی جعاله کنند.همچنین در زمان تعویض وثیقه و یا انتقال مانده بدهی تسهیلات فروش اقساطی مسکن (انتقال تسهیلات به خریدار جدید واحد مسکونی)، نیز پرداخت تسهیلات جعاله تا سقف 20 میلیون تومان برای شعب بانک مسکن بلامانع است.

این در حالی است که بر اساس مصوبه جدید بانک مسکن در خصوص شرایط پاییزی دریافت تسهیلات مسکن ، تقاضاهای متقاضیان برای دریافت تسهیلات جعاله با سقف 20 میلیون تومان، در صورتی که تقاضا قبل از پایان آذرماه سال جاری در شعب بانک مسکن ثبت و کارمزد ارزیابی نیز توسط متقاضی پرداخت شده باشد قابل بررسی است و حداکثر تا 2 ماه بعد از اتمام تاریخ این طرح(یعنی تا پایان بهمن ماه 96) قابل ثبت و افتتاح قطعی حساب برای پرداخت تسهیلات جعاله خواهد بود.

شایان ذکراست صدور و یا تمدید پیش‌نویس در تسهیلات جعاله تا سقف‌های جدید برای تسهیلاتی که در دفتر اسناد رسمی ثبت می‌شود صرفا تا پایان بهمن ماه سال جاری بلامانع است و پس از اتمام مدت زمان مذکور امکان پذیر نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن، همچنین بررسی درخواست متقاضیان و پرداخت تسهیلات جعاله تا سقف 10 میلیون تومان به تمامی متقاضیان دریافت این تسهیلات کماکان بدون محدودیت زمانی و بدون الزام به همزمانی خرید مسکن با درخواست تسهیلات جعاله از طرف متقاضی بلامانع است.

به این ترتیب، مطابق با مصوبه جدید بانک مسکن،تسهیلات بدون سپرده خرید مسکن با استفاده از تسهیلات مکمل جعاله تا پایان آذرماه امسال 80 میلیون تومان برای متقاضیان انفرادی و 120 میلیون تومان برای زوجین خواهد بود.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000