قیمت های جدید خرید و فروش واحدهای سرمایه گذاری صندوق شمالغرب اعلام شد

شرکت سرمایه گذاری مسکن به عنوان بازارگردان صندوق زمین و ساختمان شمالغرب قیمت های جدید خرید و فروش واحدهای سرمایه گذاری را اعلام کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، طبق ماده 59 اساسنامه صندوق زمین و ساختمان شمالغرب، شرکت سرمایه گذاری مسکن به عنوان مدیر صندوق موظف است در طول دوره فعالیت گزارش‌هایی از وضعیت صندوق از جمله پیشرفت ماهانه و قیمت های خرید و فروش بازارگردان را اعلام کند.

در همین زمینه در راستای بند ٩ ماده ٥٩ اساسنامه صندوق، قیمتهای خرید و فروش واحدهای سرمایه گذاری صندوق توسط بازارگردان به ترتیب ١٣.٥٧٠ ریال و ١٣.٧٥٨ ریال اعلام شد.

صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان مسکن شمالغرب به عنوان صندوق سرمایه گذاری موضوع قانون بازار اوراق بهادار و قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید، نزد مرجع ثبت شرکت‌ها و سازمان بورس و اوراق بهادار به ثبت رسیده است.

فعالیت این صندوق تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار است؛ همچنین نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار بر صندوق به منظور حصول اطمینان از رعایت مقررات و مصوبات سازمان بورس و شفافیت اطلاعاتی انجام خواهد گرفت.

بر اساس ضوابط حاکم بر صندوق‌های زمین و ساختمان، سرمایه گذار می‌تواند واحدهای سرمایه گذاری خود را در هر زمان از طریق فروش به بازارگردان یا اشخاص دیگر به نقد تبدیل کند که سرمایه گذاری مستقیم در پروژه‌های ساختمانی، این مزیت را ندارد.

ریسک سرمایه گذاری در صندوق

هر چند در صندوق های سرمایه گذاری تهمیدات لازم برای سودآور بودن صندوق‌ها اندیشیده شده اما احتمال وقوع زیان در سرمایه گذاری‌های صندوق همواره وجود دارد.

ریسک کاهش ارزش دارایی های صندوق یکی از همین ریسک ها خواهد بود. انتظار بر آن است که با توجه به سود ناشی از ساخت و ساز و افزایش عمومی قیمت ها در این بخش، بازدهی مناسبی برای سرمایه گذاران ایجاد کند، اما این امکان وجود دارد که با کاهش عمومی قیمت زمین و ساختمان، ارزش دارایی های صندوق کاهش یابد و سرمایه گذاران به بازده مورد انتظار دست پیدا کنند.

در عین حال ممکن است هزینه‌های ساخت افزایش یابند که ریسک افزایش هزینه‌های ساخت نامیده می‌شود. در صورتی که قیمت فروش واحدهای ساخته متناسب با این افزایش هزینه، افزوده نشود، بازده مورد انتظار صندوق کاهش خواهد یافت.

همچنین مدیر ساخت متعهد است که در زمان تعیین شده در امیدنامه، عملیات ساخت پروژه را مطابق طرح توجیهی به پایان برساند. هر چند در صورت تاخیر در این امر، مبلغی به عنوان جریمه از مدیر ساخت دریافت خواهد شد اما در صورت عدم توانایی مدیر ساخت در اتمام به موقع پروژه، این امکان وجود دارد که سود پروژه کاهش یابد.

علاوه بر این ریسک کاهش قیمت بازاری واحدهای سرمایه گذاری نیز وجود دارد به طوری که هر چند بازارگردان صندوق با داد و ستد واحدهای سرمایه گذاری، نقد شوندگی آنها را افزایش می‌دهد اما این امکان وجود دارد که قیمت واحدهای سرمایه گذاری صندوق به دلیل کاهش ارزش خالص پروژه یا شرایط خاص بازار، روندی کاهنده داشته باشد و بدین ترتیب باعث زیان سرمایه گذار شود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000