جایگاه شرکت سرمایه گذاری مسکن در صنعت ساختمان

شرکت سرمایه گذاری مسکن در شرایط رکود توانست ۲۲ درصد از سهم بازار مسکن را در اختیار بگیرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، میزان سرمایه گذاری و ساخت و ساز در کشور طی سالیان گذشته به دلیل رکود به ارث رسیده و حاکم بر این صنعت از سنوات گذشته، در سال 95 روند کاهشی داشته است.

بررسی آمار رسمی نشان می‌دهد در سال 95 میزان سرمایه گذاری در صنعت ساختمان 13.5 درصد و میزان ساخت و ساز نیز 31.5 درصد کاهش یافته است اما به رغم این روند نزولی گروه سرمایه گذاری مسکن توانست در شرایط رکود، جایگاه قبول خود را در صنعت ساختمان حفظ کند به طوری که در حال حاضر 22 درصد از سهم بازار مسکن بر اساس متراژ تکمیل شده شهری، در اختیار گروه سرمایه گذاری مسکن قرار دارد.

از سوی دیگر نظر به تمرکز دولت یازدهم بر تامین مسکن اقشار میان درآمدی و کم درآمد، گروه سرمایه گذاری مسکن سبد پروژه‌های خود و شرکت‌های تابعه را با محوریت اجرای پروژه‌های میان درآمد تعریف کرده است که قطعا این استراتژی می‌تواند سهم و جایگاه این شرکت را در شاخص‌های مختلف از جمله «سرمایه گذاری» و «ساخت و ساز» در صنعت ساختمان ارتقا دهد.

در حال حاضر سهیم شدن در پاسخ به بخشی از تقاضای متقاضیان مسکن در کشور یکی از مهمترین برنامه‌ها و اهداف اصلی شرکت سرمایه گذاری مسکن به شمار می‌رود بنابراین به منظور تحقق اهداف کلان دولت، به عنوان بزرگترین هلدینگ ساختمانی کشور همواره تعریف پروژه‌های جدید و ارتقای زیربنای در دست سخت گروه، با بالاترین کیفیت در شهرهای مختلف در دستور کار شرکت‌های تابعه گروه قرار دارد.

بر همین اساس، شرکت برنامه استراتژیک، اهداف تولید سالانه و سبد تولید خود را برای توسعه فعالیت‌های آتی بازنگری کرده و همچنین با در اختیار داشتن بالغ بر 2 میلیون و 55 هزار و 500 متر مربع پروژه با کاربری‌های مختلف مسکونی، تجاری، آموزشی و غیره در تلاش است با ایجاد ظرفیت‌ لازم برای حفظ و ارتقای سهم بازار خود را در سال‌های آینده فراهم کند.

از سوی دیگر، به دلیلی اینکه حضور در میان 100 شرکت برتر ایرانی تحت عنوان “IMI-100” در برنامه استراتژیک گروه سرمایه گذاری مسکن پیش بینی و مصوب شده است، طی سال‌های مختلف تلاش شده تا با حضور در این رتبه بندی، اقدام به ارزیابی جایگاه خود در صنعت و نیز مقایسه با سایر شرکت‌های ایرانی شود.

بنا بر این گزارش در سال گذشته شرکت سرمایه گذاری مسکن در بین شرکت‌های ساختمانی ایرانی در رتبه 152 قرار گرفت در حالی که پیش از این رتبه شرکت 167 بود که نشان از بهبود نسبی جایگاه گروه در صنعت ساختمان دارد.

بر اساس این گزارش، بازنگری فرآیند برنامه و بودجه عملیاتی در شرکت‌های تابعه و بازنگری اهداف کلان در چهار حوزه بازار، تولید، فروش و سود بر اساس استراتژی کلان گروه، برنامه ریزی برای تعریف پروژه‌های جدید به منظور افزایش سهم بازار در سال‌های آینده، بازنگری در سبد تولیدات‌ها بر اساس اهداف و استراتژی‌های کلان گروه و تحلیل بازار به منظور تمرکز بیشتر بر مزیت‌های رقابتی شرکت‌ها در حوزه فعالیت خود و اولویت‌ دهی به پروژه‌های بافت فرسوده و میان‌ درآمدی، تدوین نظام نامه کمیته فناوری و ساخت با هدف اشتراک گذاری دانش حوزه تکنولوژی ساخت در بین شرکت‌ها و عوامل فنی و اجرایی گروه و در عین حال تمرکز بر رفع مشکلات و تبیین تکلیف برای برخی از پروژه‌های مهم گروه به منظور حفظ منافع سهامداران از جمله اهداف و برنامه‌های شرکت سرمایه گذاری مسکن از مهمترین اهداف و برنامه‌های گروه به شمار می‌روند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000