سیاست‌های راهبردی شرکت سرمایه گذاری مسکن

شرکت سرمایه گذاری مسکن در سیاست‌های راهبردی خود حضور در بافت فرسوده و افزایش سهم پروژه‌های میان درآمدی را در دستور کار قرار داده است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا – شرکت سرمایه گذاری مسکن یکی از انبوه‌سازان بزرگ در صنعت ساختمان محسوب می‌شود که تا کنون پروژه‌های بسیاری را با کاربری‌های مختلف در سطح کشور اجرا کرده است.

با توجه به تمرکز دولت بر توسعه فرهنگ رژیم پس انداز مسکن و ارائه طرح‌های متنوع تسهیلات مسکن به منظور از حمایت از اقشار میان درآمدی جامعه، این شرکت نیز در سبد پروژه‌های خود احداث پروژه‌های مسکونی برای دهک‌های میانی را در دستور کار خود قرار داد و اجرای این پروژه‌ها را در سبد خود توسعه داده است.

بر این اساس در بین هشت سیاست مهم گروه سرمایه گذاری مسکن، بر افزایش سهم پروژه‌های ویژه دهک‌های میان درآمدی و بافت فرسوده در پرتفوی پروژه‌ها نیز تاکید شده است.

در همین زمینه پیش از این مسلم صالحی معاون برنامه‌ ریزی و توسعه کسب و کار گروه سرمایه گذاری مسکن اصلاح سبد پروژه‌های گروه را یکی از مهمترین اهداف گروه اعلام کرده بود: «قرار است در این فرآیند 75 درصد از سبد پروژه‌ها به ساخت مسکن برای دهک‌ های میان‌ درآمدی اختصاص پیدا کند.»

در این بین اصلاح سبد تولیدات و پروژه‌های در دست ساخت شرکت‌های گروه سرمایه گذاری مسکن با هدف انطباق بیشتر با سیاست‌های بالادستی، استراتژی گروه و نتایج مورد انتظار در برنامه و بودجه سالانه در بین اهم سیاست‌های راهبردی این هلدینگ دیده می‌شود.

در حوزه احیای بافت‌های ناکارآمد شهری نیز حضور در 3 پروژه بافت فرسوده جهت استفاده از حداکثر امتیازات و معافیت‌های ممکن از دیگر سیاست‌های راهبردی گروه به شمار می‌رود؛ ضمن اینکه بر اساس تکالیف بانک مسکن و گروه سرمایه گذاری مسکن، ورود به پروژه‌های بافت فرسوده از اولویت‌های شرکت است که ورود به پروژه بافت فرسوده تبریز گام نخست در نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری با مشارکت گروه سرمایه گذاری مسکن کلید خورد. این پروژه در غرب تبریز و در منطقه 4 جانمایی شده که برای اجرای آن حدود 54 هزار متر زمین از شهرداری تبریز از محل منابع داخلی شرکت تملک شده است.

توسعه سهم بازار و ورود به بازارهای جدید از طریق تعریف 3 مگاه پروژه، جذب سرمایه گذاری‌های خارجی برای پروژه‌ها، ورود به بازار تامین مسکن کارکنان نهادها و سازمان‌های معتبر در قالب پروژه‌های مسکونی و اداری در مجموعه شرکت‌های تابعه نیز به عنوان سیاست‌های راهبردی محسوب می‌شوند.

بر اساس این گزارش، طراحی مدل ارزیابی عملکرد مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره با تمرکز بر تحقق برنامه‌های سالانه، توانمندسازی اعضای هیأت مدیره با طراحی دوره‌های کاربردی، بازنگری استراتژی‌های گروه بر اساس تحلیل‌های بازار و محیط و پیاده‌ سازی آن‌ها در قالب برنامه و بودجه سالانه و همچنین بازنگری در ساختار منابع انسانی شرکت‌ها منطبق با اجرای بهینه پروژه‌ها از دیگر سیاست‌های راهبردی هشتگانه گروه سرمایه گذاری مسکن قلمداد می‌شود.

گروه سرمایه گذاری مسکن علاوه بر سیاست‌های راهبردی، در قالب توسعه سازمان و هم افزایی سازمان نسبت به تعیین تکلیف دارایی‌های راکد و پروژه‌های نیمه تمام گروه و شرکت‌های تابعه اقدام کرده است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000