سرپرست بازسازی بنیاد مسکن استان تهران خبر داد

تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی برای کیفی سازی مسکن روستایی

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۶/۰۷/۲۹
بنیاد مسکن استان تهران برای نوسازی واحدهایی که مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان را رعایت کنند ۲۰ میلیون تومان تسهیلات با سود پنج درصد پرداخت می‌کند.
پایگاه خبری بانک مسکن

حمیدرضا روستایی اظهار کرد: مبلغ تسهیلات برای تخریب و نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده با رعایت مبحث ۱۹ مقررات ملی ۲۰ میلیون تومان و جهت احداث واحدهای مسکونی جدید ۱۸ میلیون تومان با نرخ سود پنج درصد و مدت بازپرداخت ۱۲ ساله است. این تسهیلات بدون سپرده‌گذاری و مدت انتظار در بانک به روستائیان پرداخت می‌ شود.

به گزارش ایسنا، وی در خصوص فرآیند اخذ تسهیلات بهسازی و شرایط دریافت تسهیلات مذکور گفت: متقاضیان در صورت داشتن زمین با کاربری مسکونی در روستا و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و پس از اخذ پروانه ساختمانی از مراجع صدور پروانه باید نسبت به مراجعه به بنیاد مسکن محل سکونت خود و تحویل مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده اقدام و بنیاد مسکن نسبت به معرفی متقاضی به بانک عامل توسط بنیاد مسکن شهرستان اقدام کنند. عقد قرارداد مشارکت مدنی متقاضی با بانک عامل با تامین تضامین بانک آزاد سازی تسهیلات حداقل در ۳ مرحله و متناسب با پیشرفت فیزیکی کار بر اساس گزارش ناظر نظام فنی و تائید کارشناس بنیاد خواهد بود.

روستایی تاکید کرد: بنیاد مسکن برنامه جامع تامین مسکن اقشار کم درآمد را در دستور کار قرار دارد. همچنین اعطای تسهیلات به خانوارهای تحت پوشش بهزیستی دارای دو نفر معلول و بیشتر در روستاها با پرداخت تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی به مبلغ ۱۸۰ میلیون ریال و کمک بلاعوض نیز به مبلغ ۱۸۰ میلیون ریال اعطای تسهیلات بلاعوض به واحدهای فرسوده و غیر مقاوم و اعطای تسهیلات به زوج‌های جوان که قصد احداث مسکن در روستاها را داشته باشند از جمله خدمات بنیاد مسکن است.

وی همچنین اظهار کرد: بنیاد مسکن از طریق اعطای تسهیلات قرض‌ الحسنه با عاملیت بانک قرض الحسنه مهر ایران به واحدهای فرسوده و غیر مقاوم به عنوان تخریب و آواربرداری مساعدت می کند.

به گفته روستایی، سال ۱۳۹۶ فرصتی نو در راستای بهبود کیفیت مسکن روستایی و احیای بافت فرسوده روستاها و همچنین ایمن سازی روستاهای در معرض خطر سوانح طبیعی است. بنیاد مسکن خدمات نوینی در عرصه ی بهبود شرایط زندگی در روستاها دارد. به عنوان مثال بیمه حوادث واحدهای مسکونی که از تسهیلات طرح ویژه استفاده کنند به مدت ۱۰ سال و ترویج بهینه سازی مصرف انرژی و استفاده از انرژی‌های پاک در سطح روستاها (استفاده از آبگرمکن ‌های خورشیدی) و همچنین توسعه گردشگری روستایی و اعطای تسهیلات قرض‌ الحسنه جهت مرمت و احیای واحدهای بوم‌گردی روستایی از جمله خدماتی است که ارایه می شود.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000