مدیرکل دفتر برنامه‌ ریزی و اقتصاد مسکن:

سامانه ملی «املاک و اسکان» در حال نهایی شدن است

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۶/۰۸/۰۳
تمامی دستگاه‌ ها برای راه‌ اندازی سامانه ملی املاک و اسکان کشور همکاری خواهند کرد، چرا که این سامانه فرا دولتی است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن به نقل از خبرگزاری فارس، علی چگینی در پاسخ به این سئوال که دلیل تأخیر در راه‌اندازی سامانه ملی املاک و اسکان کشور چیست، گفت: کسانی که عنوان می‌کنند برای راه‌اندازی سامانه ملی املاک و اسکان اقدامی نشده است به نوعی شیطنت می‌کنند و از این موضوع آگاهی کافی ندارند.

وی ادامه داد: تا کنون برای راه‌اندازی این سامانه 60 تا 70 جلسه برگزار و هزاران موضوع و بحث انجام شده است، چرا که تمام دستگاه‌ها و مجموع حاکمیت را درگیر این موضوع کردیم تا این سامانه راه‌اندازی شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بررسی‌ها بر روی جزئیات آن ادامه دارد، خاطر نشان کرد: این سامانه در راستای اخذ مالیات بر خانه‌های خالی از سکنه است و تمام دستگاه‌ها بر روی جزئیات آن در حال اقدام هستند؛ چرا که این سامانه یک سامانه فرادولتی است.

چگینی تاکید کرد: سازمان ثبت اسناد و قوه قضائیه نیز در حال بررسی و تدوین جزئیات اینه سامانه ملی در بخش املاک هستند.

بر اساس این گزارش، سامانه ملی املاک و اسکان کشور باید به گونه ای طراحی شود که در هر زمان امکان شناسایی برخط مالکان و ساکنان یا کاربران واحدهای مسکونی، تجاری، خدماتی و اداری و نیز پیگیری نقل‌ و انتقال املاک و مستغلات به صورت رسمی، عادی، وکالتی و... را در تمامی نقاط کشور فراهم کند. همچنین وزارت راه و شهرسازی موظف است امکان دسترسی بر خط به سامانه مزبور را برای سازمان امور مالیاتی ایجاد کند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000