مدل جدید تامین مالی در بافت فرسوده

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۶/۰۸/۱۲
سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران از پیشنهاد متولی نوسازی در بافت های فرسوده در دولت برای اجرای مدل جدید تامین مالی در بافت های فرسوده خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

هوشنگ عشایری در گفت و گو با پایگاه خبری بانک مسکن اعلام کرد: قرار است در قالب تدوین دستورالعمل 13 بندی در خصوص اجرای طرح های جدید در بافت های فرسوده کشور، مدل جدیدی به منظور تامین مالی ساخت مسکن و همچنین تامین مراکز خدماتی در بافت های فرسوده عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه هنوز جزییات این دستورالعمل نهایی نشده است، افزود: به دنبال آن هستیم تا با اجرای این مدل مالی جدید در بافت های فرسوده شرایط ساخت و ساز در محلات و محدوده های هدف نوسازی را به نفع سازندگان تسهیل کنیم.

عشایری توضیح داد: هم اکنون نظام بانکی کشور برای سازندگان مسکن امکان استفاده از تسهیلات بانکی را فراهم کرده است اما این سازندگان برای استفاده از این تسهیلات با برخی محدودیت ها مواجه اند و یا بعضا به دنبال دریافت برخی امتیازات ویژه از نظام بانکی هستند که درصدد هستیم با رفع این محدودیت ها و برقراری این امتیازات تا حد امکان مسیر دسترسی هر چه بهتر سازندگان بافت های فرسوده به تسهیلات بانکی را هموار کنیم.

سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: هم اکنون بانک عامل بخش مسکن سبد متنوعی از تسهیلات را برای متقاضیان خرید و ساخت مسکن دارد که برخی سازندگان تقاضا دارند شرایط برای استفاده انبوه آن ها از این تسهیلات با از میان برداشتن برخی محدودیت ها تسهیل شود. تلاش میکنیم در قالب برنامه ریزی های جدید تا حد امکان برای سرمایه گذاران و سازندگان بخش خصوصی این مسیر را هموار کنیم.

عشایری کاهش اتکا به منابع دولتی در بافت های فرسوده را از دیگر جنبه های مدل مالی جدید برای ساخت و ساز در بافت های فرسوده اعلام کرد و افزود: در برنامه ریزی جدید درصدد هستیم اتکای ساخت و ساز در بافت های فرسوده به منابع دولتی را به حداقل برسانیم طوری که با تسهیل شرایط ساخت و ساز در بافت های فرسوده نسبت به سایر محلات و بافت های شهری برای سازندگان عمده سرمایه مورد نیاز برای ساخت و ساز در این بافت ها از طرف خود سازندگان و توسعه گران تامین شود.

وی با بیان اینکه دولت در حوزه بافت های فرسوده همچنان بر کاهش نقش تصدی گر و دخالت مستقیم سیاست گذار حوزه مسکن در ساخت و سازهای بافت فرسوده و سایر محلات و مناطق ناکارآمد شهری اصرار دارد گفت: این تصمیم یک گام مهم در جهت پیشبرد سیاست مداخله حداقلی دولت در ساخت و ساز و اجرای عملیات اجرایی در بافت های فرسوده و در عین حال گامی رو به جلو جهت ایفای نقش واقعی دولت در این محدوده ها به جهت انجام وظیفه تسهیل گری و ساده سازی امور برای سازندگان بخش خصوصی است.

سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: در دوره فعلی اصرار بر این است که نقش و حضور بخش خصوصی در بافت های فرسوده شهری به میزان بسیار زیادی تقویت شود طوری که با واگذاری زمین های دولتی به توسعه گران بخش خصوصی و همچنین تسهیل شرایط دسترسی آن ها به تسهیلات ارزان قیمت، شاهد حضور هر چه بیشتر این توسعه گران در ساخت و سازهای برنامه ریزی شده در هسته های میانی و فرسوده شهرها به خصوص کلان شهرها باشیم.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000