آخرین وضعیت پیشرفت صندوق زمین و ساختمان شمالغرب

پیشرفت پروژه صندوق زمین و ساختمان شمالغرب تا پایان شهریور امسال به ۴۹.۵ درصد رسید.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، موضوع فعالیت صندوق‌های زمین و ساختمان براساس قانون، جمع آوری وجوه از متقاضیان سرمایه گذاری در صندوق، ساخت پروژه ساختمانی، فروش واحدهای ساختمانی و در نهایت تقسیم عواید ناشی از این فعالیت بین سرمایه گذاران صندوق است.

صندوق زمین و ساختمان‌ شمالغرب با عنوان پروژه نرگس رشدیه تبریز، در آبان ماه ۹۴ با دریافت مجوز فعالیت از سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر طبق آخرین گزارش، درصد پیشرفت پروژه در مجموع تمام فعالیت‌ها به 49.5 درصد رسیده است.

همچنین درصد پیشرفت کار پروژه تا پایان شهریور ماه امسال، در بخش اسکلت 30 درصد و در بخش سفت کاری و نازک کاری نیز به 14.43 درصد رسیده است.

پروژه نرگس رشدیه تبریز، در قالب یک بلوک 17 طبقه با کاربری مسکونی در زمینی به مساحت 3 هزار و 50 مترمربع در 96 واحد در حال ساخت است. زیربنای مفید مسکونی این پروژه 14 هزار مترمربع نیز در نظر گرفته شده است.

در این پروژه از پنجره‌های UPVC با شیشه‌های دو جداره، در بهای درون واحد با رویه HDF و رنگ روغن، سرویس‌ها و حمام با روکش PVC و درب ضد سرقت درجه یک ایرانی استفاده شده است.

در بخش تجهیزات و تاسیسات نیز از اسپیلت و پکیج به عنوان تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، از لوله‌ پلمیری در لوله کشی‌ها و از لوله پلی اتیلن در فاضلاب این پروژه استفاده شده است. همچنین در این پروژه آسانسور تمام اتوماتیک مورد استفاده قرار گرفته است.

تکنولوژی ساخت پروژه نرگس رشدیه به صورت بتونی است و شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب به عنوان مدیر ساخت پروژه در حال حاضر اجرای 3 پروژه مشابه دیگر با تکنولوژی ساخت مشابه را در جوار پروژه نرگس رشدیه در دست ساخت دارد.

توجیه مالی پروژه

تصمیم گیری‌های اقتصادی بر مبنای ارزیابی اقتصادی جریان نقدی پروژه صورت می پذیرد. طبق برآوردهای انجام شده، جریانات نقدی خروجی پروژه متشکل از هزینه های تحمیل شده جهت تحصیل زمین، ساخت و اجرای پروژه است که بر اساس برآورد بهای تمام شده پروژه، پیش بینی هزینه پروانه 32 هزار و 249 میلیون ریال، هزینه‌های اجرایی 234 هزار و 540 میلیون ریال و در مجموع جمع کل هزینه‌ها 341 هزار و 514 میلیون ریال پیش بینی شده است.

در صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان مطابق دستورالعمل ها و برنامه ریزی های صورت گرفته منابع مورد نیاز در ابتدای پروژه و منابع مازاد در زمان اتمام ساخت و فروش کل واحدها بین دارندگان واحدهای سرمایه گذاری تقسیم می شود.

انواع ریسک فراروی پروژه

بر اساس محاسبات صورت گرفته در گزارش امکان سنجی پروژه مسکونی صندوق زمین و ساختمان مسکن شمال غرب، تمهیدات لازم به عمل آمده تا سرمایه گذاری در صندوق سودآور باشد اما احتمال وقوع زیان و عدم انطباق واقعیت با پیش بینی‌ها وجود دارد. بنابراین سرمایه گذاران باید به همه ریسک‌های سرمایه گذاری در صندوق توجه کنند چرا که هم ریسک‌های مرتبط با صنعت ساختمان و هم ریسک‌های مرتبط با دارندگان واحدهای سرمایه گذاری متوجه سرمایه گذاران است.

بازارهای رقیب، مصالح و مواد اولیه، رکود و رونق بازار مسکن و قوانین و مقررات از «ریسک‌های مرتبط با صنعت ساختمان» و کاهش ارزش دارایی‌های صندوق، افزایش هزینه‌های ساخت، اتمام پروژه در موعد مقرر و ریسک کاهش قیمت بازاری واحدهای سرمایه گذاری از «ریسک‌های مرتبط با سرمایه گذاران صندوق» به شمار می روند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000