تلاش برای ارتقاء کیفیت مصالح ساختمانی پروژه‌های عمرانی

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۶/۰۸/۱۴
مسئولان سازمان استاندارد مرکز تحقیقات وزارت راه و آزمایشگاه مکانیک خاک برای تدوین برنامه اجرائی کیفیت مصالح ساختمانی یک ماه فرصت دارند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن به نقل خانه ملت، محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس در خصوص لزوم ارتقای کیفیت مصالح ساختمانی، اظهار کرد: با کمبود پول و اعتبار هزینه‌های زیادی برای جاده سازی می‌کنیم، ولی با سطح پایین کیفیت مصالح در کشور این ساخت و ساز‌ها دوام لازم را ندارند و آسفالت‌ها موج پیدا می‌کنند.

رئیس کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این موضوع را در کمیسیون عمران دنبال می‌کنیم و به دنبال آن هستیم که کیفیت اجرای پروژه‌های عمرانی را ارتقاء دهیم، تصریح کرد: چند موضوع از جمله کیفیت مصالح باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد وظیفه دارد بر کیفیت مصالح نظارت کند، افزود: در برخی جا‌ها وزن آجر ۳ کیلوگرم و در جا‌های دیگر وزن آجر ۵ کیلوگرم است که نشان می‌دهد، نظارتی وجود ندارد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ،گفت: با توجه که کیفیت مصالح در کشور سطح پایینی دارد و نظارت‌ها ضعیف است و دستگاه‌ها به خوبی تفکیک وظایف را انجام نمی‌دهند شرایط به گونه‌ای شده است که با وجود هزینه‌های فراوان در پروژه‌های عمرانی، این ساخت و ساز‌ها در یک زمان کوتاه مستهلک می‌شوند و کارایی لازم را ندارند.

رضایی کوچی با بیان اینکه در ماده ۶۰ قانون برنامه ششم دستگاه‌ها برای بهبود کیفیت مصالح و اجرای پروژه‌های عمرانی مکلف شده‌اند، ادامه داد: مسئولان سازمان استاندارد، مرکز تحقیقات وزارت راه و آزمایشگاه مکانیکی خاک به کمیسیون دعوت عمران دعوت شدند و یک ماه فرصت دارند تا برنامه اجرایی خود برای ارتقای کیفیت مصالح را ارائه کنند که امیدواریم با انجام این امور شاهد ارتقای کیفیت ساخت و ساز‌ها باشیم.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000