جزئیات پیشرفت فیزیکی پروژه شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران

آخرین وضعیت و پیشرفت فیزیکی پروژه‌های شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران در بخش تجاری و مسکونی اعلام شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه گروه سرمایه گذاری مسکن در حال حاضر هفت پروژه شاخص در دست اجرا دارد که پروژه مسکونی یاس سپید نیاوران، پروژه مسکونی جمشیدیه، پروژه مسکونی ارغوان، پروژه تجاری ارغوان، پروژه مسکونی بنفشه و پروژه صندوق زمین و ساختمان نگین شهرری از جمله پروژه‌های مهم این شرکت به شمار می‌روند.

پروژه یاس سپید نیاوران با کاربری مسکونی، در حال حاضر 66 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که 100 درصد مالکیت آن در اختیار شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران قرار دارد. زیربنای مفید این پروژه 15 هزار و 692 مترمربع است و مبلغ بهای تمام شده پروژه نیز 702 هزار و 157 میلیون ریال برآورد شده است.

بر اساس آخرین آمار از وضعیت اجرای پروژه‌ها، پروژه جمشیدیه پایتخت با کاربری «مسکونی» در حال ساخت است که 37 درصد از مالکیت پروژه در اختیار شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران قرار دارد. این پروژه با زیربنای 4 هزار و 366 مترمربع ساخته می‌شود و مبلغ بهای تمام شده آن 616 هزار و 470 میلیون ریال است.

علاوه بر این، پروژه ارغوان با دو کاربری مسکونی و تجاری اجرا می‌شود که 100 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 49 درصد از مالکیت کل پروژه در هر دو بخش تجاری و مسکونی متعلق به شرکت سرمایه گذاری تهران است. پروژه ارغوان با کاربری مسکونی، 4 هزار و 300 مترمربع زیربنای مفید و با کاربری تجاری نیز 392 مترمربع زیربنای مفید دارد؛ مبلغ بهای تمام شده پروژه مسکونی ارغوان 81 هزار و 170 میلیون ریال و مبلغ بهای تمام شده پروژه تجاری ارغوان نیز 14 هزار و 325 میلیون ریال برآورد شده است.

پروژه بنفشه در فاز 4 شهر اندیشه تهران نیز از دیگر پروژه‌های شرکت سرمایه گذاری مسکن به شمار می‌رود که درصد مالکیت این پروژه برای شرکت سرمایه گذاری تهران نیز 100 درصد است. این پروژه که با زیربنای 8 هزار و 530 مترمربع در حال ساخت است در حال حاضر 4 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. مبلغ بهای تمام شده پروژه بنفشه 45 هزار و 587 میلیون ریال است.

پروژه اراج تهران نیز با کاربری مسکونی از دیگر پروژه‌های این شرکت سرمایه گذاری و انبوه ساز است. پروژه اراج که 37 درصد از مالکیت آن در اختیار این شرکت قرار دارد، با زیربنای مفید 28 هزار و 125 مترمربع در حال ساخت است. همچنین مبلغ بهای تمام شده پروژه 20 هزار و 27 مترمربع است.

صندوق زمین و ساختمان نگین شهر ری نیز در حال حاضر 23 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با زیربنای 5 هزار و 310 مترمربع در حال ساخت است. مبلغ بهای تمام شده پروژه در پایان مهرماه امسال معادل 72 هزار و 500 میلیون ریال اعلام شده است.

صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان شهرری همچون سایر صندوق‌های زمین و ساختمان با هدف جمع آوری وجوه از متقاضیان سرمایه گذاری و ساخت پروژه ساختمانی از محل وجوه دریافتی و در نهایت فروش و تقسیم عواید ناشی از این فعالیت بین سرمایه گذاران با دریافت مجوز از سازمان بورس اوراق بهادار، فعالیت خود را از سال گذشته آغاز کرد.

مالک این زمین شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران و مساحت آن نیز 5 هزار و 269 متر مربع است؛ همچنین از 299 واحد، 295 واحد آن با کاربری مسکونی و 4 واحد آن درمانگاهی و بهداشتی تعبیه شده است که شامل 20 هزار و 683 متر مربع مساحت مفید بخش مسکونی و 485 متر مربع مساحت مفید بخش درمانگاه می‌شود.

بر اساس این گزارش، شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران در سال 1373 فعالیت خود را به عنوان شعبه آغاز نموده و در سال 1385 با تحت پوشش قرار دادن استان‌های تهران و البرز، فعالیت خود را به طور مستقل با نام شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران آغاز کرد. این شرکت تا کنون عملیات اجرایی بیش از 6400 واحد مسکونی را در قالب 37 پروژه و 14 پروژه با کاربری‌های دیگر (شامل مدرسه، باشگاه بانک مسکن فرمانیه تهران، مجتمع تجاری - اداری جمهوری، مجتمع نیلو پارک، مجتمع تجاری گلستان اندیشه، مجتمع اداری آفریقا، مدرسه صابرین، مدرسه اندیشه، شهرداری و آتش نشانی و اداری اندیشه) آغاز کرده است که از این میان 47 پروژه با زیربنای کل حدود 767 هزار متر مربع به اتمام رسیده است. شرکت در سال 1390 به سهامی عام تبدیل و با نماد «ثتران» وارد بازار فرابورس شد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000