گزارش بهاری از ساخت و سازهای مسکونی

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۶/۰۸/۲۹
حجم صدور پروانه های ساختمانی در نقاط شهری کشور طی بهار سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۰.۸ درصد افزایش داشته است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، مرکز آمار ایران اطلاعات پروانه ­های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری های کشور را مربوط به بازه زمانی بهار 96 منتشر کرد. این گزارش حاکی از آن است که در بهار سال 96 معادل 32 هزار و 69 پروانه ساختمانی توسط شهرداری­ های کشور صادر شده است که حدود 6.8 درصد از این تعداد پروانه (2 هزار و 185 پروانه) مربوط به افزایش بنا و معادل 29 هزار و 884 پروانه مربوط به احداث ساختمان بوده است که پروانه ­های صادر شده برای احداث ساختمان نسبت به فصل گذشته حدود 19.6 درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته معادل 2.2 درصد افزایش داشته است.

در عین حال تعداد واحد مسکونی پیش­ بینی شده در پروانه ­های صادر شده برای احداث ساختمان در بهار امسال، معادل 79 هزار و 688 واحد بوده است که نسبت به فصل گذشته حدود 21.9 درصد و در مقایسه با فصل مشابه سال گذشته حدود 2.8 درصد کاهش داشته است.

با توجه به تعداد پروانه ­های صادر شده برای احداث ساختمان، متوسط تعداد واحد مسکونی در پروانه ­های احداث ساختمان 2.7 واحد و در پروانه ­های احداث ساختمان مسکونی 2.8 واحد بوده است.

این گزارش نشان می­ دهد: مجموع مساحت زمین پروانه ­های صادر شده برای احداث ساختمان در حدود 9537.1 هزار متر مربع بوده است که نسبت به فصل گذشته حدود 41.2 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل معادل 2.8 درصد کاهش داشته است. متوسط مساحت زمین در پروانه ­های احداث ساختمان 319 مترمربع و در پروانه ­های احداث ساختمان مسکونی 267 مترمربع بوده است.

بخش دیگری از گزارش مرکز آمار ایران به بررسی وضعیت صدور پروانه ­های ساختمانی در شهر تهران طی بازه زمانی سه ماهه نخست سال جاری اختصاص دارد.

بر اساس این گزارش، در بهار سال جاری، معادل 2 هزار و 281 پروانه ساختمانی توسط شهرداری تهران صادر شده که نسبت به فصل گذشته حدود 10.7 درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته یعنی بهار 95، حدود 27.4 درصد افزایش داشته است. این تعداد پروانه حدود 7.1 درصد از کل پروانه­ های ساختمانی کشور را تشکیل می­ دهد.

مطابق با بررسی های انجام شده از سوی مرکز آمار ایران، مجموع مساحت زیربنای تعیین شده در پروانه های صادر شده در بهار سال جاری در پایتخت نسبت به مدت مشابه سال گذشته معادل 29.3 درصد کاهش داشته است.

همچنین تعداد واحدهای مسکونی پیش ­بینی شده در پروانه ­های صادر شده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری تهران در بهار امسال، بالغ بر 14 هزار و 936 واحد بوده است که نسبت به فصل گذشته حدود 19.3 درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود 4.9 درصد کاهش داشته است.

این تعداد واحد مسکونی ، 18.7 از واحدهای مسکونی پیش بینی شده در پروانه ­های احداث ساختمان صادر شده از سوی شهرداری­ های کشور را تشکیل می­ دهد. با توجه به تعداد پروانه ­های صادر شده برای احداث ساختمان در شهر تهران، متوسط تعداد واحد مسکونی در پروانه ­های احداث ساختمان 6.6 واحد و در پروانه­ های احداث ساختمان مسکونی نیز 6.4 واحد بوده است.

در شهر تهران نیز مجموع مساحت زمین پروانه­ های صادر شده برای احداث ساختمان نسبت به فصل مشابه سال گذشته با افت همراه بوده است. به طوری که این گزارش نشان می­ دهد مجموع مساحت زمین پروانه ­های صادر شده برای احداث ساختمان در حدود 591.1 هزار متر مربع بوده است که نسبت به فصل گذشته معادل 18.4 درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته معادل 45.5 درصد کاهش داشته است. متوسط مساحت زمین در پروانه ­های احداث ساختمان 260 مترمربع و در پروانه ­های احداث ساختمان مسکونی حدود 240 مترمربع بوده است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000