پایگاه خبری بانک مسکن گزارش می‌دهد؛

گروه سرمایه گذاری مسکن، انبوه ساز پیشرو در جذب سرمایه‌ های خارجی

گروه سرمایه گذاری مسکن به عنوان یکی از انبوه‌ سازان بزرگ توانسته در جذب سرمایه های خارجی گام بردارد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، با توجه به تعداد شرکت‌های فعال در صنعت ساختمان یکی از عوامل موثر در حضور در گردونه رقابت، استفاده از مزیت‌های رقابتی برای پیشی گرفتن از رقبا و در عین حال جلب رضایت مشتریان است تا در دوران پسابرجام از فرصت‌های ایجاد شده در حوزه سرمایه گذاری استفاده کنند. اگرچه در نگاه کلان نیز جذب منابع مالی از روش‌های مختلف باید مد نظر باشد چرا که عمدتا منابع مالی دولت‌ها محدود است.

در عین حال یکی از مهم ترین محدودیت‌های مالی پیش روی فعالان صنعت ساختمان، در حوزه تامین منابع مالی است که در این شرایط نیاز به سرمایه‌گذاری خارجی بیش از پیش احساس می‌شود.

گروه سرمایه گذاری مسکن نیز با همین نگاه، جذب منابع مالی برای پیشبرد پروژه‌ها از محل سرمایه‌گذاری خارجی، چابک‌ سازی ساختار شرکت‌ها و کاهش هزینه‌های اداری و عمومی به منظور کاهش هزینه‌ها، ورود به موسسات پس‌ انداز و تسهیلات با همکاری بانک مسکن، تامین مالی 4 پروژه از طریق ابزارهای بازار سرمایه، حضور در 3 پروژه بافت فرسوده جهت استفاده از حداکثر امتیازات و معافیت‌های ممکن، جذب سپرده‌گذاران صندوق مسکن یکم به عنوان مشتریان پروژه، طراحی مدل‌های نوین بازاریابی و فروش، مدیریت سبد پروژه‌ها با ایجاد دفاتر مدیریت پروژه و تقویت حوزه تحقیق و توسعه را به عنوان اهداف اصلی گروه و شرکت‌های تابعه طی سال‌های اخیر در دستور کار خود قرار داد که گام‌هایی در این زمینه‌ها برداشته شده؛ یکی از همین اقدامات تلاش برای جذب منابع خارجی است که البته تا کنون مذاکرات متعددی با شرکت‌ های خارجی معتبر و توانمند انجام شده است.

هر چند بخشی از منابع مالی از محل بازار سرمایه و بازار پول تامین می شود اما صنعت ساختمان به عنوان یک صنعت سرمایه‌بر نیازمند بکارگیری روش‌های نوین برای جذب سرمایه خواهد بود.

در مقابل موانع پیش روی تامین مالی از جمله محدودیت‌های نظام بانکی برای پرداخت تسهیلات و محدودیت‌های بازار سرمایه فعالان صنعت ساختمان را در جهت استفاده از رورش‌های جدید جذب سرمایه سوق داده است.

اما یکی از مهمترین راهکارهای جذب منابع جدید در صنعت ساختمان، جذب منابع از محل سرمایه گذاران خارجی است؛ در همین راستا گروه سرمایه گذاری مسکن از حدود یک سال و نیم گذشته بحث ورود و جذب سرمایه گذار خارجی توسط شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن به عنوان یکی از اولویت‌ها مطرح شد که سرمایه گذاران از دو طریق مشارکت یا فاینانس می‌توانند در تامین مالی پروژه‌ها همکاری کنند.

گروه سرمایه گذاری مسکن نیز با همین رویکرد تفاهم‌نامه‌ای با سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران امضا کرد تا باب جذب سرمایه گذار خارجی برای پروژه‌ های این شرکت باز شود.

از سوی دیگر بر اساس برنامه ششم توسعه سهم سرمایه گذاری خارجی از تامین مالی در اقتصاد کشور حدود 25.3 درصد پیش بینی شده که سالیانه حدود 25 میلیارد دلار است و بخش مسکن و ساختمان به عنوان یکی از بخش‌های مهم اقتصادی و محرک اقتصاد کشور می‌تواند سهم قابل توجهی در جذب سرمایه گذاری خارجی می تواند داشته باشد.

یکی از اهداف گروه سرمایه گذاری مسکن در جذب سرمایه گذاران خارجی این است تا هاب مذاکرات تخصصی با تهیه بسته‌های سرمایه گذاری در بخش ساختمان باشد.

معرفی بازار جدید و توسعه فعالیت‌های مشترک با شرکای خارجی، ایجاد دانش در سطح بالاتر برای تعامل و گفتگو با بازیگران سطح بین المللی، انتقال و جذب سرمایه خارجی و انتقال تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین به کشور چشم انداز گروه سرمایه گذاری مسکن در حوزه جذب منابع خارجی بود و در جهت ارتقاء فعالیت‌ها در این حوزه همکاری خود را با سازمان‌ها و نهادهای مربوطه از جمله سازمان سرمایه‌گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران آغاز کرد.

اما گروه از مدت ها قبل همواره شرایط را برای ورود سرمایه گذاران فراهم کرد تا در حوزه تامین مالی خارجی پیش قدم شود؛ در همین رابطه نماینده‌های شرکت‌های بزرگی از کشورهای مختلف از جمله کره جنوبی و آلمان به تدریج از سال گذشته مذاکرات خود را به منظور گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری، با جمعی از معاونین و مدیران گروه سرمایه‌گذاری مسکن آغاز کردند و در خصوص امکان سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شرکت بحث و تبادل نظر شد.

بر اساس این گزارش، شرکت سرمایه گذاری مسکن نسبت به سایر رقبا توانسته مزیت‌های رقابتی را شناسایی و با تبیین اهداف و چشم انداز در حوزه سرمایه گذاری خارجی گام‌های بزرگی بردارد. هر چند تعمیم سرمایه‌های خارجی به سایر پروژه‌های گروه نیز در دستور کار قرار دارد و به عنوان یک سیاست جدی دنبال می شود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000