سعیدی کیا خبر داد:

تامین ۱۱ هزار مسکن برای خانوارهای دارای بیش از دو معلول

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۶/۰۹/۱۱
در حال حاضر مسکن دو هزار خانواه دارای بیش از دو معلول تامین شده و تا ۴ سال آینده این رقم به بیش از ۱۱ هزار خانوار می‌رسد.
پایگاه خبری بانک مسکن

محمد سعیدی‌کیا رییس بنیاد مستضعفان، با اشاره به ارائه تسهیلات ارزان به روستاییان برای راه‌اندازی کسب و کار و اشتغالزایی در این مناطق گفت: در این طرح برای هر استان ۲۰ میلیارد تومان و به هر طرح حداکثر ۲ میلیارد تومان تسهیلات ارائه می‌شود.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به تامین سرپناه برای خانواده‌های بیش از دو معلول گفت: با همکاری بنیاد مستضعفان و چند نهاد مسئول و مربوط دیگر تا کنون برای ۲ هزار خانوار بیش از دو معلول خانه تأمین شده است.

تأمین بیش از ۱۱ هزار مسکن برای خانواده‌های دارای بیش از دو معلول

رییس بنیاد مستضعفان با اشاره تامین مسکن مورد نیاز خانوار‌های دارای بیش از دو معلول اظهار داشت: زمانی از روز را به ملاقات با مردم اختصاص می‌دهم در ملاقات مردمی بعضاً خانواده‌های دارای فرزندان معلول مراجعه می‌کنند که یکی از مهم‌ترین مشکلات این خانوار تامین مسکن است. برای رفع بخشی از مشکلات این خانواده‌ها تصمیم گرفته شد که حداقل مشکل مسکن خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر برطرف شود.

وی افزود: از این رو با مسئولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بهزیستی، خیرین مسکن ساز و سازمان ملی زمین و مسکن جلساتی را برگزار کردیم و همه با حسن نظر و آمادگی که داشته‌ایم به توافق‌هایی در این زمینه رسیدیم.

سعیدی کیا با بیان اینکه طبق آمار بهزیستی ۱۱ هزار و ۳۰۰ خانوار دارای ۲ تا ۷ معلول بی سرپناه در کشور وجود دارد، ادامه داد: برای تأمین مسکن این خانوار هر یک از دستگاه‌های مربوط سهمی را دارند خوشبختانه ۵ دستگاه مذکور در این پروژه حضور دارند، بسیار هماهنگ با یکدیگر پیش می‌روند و تا کنون برای ۲ هزار خانوار بیش از دو معلول خانه تأمین شده است.

وی تاکید کرد: هر کدام از این خانوار مشکلات مربوط به خود را دارند نمی‌توان برای رفع مشکلات تمام این خانوار‌ها از یک روش استفاده کرد و نمی توان برای اسکان این خانواده‌ها خانه‌های شبیه به هم را تامین کرد.

سعیدی کیا با بیان اینکه امیدواریم تا ۴ سال آینده بتوانیم برای تمام ۱۱ هزار خانوار سرپناه مناسب تهیه کنیم، گفت: از دیگر اقدامات بنیاد مستضعفان حمایت از خانواده‌های کم درآمد دارای فرزندان سه قلو به بالا است و تا دو سالگی فرزندان، تمام نیاز خانواده‌ها به پوشک و شیر خشک را تامین می‌کنیم و همچنین به حل موضوع مسکن آنها کمک می‌کنیم. در یک سال و نیمی که از اجرای این طرح می‎گذرد بخشی از مشکلات بیش از ۳۰۰ خانوار دارای فرزندان سه قلو و بیشتر حل شده است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000