مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان سیستان و بلوچستان (ایرانشهر) اعلام کرد:

تحویل بیش از ۱۶۰۰ واحد مسکن مهر در دولت یازدهم

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۶/۰۹/۱۳
بیش از ۱۶۳۲ واحد مسکن مهر در حوزه جنوب سیستان و بلوچستان در دولت اعتدال و امید تکمیل و به متقاضیان مسکن مهر واگذار شده است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، ایوب کردانجرکی،گفت: ساخت ۴ هزار و ۱۶۲ واحد مسکن مهر در جنوب سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان شده است.

کردانجرکی با اشاره به اینکه پروژه‌های مسکن مهر جنوب استان سیستان و بلوچستان در ۳ شهر ایرانشهر، چابهار، کنارک در حال اجرا می‌باشد، تصریح کرد: احداث واحدهای مسکن مهر در شهرهای مذکور در مراحل پایانی می‌باشد و تمامی واحدها تا پایان سال جاری تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی اضافه کرد: ۶۰ درصد از کل مسکن مهر جنوب استان در چابهار قرار داشته و ۵۲۶ واحد دیگر در دست تکمیل است و با به بهره‌برداری رسیده این واحدها جشن اتمام مسکن مهر را در جنوب استان سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.

کردانجرکی در بخش دیگر سخنانش به سه پروژه جاده‌ای که توسط اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان سیستان و بلوچستان در دست ساخت است اشاره و تصریح کرد: احداث باند دوم محور "ایرانشهر"- "خاش" به طول ۴۴ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد و احداث باند دوم "ایرانشهر" – " بمپور" قطعه سوم به طول ۴ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد به زودی به بهره‌برداری می رسد.

وی ادامه داد: همچنین راه اصلی "چابهار"- " گواتر" به طول ۱۵ کیلومتر در جنوب استان در حال انجام است و هم اکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کردانجرکی به احداث ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در شهرستان‌های حوزه استحفاظی در جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: قرارداد زیرسازی و آسفالت گرم راه‌های روستایی شهرستان‌های دلگان، ایرانشهر، نیک شهر، سرباز، کنارک، چابهار و قصرقند در جهت محرومیت زدایی روستایی منعقد شده است که تا کنون ۳۱۰ کیلومتر در حوزه هشت شهرستان احداث شده است و این روند همچنان تا رسیدن به هدف گذاری ۵۰۰ کیلومتر ادامه خواهد یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی ایرانشهر با اشاره به اینکه محلات هدف در جنوب استان سیستان و بلوچستان شناسایی شده از برگزاری جلسات ستاد بازآفرینی شهری خبر داد و گفت: جلسات مختلفی برای بهسازی و نوسازی در این محدود‌ه‌ها برگزار شده و پروژه‌های مختلفی برای ارتقاء‌ کیفیت زندگی ساکنان این مناطق تعریف شده که تمامی پروژه‌های مصوب در سال ۹۴ به اتمام رسیده، پروژه‌های سال ۹۵ تا کنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پروژه‌های مصوب سال ۹۶ در حال انجام است.

کردانجرکی با اشاره به اینکه فقط در سه شهرستان جنوب استان بافت فرسوده وجود دارد، افزود: شهرستان ایرانشهر با ۱۵۵ هکتار، کنارک با ۳۵ هکتار و همچنین چابهار ۳۲۰ هکتار جمعا دارای ۵۱۰ هکتار بافت فرسوده ناکارآمد شهری است.

وی به اقدامات در حال انجام در بافت تاریخی جنوب استان اشاره کرد و اظهار داشت: مطالعات برای نوسازی و بهسازی بافت تاریخی بیت رهبری ( منزل ایشان در ایام تبعید) و قلعه ناصری در ایرانشهر انجام شده و کار انتخاب پیمانکار نیز به اتمام رسیده و برای تملک خانه‌های اطراف بیت رهبری برای بازگشایی مسیر تردد آغاز شده است.

کردانجرکی در بحث سکونت گاه‌های غیررسمی گفت: در حوزه جنوب استان بزرگترین سکونت غیررسمی کشور به نام روستای " کمب" در چابهار قرار دارد که در سفر مختلف مسئولین بررسی و مطالعات آن انجام شده و در طرح بازآفرینی شهری برای ارتقاء کیفیت زندگی ساکنان آن تصمیماتی اتخاذ شده است همچنین در نیک‌شهر و سرباز نیز مطالعات سکونت گاه‌های غیررسمی انجام و برنامه‌های آن با اولویت تدوین شده است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000