طی ۱۰۰ روز ابتدای فعالیت دولت دوازدهم صورت گرفت

اجرای سه برنامه مهم در بانک مسکن

بانک مسکن جزییات اجرای سه برنامه مهم این بانک در سال جاری را اعلام کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، مدیران این بانک در گزارشی مفصل از مجموعه اقدامات انجام شده در سال جاری، جزییات مربوط به اجرای طرح ضربتی اعطای تسهیلات قرض‌ الحسنه ازدواج، افتتاح مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن و افتتاح مدرسه شهدای بانک مسکن در شهرستان تنگستان بوشهر و سندرک هرمزگان را تشریح کردند.

اجرای طرح ضربتی اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج

در این گزارش آمده است: بر اساس نامه شماره 96/129992مورخ 1396/4/31 مدیریت کل اعتبارات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در خصوص طرح ضربتی اعطای تسهیلات قرض ­الحسنه ازدواج و در راستای رسالت اجتماعی بانک و حمایت از ازدواج جوانان، دستورالعمل جدید پرداخت تسهیلات موصوف با رویکرد تسهیل در پرداخت و افزایش رضایت ­مندی مشتریان ذی ­ربط خصوصاً در استان ­های محروم و مناطق روستایی کشور، بازنگری و به شبکه بانک ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، در پی دستورالعمل جدید بانک مرکزی در 25 تیرماه سال جاری از ابتدای مرداد ماه تا پایان فصل تابستان و همچنین تمدید این طرح تا نیمه مهرماه سال جاری، توجه ویژه‌ای برای سهولت در پرداخت این نوع تسهیلات به متقاضیان در صف انتظار معطوف شد. از این ­رو نتایج اجرای طرح ضربتی تسهیلات ازدواج در بانک مسکن حاکی از آن است که در مدت اجرای این طرح با عنوان «تأمین مالی زوجین» از ابتدای مرداد تا نیمه مهر ماه سال جاری (77 روز) معادل 36 هزار و 602 فقره تسهیلات ازدواج به هر یک از زوجین متقاضی پرداخت شده که 14 برابر تعداد تسهیلات است که در چهار ماه نخست سال جاری از سوی بانک مسکن به متقاضیان پرداخت شده است.

با این حال بانک مسکن طی هفته‌های گذشته نیز با وجود اتمام زمان اجرای طرح ضربتی تسهیلات ازدواج، همچنان به ادامه مسیر تأمین مالی زوجین پایبند بوده به طوری که از 16 مهرماه تا پایان روز دهم آبان ماه سال جاری، معادل 3 هزار و 477 فقره تسهیلات ازدواج به زوجین پرداخت شده است. در عین حال بررسی عملکرد بانک مسکن در خصوص تسهیلات قرض ­الحسنه در استان تهران از ابتدای سال 95 تا پایان 15 آبان ماه سال جاری، نشان می ­دهد: در این بازه زمانی تعداد ثبت نام کنندگان واقعی برای دریافت تسهیلات ازدواج از بانک مسکن معادل 11 هزار و 286 نفر بوده که از این تعداد معادل 11 هزار و 151 نفر موفق به دریافت تسهیلات خود شده­ اند. در عین حال 125 نفر نیز در مرحله تکمیل مدارک بوده ­اند.

به طور کلی می­ توان اذعان کرد در صد روز ابتدای دولت دوازدهم تعداد 079ر40 فقره تسهیلات قرض ­الحسنه ازدواج به مبلغ 195ر4 میلیارد ریال توسط بانک مسکن پرداخت شده است.

افتتاح مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن

بر اساس این گزارش،همچنین، مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن در راستای تحقق سیاست­ های اقتصاد مقاومتی جهت توسعه کارآفرینی و توجه به اقتصاد دانش‌ بنیان و حمایت مؤثر از نخبگان کشور با هدف جهت­ دهی یکپارچه توان توسعه­ ای مجموعه بانک با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در 30 شهریور ماه سال جاری افتتاح شد. بخش عمده فعالیت این مرکز ایده ­محوری، دریافت، پرورش، حمایت و نهایتاً تجاری­ سازی ایده­ ها با تأکید بر انجام امور تحقیقاتی و توسعه فناوری بخش مسکن و ساختمان است. از دیگر اهداف ایجاد این مرکز می­ توان به نوآوری در خدمات مالی با محوریت خدمات پرداخت و بانکداری الکترونیک با تبعیت از اسناد بالادستی به منظور تأمین بسته­ های منتج به تأمین مسکن، سهولت دسترسی فاقدین مسکن به­ ویژه گروه­ های کم­ درآمد، ارتقای کیفی و کمّی مسکن تولیدی کشور، حمایت از سرمایه­ گذاری در امر تولید مسکن با استفاده از فناوری ­های نوین و بهسازی و نوسازی بافت ­های فرسوده شهری اشاره کرد. این مرکز در ساختمانی با زیربنای بالغ بر 1300 مترمربع و در 4 طبقه در تهران خیابان سی­ متری جی اختصاص یافته است.

افتتاح مدرسه شهدای بانک مسکن در شهرستان تنگستان بوشهر و سندرک هرمزگان

این در حالی است که در راستای گسترش فرهنگ مدرسه­ سازی و توسعه فضاهای آموزشی در مناطق محروم کشور، مدرسه 12 کلاسه شهدای بانک مسکن اهرم با حضور وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی، استاندار بوشهر، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در شهرستان تنگستان افتتاح شد. این مدرسه با کمک ­های مالی بانک به عنوان بانی خیر، طرح، اجرا و نظارت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر، در زمینی به مساحت 4000 و با زیربنای 1800 متر مربع ساختمان آموزشی و اعتباری بالغ بر 35 میلیارد ریال احداث شده است.

همچنین نهمین مدرسه شهدای بانک مسکن به نام دبستان سندرک هرمزگان، با حضور رئیس اداره کل آموزش و پرورش، بخشدار و اعضای شورای شهر سندرک افتتاح شد. این دبستان دارای 10 کلاس با زیربنای 589 متر مربع و با اعتبار چهار میلیارد و 451 میلیون از محل حساب ­های سپرده قرض ­الحسنه ساخته شده است. بانک مسکن خود را موظف می­ داند که هر ساله بخشی از این سپرده ­ها را در بخش فرهنگی بر اساس رسالت اجتماعی خود، همچون ساخت مدرسه هزینه کند و مردم به عنوان مشتریان و سپرده­ گذاران در این بانک به عنوان خیّرینی شناخته می­ شوند که بانک را در ارائه این خدمات یاری می­ کنند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000