معاون عمرانی استانداری قزوین:

مسکن مهر استان قزوین مقاوم است مردم نگران نباشند

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۶/۱۰/۰۲
کیفیت ساخت مسکن مهر در استان قزوین از نظر سازه ای و فنی بالاست و در برابر زلزله مقاوم است و مردم نباید نگران باشند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، علی فرخ زاد در جلسه شورای تامین مسکن که در ناحیه شهری مهرگان برگزار شد، اظهار داشت: وضعیت مسکن مهر استان قزوین نسبت به دیگر مسکن مهر های کل کشور متفاوت است و از لحاظ کمی و کیفی و مقاومت حرف اول را می زند.

وی بیان کرد: مسکن مهر استان به خصوص در مهرگان با اجرای صحیح سازه ای مقاوم سازی و اجرای مقررات ملی مسکن توانسته رتبه های برتر را کسب کند و به مردم اطمینان می دهیم مسکن مهر در استان قزوین به ویژه مهرگان مقاوم است و مشکلی در سازه ندارد.

فرخزاد بیان کرد: با توجه به زلزله اخیر در مسکن مهر کرمانشاه و سر پل ذهاب مردم کمی نگران شده اند اما اعلام می کنیم در بازدیدی که از واحدهای مسکن مهر در مناطق زلزله زده غرب صورت گرفت خوشبختانه سازه ها و ستون ها و پایه ها هیچ آسیبی ندیده بود و تمام نقاط ایمنی رعایت شده بود ولی در بخش دیواره ها دقت نشده بود که باعث خسارتی نیز شد.

وی اظهار داشت: در استان ما با مقاوم سازی واحدهای مسکن مهر در مقابل زلزله جای نگرانی نیست البته باید با تشکیل یک کمیته در خصوص نواقص اقدام شود.

مسعود بابایی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هم در این جلسه اظهار داشت: در استان قزوین بیش از ۲۰۲ تعاونی مسکن مهر داریم که از این تعداد فقط ۱۱ مورد با مشکلات مواجه هستند که نسبت به دیگر تعاونی های استان ها حدود یک درصد است.

وی اضافه کرد: ۱۱ تعاونی مشکل دار به دستگاه قضایی معرفی شده و پرونده ها در حال بررسی است که امیدواریم با تعامل و همکاری مشکلات این واحدها حل شود.

در ادامه رضا عسگری فرماندار شهرستان البرز، گفت: در زمان دولت تدبیر و امید حدود ۴۰ درصد ناحیه شهری مهرگان تکمیل شده بود و۶۰ درصد آن در این دولت انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: ۱۳ تعاونی دارای مشکل اساسی در مهرگان داشتیم که پس از مطالعه و بررسی دقیق توانستیم با حضور بخشدار محمدیه مشکلات ۶ تعاونی را حل کنیم و کار ساخت آن را با کمک مالکین به اتمام برسانیم.

فرماندار البرز بیان کرد: ۵۱ بلوک در مسکن مهر در ناحیه شهری مهرگان فاقد آسانسور است و با توجه به ساکن بودن معلولان و همچنین افراد مسن در این مجتمع ها مشکلات فراوانی برای تردد آنها ایجاد شده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

عسگری یادآور شد: مشکل اقساط بانکی این واحدها هم از دیگر مشکلات مردم منطقه است و برخی از مالکین مدت دو سال است که اقساط خود را به بانک های عامل پرداخت کرده اند و هنوز واحد خود را تحویل نگرفته اند.

وی به افزایش چاه های آب به شبکه آب محمدیه، مهرگان، شریفیه، بیدستان اشاره کرد و گفت: برای تامین آب شرب این شهرها باید اعتبار ملی در نظر گرفته شود تا با بحران احتمالی مواجه نشویم.

یداله لطفی شهردار محمدیه نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات فراوان ناحیه شهری مهرگان اظهار داشت:مهرگان شهری است که که با چشم انداز سکونت ۱۲۰ هزار نفری ساخته شده است و از مجموع واحدهای ساخته شده در این ناحیه حدود ۲۰ درصد آنها دارای پایان کار هستند.

وی اضافه کرد: از سوی شهرداری برای ۵۸۵ بلوک تا کنون پایان کار صادر شده و مابقی به دلیل نداشتن گواهی استاندارد، ایمنی در برابر آتش، پرداخت نشدن برخی هزینه های اعلام شده و نداشتن تائیدیه از سوی نظام مهندسی نتوانسته اند پایان کار دریافت کنند.

شهردار محمدیه بیان کرد: نبود زیرساخت های مناسب از جمله فضاهای آموزشی، فرهنگی، ورزشی و تفریحی برای جمعیت ساکن شده در مهرگان که بالای ۵۰ هزار نفر است مشکلاتی را برای شهرداری ایجاد کرده که اگر به آن توجه نشود با آسیب های اجتماعی روبرو خواهیم شد.

لطفی اضافه کرد: نبود مدیریت واحد و یکپارچه در مهرگان عمده ترین مشکل این ناحیه است و بلاتکلیفی مردم باید پایان یابد که امیدواریم با مدیریت واحد در این ناحیه بتوانیم بر مشکلات فائق آمده و رضایت مردم را جلب کنیم.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000