مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شمال‌ شرق:

تسویه تسهیلات گران‌ قیمت با نظام بانکی

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شمال‌ شرق با اشاره به بسته شدن پرونده تسهیلات دریافتی گران قیمت این شرکت از پیش بینی کاهش قابل توجه هزینه‌های شرکت در بودجه ۹۷ خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، مجید توتونچی، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق، گفت: بخش قابل توجهی از تسهیلات شرکت مربوط به یک فقره تسهیلات سرمایه در گردش 320 میلیارد ریالی از بانک سامان با نرخ 29.5 درصد بودکه با احتساب جرایم تاخیر، هزینه آن از این حد نیز فراتر رفته بود. نرخ بالای این تسهیلات، مشکلات زیادی را برای شرکت ایجاد کرده بود که با تلاش مدیران شرکت و همکاری و همراهی هلدینگ، در آبان ماه امسال پس از یک فرآیند دشوار و طولانی حدودا 9 ماهه، مبلغ 275 میلیارد ریال از این تسهیلات با یک قطعه زمین که خود دارای پلاک های متعددی بود تهاتر شد و مابقی مبالغ نیز با در آینده نزدیک تسویه خواهد شد.

وی در خصوص علت اخذ این تسهیلات در گذشته نیز عنوان کرد: در سال‌های گذشته به منظور تامین مالی پروژه‌های شرکت، این تسهیلات اخذ شده بود که به دلیل رکود سنگین چندین ساله در صنعت ساختمان و عدم امکان فروش، بازپرداخت این تسهیلات در زمان مناسب فراهم نشده و همین موضوع منجر به بروز مشکلات زیادی شده بود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شمال شرق در ادامه با اشاره به سایر بدهی‌های بانکی این شرکت افزود: با تسویه این تسهیلات، عملا شرکت تسهیلات گران قیمت بانک‌های خصوصی را تعیین تکلیف کرده و همین موضوع منجر به کاهش قابل توجه هزینه‌های مالی شرکت در سال مالی آتی خواهد شد که البته این موضوع در بودجه پیشنهادی سال مالی 97 نیز پیش‌بینی شده است.

توتونچی همچنین از پیگیری مستمر برای تسویه مانده بدهی تسهیلاتی به بانک سامان و همچنین استفاده از سایر روش های تامین مالی از جمله پیش فروش برای اتمام ساخت پروژه‌های آپاسای مشهد و بهارستان زاهدان خبر داد و ابراز امیدواری کرد با تدابیر اتخاذ شده روند اجرای این پروژه‌ها تسریع شود.

تعریف پروژه‌های جدید؛ برای پویایی شرکت

توتونچی در پاسخ به سوالی در خصوص فعالیت‌های اجرایی شرکت گفت: سبد پروژه‌های در دست ساخت شرکت متشکل از چهار پروژه رواق مشهد با زیربنای 11708 مترمربع، آپاسای مشهد با زیربنای 28910 مترمربع، مشارکتی بهارستان زاهدان با زیر بنای 41412 متر مربع و پیمانکاری نسیم 1 با زیربنای 29219 می‌باشد. در مجموع زیربنای در دست ساخت شرکت بالغ بر 111000 متر مربع است. سطح تولید شده از محل اجرای پروژه‌های در دست احداث شرکت در سه ماهه تابستان 1396 برابر 7200 متر مربع بوده و افزایش نسبی در مقایسه با ماه‌های قبل از آن را نشان می‌دهد که حاکی از عزم شرکت جهت دستیابی به پیشرفت‌های برنامه‌ریزی شده است.

توتونچی همچنین از انجام مقدمات آغاز عملیات اجرایی دو پروژه در اطراف حرم مطهر رضوی به نام‌های محیا با زیر بنای حدود 7000 متر مربع بصورت مشارکتی و پروژه نارنج از نوع سرمایه‌گذاری با زیر بنای حدود 6000 مترمربع خبر داد و گفت: «این پروژه‌ها در حال طراحی و طی مراحل اخذ پروانه می باشند و همچنین پروژه نسیم 2 با زیربنای 29219 با سرمایه‌گذاری شرکت در آستانه شروع عملیات اجرایی می‌باشد که به زودی به پروژه‌های فعال شرکت اضافه خواهند شد». مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق همچنین فعالیت‌ و رایزنی برای تعریف پروژه‌های جدید دیگر در بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی و سایر نقاط مشهد را از جمله اقدامات در حال پیگیری در شرکت عنوان نمود و اضافه کرد: «به منظور پرهیز از خروج نقدینگی برای خرید زمین، دو پروژه‌ مشارکتی جدید را نیز در بافت فرسوده توافق نموده ایم. همچنین تلاش داریم با ورود به پروژه‌های بزرگ و اجرای فازبندی شده این پروژه‌ها، از ارزش افزوده ایجاد شده در فازهای بعد نیز نهایت استفاده را ببریم که در این مسیر نیز مذاکرات خوبی با مالکین زمین‌های بزرگ و مرغوب در شهر مشهد انجام شده و در حال پیگیری تا حصول نتیجه لازم هستیم.

توسعه حوزه جغرافیایی شرکت در آینده نزدیک

توتونچی در خصوص برنامه‌های آتی شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق، توسعه فعالیت در بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی با توجه به شناسایی تقاضا برای واحدهای احداثی در این منطقه و سوددهی مناسب را به عنوان یکی از جمله برنامه‌های کلیدی شرکت عنوان کرد. وی با اشاره به تلاش مدیریت شرکت برای اصلاح ساختار مالی و پایین آوردن نرخ تمام شده پروژه‌ها، از عزم شرکت برای اخذ تسهیلات به میزان مناسب و عدم اخذ تسهیلات نامنطبق با صنعت ساختمان خبر داد.

وی همچنین با اشاره به فرصت‌های موجود در منطقه مکران با توجه به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه سواحل این منطقه گفت: مطالعات و رایزنی‌های گسترده‌ای در این خصوص انجام داده‌ایم و مترصد اقدامات زیر بنایی دولت در منطقه هستیم تا با ورود به پروژه‌های مناسب در این محدوده، استفاده مناسبی از این فرصت ببریم». توتونچی همچنین تاکید کرد: «برای حضور در مناطق دیگر حوزه فعالیت شرکت شامل استان‌های خراسان شمالی و خراسان جنوبی در حال بررسی هستیم تا در صورت وجود پروژه‌های مناسب در این مناطق، نسبت به تعریف پروژه در این استان‌ها نیز اقدام کنیم.

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق در ادامه با اشاره به وجود برخی از مشکلات در شرکت، به تاخیر در اخذ اسناد و پایان کار پروژه‌ها اشاره کرد و از فعالیت گسترده و رفع بخش مهمی از این مشکل خبر داد. وی همچنین با اشاره به اصلاح ساختار منابع انسانی این شرکت در ماه‌های گذشته، کاهش بهای تمام شده پروژه‌ها از تمامی مسیرهای ممکن از جمله کاهش هزینه‌های سربار مدیریتی و مالی، بهینه‌سازی طراحی پروژه‌ها، بکارگیری روش‌های بهینه نظارت و اجرا و سایر موارد را از جمله اقداماتی عنوان کرد که با جدیت در تمام بخش‌های شرکت در حال پیگیری است.

اخذ نشان ملی نبوغ و مدیریت ایرانی؛ شایسته تیم مدیریتی شرکت شمال شرق

توتونچی همچنین در خصوص اخذ نشان ملی نبوغ و مدیریت ایرانی در چهارمین اجلاس مشترک توسعه کیفیت حمل و نقل، مسکن، راه و شهرسازی، اخذ این جایزه را استحقاق و شایسته تیم مدیریت و نیروی انسانی شرکت شمال شرق دانست. وی با اشاره به مشکلات پیش آمده در صنعت ساختمان به دلیل رکود سنگین در سال‌های اخیر، ضمن تقدیر از تلاش همکاران خود گفت: رکود سال‌های اخیر، مشکلات زیادی را پیش روی شرکت قرار داده بود که با همت همکاران، در حال عبور از موانع هستیم و برنامه‌های متعددی با شاداب نمودن مجموعه شرکت برای توسعه روزافزون فعالیت داریم که امیدواریم به یاری خداوند متعال برنامه‌های فوق در کمترین زمان به نتیجه مطلوب برسند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000