افزایش ۵۰ درصدی معاملات مسکن در آذر ماه

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۶/۱۰/۰۶
بانک مرکزی در گزارش بررسی تحولات بازار مسکن از افزایش ۵۰ درصدی حجم معاملات در آخرین ماه از فصل پائیز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا به نقل از بانک مرکزی، در آذرماه امسال بالغ بر 17 هزار و 800 واحد مسکونی در بنگاه های املاک شهر تهران معامله شده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال 95 معادل 50.2 درصد رشد را ثبت کرده است. مطابق با بررسی بانک مرکزی بازار مسکن در آذرماه سال جاری در محدوده قیمتی نیز با تغییراتی مواجه بوده است. بر اساس این گزارش متوسط قیمت خرید و فروش هر متر مربع واحد مسکونی از مرز 5 میلیون تومان گذشت و به رقم 5 میلیون و 90 هزار تومان رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل 41.9 درصد افزایش نشان میدهد. قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی در آذرماه نسبت به ماه قبل از آن نیز معادل 4.1 درصد افزایش را نشان میدهد.
در آخرین ماه فصل پائیز، بیشترین رشد متوسط قیمت در این ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل 24.4 درصد به منطقه 5 تعلق دارد و کمترین میزان رشد به منطقه 16 معادل 5.3 درصد مربوط میشود.
گزارش بانک مرکزی نشان میدهد: در آذرماه سال 96 شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب 10.8 و 9.7 درصد رشد را نشان می دهد.
جزئیات و تحلیل روند بازار مسکن به زودی در این سایت منتشر خواهد شد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000