پایگاه خبری بانک مسکن گزارش می‌دهد؛

آموزش ۳ هزار ساعته پرسنل شرکت سرمایه گذاری مسکن در سال ۹۵/نقش توسعه مهارت نیروی انسانی در سازمان‌ها چیست؟

گروه سرمایه گذاری مسکن در سال مالی ۹۵ در سال مالی ۹۵ نسبت به برگزاری ۳ هزار و ۳۲ نفر ساعت آموزش برای پرسنل رده‌های مختلف شرکت اقدام کرده است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، توسعه منابع انسانی و ارتقای بهنگام سطح دانش پرسنل امروزه یکی از ضروریات توسعه هر سازمان است به نحوی که میزان دانش منابع انسانی به عنوان یکی از شاخص‌های بررسی توسعه سازمان‌ها و نهادها در دنیا مد نظر قرار می‌گیرد.

مطالعات انجام شده در حوزه نقش آموزش در تقویت نیروی انسانی و توسعه سازمان نشان می‌دهد رسیدن به اهداف سازمان بستگی به توانایی انجام وظایف محوله و انطباق با محیط دارد.

از همین رو آموزش‌های مداوم و برنامه ریزی شده نیروی انسانی توسط سازمان موجب می‌شود تا افراد بتوانند متناسب با تغییرات سازمانی و محیطی، به طور موثر فعالیت‌های خود را ادامه داده و بر کارایی خود بیافزابند بنابراین در جامعه ای که به سرعت از نظر شاخص‌های علمی در حال دگرگونی و تحول است آموزش کارکنان نه تنها مطلوب است بلکه فعالیت است که هر سازمانی باید برای آن منابعی را در نظر بگیرد تا همواره منابع انسانی کارآمد در اختیار داشته باشد؛ ضمن اینکه بررسی‌ها حکایت از آن دارد که آموزش کارکنان منجر به حفظ تداوم و بقای سازمان شده است.

نظر به این مهم، شرکت گروه سرمایه گذاری به منظور استفاده حداکثری از قابلیت کارکنان، افزایش ماندگاری، حفظ انگیزه و کمک به شکوفایی توانمندی آنها و در راستای ارزش های سازمانی مبنی بر حفظ تعلق سازمانی و توسعه ابتکار و نوآوری رویکرد آموزش و توسعه منابع انسانی و به تبع آن ارتقای شغلی پرسنل را طراحی و مورد بهره برداری قرار داده است.

در همین راستا گروه سرمایه گذاری مسکن در حوزه مدیریت منابع انسانی در سال مالی 95 نسبت به برگزاری 3 هزار و 32 نفر ساعت آموزش برای پرسنل رده‌های مختلف شرکت اقدام کرده است.

مدیران ارشد شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن بر این باورند که توسعه مشارکت کارکنان هم سو با اهداف شرکت بدون ایجاد انگیزه در آنها و توجه هدفمند به منابع انسانی میسر نخواهد شد.

در همین زمینه رویکرد جبران خدمت کارکنان منطبق با سیاست‌های گروه طراحی و اجرا شده و به مرور زمان مورد بازنگری قرار گرفته است.

همچنین شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن به منظور شناسایی میزان رضایت کارکنان اقدام به تعریف رویکرد نظر سنجی از کارکنان کرده است. رویکرد نظام ارزیابی عملکرد در راستای افزایش بهره وری و نگهداشت پرسنل شایسته تعریف، طراحی و اجرا شده؛ این رویکرد در قالب فرایند ارزیابی عملکرد مدون و اجرایی شده است.

رعایت اصول اخلاقی همواره برای ایجاد محیطی سالم و آماده جهت فعالیت مولد کارکنان و افزایش کیفیت کار آنها، مورد توجه بوده است. به منظور حصول اطمینان از رعایت اصول اخلاقی در تمامی سطوح سازمانی و رعایت مسائل انضباطی، این مهم با تدوین آیین نامه انضباطی کار به صورت نظام مند در شرکت توسعه یافته است.

در عین حال در سیاست‌های راهبردی گروه سرمایه گذاری مسکن، بازنگری در ساختار منابع انسانی شرکت‌ها با توجه به استراتژی بهینه اجرای پروژه‌ها و یا تمرکز بر جذب، نگهداری و توسعه پرسنل شرکت به صورت چند تخصصی هدف گذاری شده است؛ علاوه بر این تقویت و توسعه مدیران میانی گروه با استفاده از راهکارهای توسعه منابع انسانی به عنوان یکی از اهداف مورد هدف این گروه قرار دارد.

بر اساس این گزارش، بررسی‌ مطالعات انجام شده در کشورهای مختلف نشان داده است که در کشور سنگاپور 17 درصد شرکت‌های تجاری و صنعتی این کشور ورشکست شده اند در حالی که این نسبت در مورد شرکت‌هایی که برنامه آموزش کارکنان را انجام داده‌اند کمتر از یک درصد بوده است.

همچنین طبق آمار انجمن مدیریت آمریکا تا سال 2000 میلادی هفتاد و پنج درصد همه کارگران کنونی آن کشور نیاز به آموزش داشته اند. کشور سوئد نیز برای پاسخگویی به تحولات علمی سیاست فعال نگهداشتن نیروی انسانی در پیش گرفته و سالانه نیز 2 تا 3 درصد از تولید ویژه ملی خود را برای بازآموزی صاحبان مشاغل هزینه می‌کند.

بنابراین هم سو کردن فعالیت کارکنان با سازمان از یک سو برای تحقق اهداف سازمان و دستیابی به سیاست‌ها و خطی مشی‌های تعیین شده برای هر سازمانی دارای اهمیت است و از سوی دیگر پیشرفت شغلی و حرفه‌ای فرد در سازمان در گرو آگاهی وی از انتظارات مقامات مافوق و نحوه انجام تکالیف و مسئولیت‌های شغلی است.

در عین حال افزایش رضایت شغلی و بهبود روحیه کارکنان باید یک سازمان یکی از مهمترین مسئولیت‌های سازمان ها باشد.

به هر روی واقعیت این است که در جهان امروز آنچه بیش از هر چیز در توسعه سازمان اهمیت دارد، تقویت و ارتقای سطح دانش و مهارت نیروی انسانی است به طوری که اقتصاددانان نیز معتقدند آنچه در نهایت خصوصیت روند توسعه اقتصادی و اجتماعی یک شور را تعیین می‌کند منابع انسانی آن کشور است نه سرمایه و یا منابع مادی؛ بدون شک کشوری که نتواند مهارت‌ها و دانش مردمش را توسعه دهد و از آن در اقتصاد ملی به نحو موثر بهره برداری کند، قادر به توسعه در هیچ بخشی نخواهد بود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000