جزئیات تامین زمین و واگذاری ۵۵۶۰ واحد مسکونی به خانوارهای دو معلول

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۶/۱۰/۱۱
در جلسه شورای مدیران برای تامین زمین و یا ساخت واحد مسکونی برای ۳ هزار خانوار باقی‌مانده‌ای که دارای دو معلول هستند تصمیم‌گیری می‌شود.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا عظیمیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، در خصوص جزئیات اقدامات سازمان ملی زمین و مسکن برای تامین مسکن خانوارهای دو معلول و بیشتر توضیح داد.

وی در خصوص وظیفه سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: این سازمان با همکاری بنیاد مستضفعان و سازمان بهزیستی برای تامین واحدهای مسکونی خانوارهایی که دارای دو معلول هستند مجموعه وظایفی را بر عهده دارد و در این راستا، سازمان ملی زمین و مسکن، زمین را تامین می‌کند و بنیاد مستضعفان و سازمان بهزیستی بحث ساخت و تامین تسهیلات و کمک بلاعوض را انجام می‌دهد که در نهایت مجموعه آنها در اختیار خانوارهای واجد شرایط قرار می‌گیرد.

در ادامه معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: سازمان ملی زمین و مسکن همچنان برای تامین زمین خانوارهای دو معلول و بیشتر مجموعه برنامه‌هایی را در دستورکار دارد که تعدادی از واحدها انجام شده و تعدادی نیز در دستور کار است و در برنامه‌های سال جاری و سال آتی سازمان نیز برای آن برنامه‌ریزی شد .

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه در سال گذشته و سال جاری (۹۵ و ۹۶) بالغ بر ۵۵۰۰ واحد مسکونی به خانوارهای دو معلول اختصاص یافت، اظهار داشت: در این سال‌ها، کل واحدهای مسکونی که از سوی سازمان ملی زمین و مسکن به خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر اختصاص یافت، ۵ هزار و ۵۶۰ واحد مسکونی بود که از این تعداد، بهسازی و مناسب‌ سازی ۳ هزار واحد مسکونی بر اساس ضوابط و مقررات بهزیستی با همکاری ما و سازمان بهزیستی انجام شد و از کل واحدها نیز ۲۵۰۰ واحد مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: تا کنون، زمین برای ساخت بیش از ۲ هزار واحد مسکونی به خانوارهای دو معلول تحویل سازنده‌ها شده تا اقدام به ساخت واحد مسکونی کنند که ساخت واحدها نیز بر اساس برنامه زمانبندی انجام خواهد شد و اتمام کامل آن ها تا پایان سال ۹۸ محقق خواهد شد.

به گفته عظیمیان، بخشی از برنامه سال ۹۷ برای تامین مسکن خانوارهای دو معلول و بیشتر تامین زمین برای احداث ۲ هزار واحد مسکونی است.

همچنین مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از برگزاری جلسه شورای مدیران در آن سازمان برای تصمیم‌گیری در مورد تامین زمین برای باقی‌ مانده خانوارهای دو معلول خبر داد و افزود: در مورد ۳ هزار خانواری که دارای دو معلول هستند و برای تامین واحد مسکونی آنها تا کنون اقدامی صورت نگرفته است در جلسه شورای مدیران که امروز دوشنبه ۱۱ دی ماه در سازمان تشکیل خواهد شد تصمیم‌گیری می‌شود.

عظیمیان تصریح کرد: در جلسه فوق، در مورد اقدامات سازمان برای تامین مسکن و یا تامین زمین و اراضی مناسب برای ۳ هزار خانوار باقی‌ مانده دارای دو معلول تصمیم‌گیری می‌شود و بر اساس وظایف محوله و تعیین‌ شده، بنیاد مستضعفان و کمیته امداد بخشی از تامین منابع مالی احداث واحدهای مسکونی و تسهیلات را بر عهده دارند.

گفتنی است، قانون جامع معلولان چندی پیش مورد بازنگری قرار گرفت و در برخی از موارد قانونی آن اصلاحاتی انجام شده است و بر اساس آن، سازمان ملی زمین و مسکن مکلف است زمین مورد نیاز احداث واحدهای مسکونی افراد دارای معلولیت فاقد مسکن را با به صورت اجاره بلند مدت نود و نه ساله تأمین و برای یکبار در اختیار افراد مذکور و یا تعاونی‌ها و مؤسسات خیریه‌ مسکن‌ ساز مورد تأیید سازمان، قرار دهد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000