مدیرعامل بانک مسکن عنوان کرد:

امروز کلنگ یک پروژه ی مهم و ارزش آفرین به زمین خورد

امروز کلنگ زنی یک پروژه مهم و ارزش آفرین در پایتخت به زمین خورده شد که می تواند علاوه بر نوسازی بافت ناکارآمد شهری اشتغال آفرینی نیز داشته باشد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، در این مراسم که وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل بانک مسکن، مدیر شرکت سرمایه گذاری مسکن و جمعی از مسوولان وزارت راه و بانک مسکن نیز حضور داشتند، محمد هاشم بت شکن مدیرعامل بانک مسکن گفت: امروز کلنگ شروع عملیات احداث یک پروژه مهم و ارزش آفرین در پایتخت به زمین زده شدکه می تواند علاوه بر نوسازی بافت ناکارآمد شهری اشتغال آفرینی نیز داشته باشد.

وی افزود: به طوری که به ازای هر واحد مسکونی متوسط متراژ، 2 نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می شود. بت شکن ادامه داد: این بانک وظیفه ی حمایت از انبوه سازان و شرکت های ساختمانی در حوزه ی ایجاد زیر ساخت ها، ساخت و ساز در مناطق شهری و نوسازی بافت های ناکارآمد شهری را بر عهده دارد.

بت شکن با بیان اینکه در سال گذشته به 123هزار واحد مسکونی تسهیلات ساخت پرداخت شد گفت: این میزان با 27 درصد رشد نسبت به سال قبل مواجه بود. همچنین در سال گذشته به 134 هزار واحد مسکونی ، 60 هزار میلیارد تومان تسهیلات خرید پرداخت شد.

مدیرعامل بانک مسکن از افزایش 55 درصدی تسهیلات خرید در 9 ماهه ی سال جاری خبر داد و گفت: با این میزان پرداخت تسهیلات، تعداد واحد های دریافت کننده ی تسهیلات، 23 درصد رشد داشته است.

بت شکن همچنین از برنامه های جدید بانک در حوزه ی تسهیلات نوسازی بافت های ناکارآمد شهری برای سال آینده خبر داد.

بت شکن با اشاره به اینکه بانک مسکن به عنوان بانک توسعه‌ای تسهیلات خرید و ساخت مسکن را مناطق شهری با نرخ سود 9.5 درصد و در مناطق بافت فرسوده با نرخ 8 درصد پرداخت می‌کند از افتتاح 337هزار فقره سپرده نزد صندوق پس انداز مسکن یکم خبر داد و گفت: میزان هر سپرده به طور میانگین 22 میلیون تومان است و نزدیک به 5 هزار و 700میلیارد تومان نزد بانک تجهیز منابع شده است.

وی افزود: قرار بود سالانه 300 هزار فقر تسهیلات نوسازی بافت فرسوده با فرض تخصیص مابه التفاوت یارانه سود از طرف سازمان برنامه و بودجه پرداخت شود اما از آنجایی که این منابع تخصیص پیدا نکرد بانک مسکن با ابتکارات و نوآوری‌های خود تلاش کرد تسهیلات بافت فرسوده را تامین و پرداخت کند.
بت شکن، با بیان اینکه در حال حاضر میزان متوسط تسهیلات ساخت بافت فرسوده 40 میلیون تومان با نرخ سود 18 درصد است، گفت: در صورت تخصیص مابه التفاوت یارانه سود از طرف سازمان برنامه و بودجه نرخ سود این تسهیلات به 9 درصد کاهش می یابد و تک رقمی می شود.

وی از برنامه‌های جدید این بانک در حوزه ورود به نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری اشاره کرد و افزود: بر اساس لایحه بودجه 97 از طریق مکانیزم اهرم سازی، 2500 میلیارد تومان توسط دولت یا از محل صندوق توسعه ملی نزد بانک سپرده گذاری می شود که به همین میزان نیز از محل منابع داخلی بانک با منابع دولت تلفیق می شود، بنابراین در مجموع 5000 میلیارد تومان برای پرداخت 100 هزار فقره تسهیلات 50 میلیون تومانی به سازندگانی تامین اعتبار خواهد شد.

بت شکن گفت: خوشبتخانه در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه پیشنهادی ،پیشنهاد بسیار خوبی مطرح شده تا با تلفیق تسهیلات 10 میلیون تومانی منابع قرض الحسنه، 10 میلیون تومان دیگر تسهیلات قرض الحسنه به عنوان تامین مبلغ اولیه سپرده گذاری نزد صندوق پس انداز مسکن یکم به متقاضیان پرداخت شود که امیدواریم این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق بودجه و در نهایت در صحن علنی مجلس تصویب شود.
وی گفت: این پیشنهاد فقط به منظور تامین مبلغ سپرده گذاری نزد صندوق پس انداز مسکن یکم مطرح شده و مشروط بر سپرده گذاری نزد این صندوق خواهد بود که البته در صورتی جنبه عملیاتی پیدا می کند که در صحن علنی مجلس تصویب شود.
مدیرعامل بانک مسکن گفت: برنامه بانک مسکن این است که در سال 97 صد هزار فقره تسهیلات ساخت به انبوه سازان و سازندگان بافت فرسوده پردخت کند که به ازای هر واحد 40 میلیون تومان اختصاص می یابد اما با فرض اینکه افزایش قانونی سرمایه بانک مسکن و کاهش سپرده قانوینی بانک می توانیم نرخ سود تسهیلات را در صورت مجوز بانک مرکزی 2 واحد درصد کاهش دهیم.

مدیرعامل بانک مسکن در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به اجرای پروژه 100 واحدی سیروس گفت: این پروژه سرآغاز پروژه های دیگری در جهت نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری است که شرکت سرمایه گذاری مسکن به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه بانک مسکن آمادگی دارد در طرح‌های باز آفرینی شهری کمک کند که البته در گذشته تجربه اجرای این پروژه‌ها را در شهرهای تهران، اراک، همدان و مشهد داشته است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000