تحویل خانه های نوسازی شده به زلزله زده خراسان رضوی

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۶/۱۰/۱۶
معاون بازسازی و نوسازی بنیاد مسکن گفت:­ ­ساخت خانه های زلزله زد گان­ خراسان رضوی با بهترین کیفیت به­ پایان­­ و مورد بهره برداری رسید.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، عزیز الله مهدیان، گفت: در 16 فرودین­­ 96 زلزله ای در استان خراسان رضوی رخ داد که حدود 2 هزار واحد خسارت داشت ­از این تعداد 100 ­واحد شهری و­ 1900 واحد روستایی آسیب دیدند.
وی افزود: با توجه به اینکه مصوبات دولت با فاصله زیادی تصویب شد بنیاد مسکن با تسهیلات 20 میلیون تومانی مسکن­ و تسهیلات بلاعوض کار خود را اجرا کرد و کار نوسازی به سرعت پیش رفت.
معاون بنیاد مسکن با بیان اینکه­ 176 واحد از تسهیلات استفاده کردند، گفت: ­140 واحد کار نوسازی را شروع نکردند و متقاضی دریافت تسهیلات نبودند.
مهدیان تصریح کرد: در­مدت 6 ماه­ بسیاری از خانه ها تکمیل و خانه ها با کیفیت و دارای مشخصات فنی ساخته شد و در اوایل دی ماه، خانه ها به بهره برداری رسید .
وی با بیان اینکه مشارکت مردم در ساخت خانه ها بسیار حایز اهمیت است، گفت: اگر مردم کمک کنند زمان بندی نوسازی و تحویل واحدها سریع تر انجام می شود.
وی در پایان­ با بیان اینکه آوار برداری 6 هزار و 500 واحد مسکونی در سرپر ذهاب­ به پایان رسیده و بازسازی شروع شده است، افزود: آوار برداری همراه با بازیافت مصالح و آجر‌ها انجام­ و 1500 واحد داخل شهر سرپل ذهاب و 5 هزار واحد در مناطق روستایی آغاز شده است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000