نشست مشترک مدیران روابط عمومی دستگاه های استانی وزارت اقتصاد و بانک های استان یزد برگزار شد.

به منظور ارائه سیاست های اطلاع رسانی وزارت اقتصاد و تبادل نظر در خصوص نحوه اجرای این سیاست ها در استان یزد مسوولان روابط عمومی های استان گردهم آمدند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با اشاره به نقش مهم روابط عمومی ها در حوزه اطلاع رسانی، گفت: روابط عمومی در مرکز ثقل ارتباطات درون و برون سازمان قرار دارد و باید ارتباطات بین بخش های مدیریت و کارکنان و از سویی مخاطبان و ارباب رجوع را به خوبی برقرار کند.

علی نمازی همچنین روابط عمومی ها را حافظ منافع دولت و مردم و مشاوری امین برای مدیر و مجموعه دانست. وی با اشاره به اینکه عصر کنونی انفجار اطلاعات نام گرفته است، مدیریت این بخش را از کارکرد های روابط عمومی برشمرد و گفت: در دنیای امروز در میان حجم گسترده اطلاعات در فضای رسانه ای و مجازی، روابط عمومی ها می توانند نقش موثری را در ایجاد آرامش و اعتماد عمومی در فضای درون و برون سازمانی ایفاء کنند و از سویی با ارائه آموزش های لازم سطح سواد رسانه ای کارکنان مجموعه خود را افزایش دهند.

وی مشارکت در تصمیم گیری ها، حضور روابط عمومی در بالاترین سطح جلسات و احاطه آنها بر اطلاعات حوزه های کاری دستگاه خود را از اقداماتی دانست که مسئولیت و وظیفه روابط عمومی ها را سخت تر می کند. وی با قدردانی از تلاش مدیران روابط عمومی بانک ها و دستگاه های استانی وزارت اقتصاد، نقش نظام بانکی را در تامین منابع مالی طرح های اقتصادی و بازار پول یاد آور شد و بر اطلاع رسانی خدمات و تلاش های این بخش تاکید کرد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با تاکید بر اهمیت روابط عمومی دستگاه های اقتصادی به ویژه بانک ها اضافه کرد: روابط عمومی بانک ها باید از تمام اطلاعات اقتصادی استان خود مطلع باشند و قادر به تنظیم گزارش های تخصصی اقتصادی و بانکی بوده تا بتوانند ارائه دهنده مناسبی برای فعالیت های سازمان خود باشند.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی عملکرد و فعالیت ها از سیاست های وزارت اقتصاد است و وزیر اقتصاد نیز اهتمام ویژه ای به این موضوع دارد تصریح کرد: در این راستا، شورای اطلاع رسانی و هماهنگی روابط عمومی ها تشکیل شده و امور را پیگیری می کند.

مدیر شعب بانک ملی و دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان یزد هم در این نشست با بیان اینکه بانک های استان، خدمات گسترده ای در بخش های ارزی، ریالی، طرح های ویژه اقتصادی و اشتغال زایی، خدمات الکترونیکی ، تسهیلات بانکی و روستایی به مردم ارائه می کنند از عدم اطلاع رسانی این خدمات انتقاد کرد.

محمد رضایی افزود: نگاه روابط عمومی ها در این زمینه باید حرفه ای و به روز باشد و اگر مردم از خدمات و عملکرد دولت آگاهی پیدا کنند؛ جامعه از آرامش لازم بهره مند می شود و مردم قضاوت بهتری خواهند داشت. وی با بیان اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم، اقدامات اقتصادی خوبی در بخش های بانکی در استان انجام شده است گفت: در بحث پرداخت وام ازدواج در استان مطلوب عمل نمودیم و به تقاضا در این زمینه پاسخ مناسب داده شده است. همچنین در بحث پرداخت تسهیلات کارگاههای کوچک و متوسط رتبه هفتم کشوری را داریم. رضایی اضافه کرد: در زمینه پرداخت تسهیلات روستایی و اشتغال زایی نیز بانک های استان یزد در کشور پیشرو هستند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان یزد در این جلسه از اقدامات مثبت بانک مسکن در جهت خانه دار کردن اقشار متوسط و ضعیف استان، خصوصا طرح مسکن مهر نام برد و ضمن قدردانی از تلاش این بانک اطلاع رسانی از خدمات انجام شده توسط این بانک در استان را خواستار شد.

مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری یزد نیز با اشاره به دومین سالگرد توافق برجام بر اطلاع رسانی اثرات آن به خصوص در زمینه های اقتصادی و بانکی تاکید کرد.

داود پاک طینت با یادآوری اقدامات دولت در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج و غیره خاطر نشان کرد: باید اقداماتی را که در پی توافق برجام انجام شده شفاف به مردم بگوییم و در این زمینه کمیسیون هماهنگی بانک ها و بخش های اقتصادی می توانند ایده جدید را خلق کنند و با انجام کار مشترک، اطلاع رسانی لازم را به مردم داشته باشند.

در این نشست مدیران روابط عمومی بانک ها و دستگاههای استانی وزارت اقتصاد ضمن بحث و تبادل نظر و تاکید بر لزوم همکاری و هماهنگی در زمینه اطلاع رسانی عملکرد و فعالیت های بانکی، نقطه نظرات و دیدگاه های خود را در زمینه ضرورت این امر بیان کردند. در حال حاضر 12 بانک با 436 شعبه در قالب کمیسیون هماهنگی در استان یزد فعالیت دارند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000