در راستای شفاف سازی و ارائه اطلاعات به سهامداران؛

صورت‌های مالی سومین صندوق زمین و ساختمان منتشر شد

صورت‌های مالی صندوق زمین و ساختمان نارون به عنوان سومین صندوق زمین و ساختمان کشور در راستای شفاف سازی و ارائه اطلاعات به سهامداران منتشر شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، پروژه نارون اراک، یک مجتمع مسکونی ۱۴۴ واحدی است که در زمینی به مساحت حدود ۷۵۰۰ متر مربع با زیربنای کل حدود ۲۰ هزار متر مربع در کوی الهیه اراک و در یکی از قطعه زمین‌های متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری مسکن الوند تعریف شده است که پیش‌بینی می‌شود در ۲۱ ماه عملیات اجرایی آن توسط این شرکت به اتمام برسد.

بر اساس گزارش فعالیت انجام شده، میزان پیشرفت کل پروژه در مجموع دو بلوک به بیش از 53 درصد رسیده است. گزارش فعالیت‌های انجام شده پروژه به تفکیک هر بلوک منتشر شده که بر این اساس پیشرفت بلوک دو پروژه در حال حاضر حدود 57 درصد است؛ جزئیات اجرای پروژه نارون در بخش‌های مختلف بلوک 2 نشان می‌دهد که میزان پیشرفت پروژه در بخش عملیات بعد از اسکلت 24 درصد و در بخش نماسازی نیز 10 درصد است.

همچنین در بخش تاسیسات زیربنایی نیز میزان پیشرفت در بخش لوله کشی آب پنج لایه سرد و گرم 50 درصد، در بخش لوله کشی فاضلاب و آب باران 85 درصد و در بخش لوله کشی برق طبقات 100 درصد است.

اما بلوک یک پروژه 144 واحدی نارون در حال حاضر 46 درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ این بلوک در بخش عملیات بعد از اسکلت 18 درصد و در بخش نماسازی نیز 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. پیشرفت بلوک یک در حوزه تاسیسات لوله کشی فاضلاب و آب باران 70 درصد و در بخش ساخت و نصب دیوارهای پیش ساخته 95 درصد است.

بر این اساس طبق قانون صورت‌های مالی صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان مسکن نارون تهیه و به تایید هیأت مدیره رسید. بر اساس ترازنامه صندوق زمین و ساختمان نارون اراک دارایی‌های جاری این صندوق در دوره 9 ماهه منتهی 17 هزار و 722 میلیون ریال بود در حالی که این میزان دارایی‌ها در دوره مشابه سال گذشته 4 هزار و 283 میلیون ریال بوده است.

همچنین جمع دارایی‌های جاری صندوق زمین و ساختمان نارون در 9 ماهه منتهی به آذرماه شامل موجودی نقدی، سرمایه گذاری‌ها، دریافتنی‌های تجاری و غیرتجاری، موجودی املاک و پیش پرداخت‌ها 203 هزار و 612 میلیون ریال است.

در بخش بدهی‌ها و حقوق صاحبان سهام نیز بدهی‌های جاری تا پایان آذرماه امسال 22 هزار و 528 میلیون ریال و جمع بدهی‌های غیرجاری نیز 23 هزار 711 میلیون ریال اعلام شده که جمع این بدهی‌ها 46 هزار و 239 میلیون ریال است.

صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان نارون اراک در اجرای موضوع بند 21 ماده یک قانون بازار اوراق بهادار و قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید تاسیس شده است که در سی‌ام تیرماه 95 در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی تهران ثبت شد؛ همچنین این صندوق در تاریخ دهم مرداد ماه سال گذشته نزد سازمان بورس و اوراق بهادار به ثبت رسید.

هدف از تشکیل صندوق، جمع‌آوری سرمایه از سرمایه‌گذاران و اختصاص آن به ساخت پروژۀ ساختمانی مذکور در بند 3-2 و سپس فروش واحدهای ساختمانی پروژه یادشده و در نهایت تقسیم عواید ناشی از این فعالیت بین سرمایه‌گذاران است؛ در این خصوص، تلاش می شود، پروژۀ ساختمانی در زمان و با هزینۀ پیش‌بینی شده در طرح توجیهی پیوست این امیدنامه، به اتمام رسد. واحدهای ساختمانی صندوق با رعایت مقررات، مطابق رویه ای که به تأیید سازمان می رسد، فروخته یا پیش فروش می شوند.

مدیر ساخت این صندوق که به منظور تامین مالی ۱۸۲ میلیارد ریالی مجتمع مسکونی نارون اراک تاسیس شده است، شرکت سرمایه‌گذاری الوند (از شرکت‌های تابعه گروه سرمایه‌گذاری مسکن) است که با نماد «ثالوند» در بازار فرابورس عرضه شده است. این شرکت همچنین مالک زمین محل احداث پروژه است.

شرکت تامین سرمایه بانک مسکن به‌ عنوان مدیر صندوق، متعهد پذیره نویسی و بازارگردان، شرکت آرین محور اراک به‌ عنوان ناظر، شرکت مشاور سرمایه‌گذاری نیکی گستر به ‌عنوان متولی و موسسه حسابرسی بهمند به‌ عنوان حسابرس، دیگر ارکان این صندوق را تشکیل می‌دهند.

این صندوق پس از صندوق‌های سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان «نسیم» و «مسکن شمالغرب» که اولی توسط گروه مالی بانک مسکن برای تامین مالی پروژه نسیم تهران و دومی توسط شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن برای تامین مالی پروژه نرگس رشدیه تبریز تاسیس شده‌اند، سومین صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان کشور است. اطلاعات بیشتر در مورد این صندوق در نشانی اینترنتی www.narvanfund.ir در دسترس عموم قرار دارد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000