آغاز سنددار شدن املاک تصرفی ساخته‌ شده در سراسر کشور

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۶/۱۱/۰۷
در سراسر کشور نزدیک به ۳ میلیون خانوار مشمول این طرح می‌شوند و می‌توانند از مزایای سند رسمی و قانونی آن استفاده کنند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حمیدرضا ­عظیمیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن درباره سنددار کردن اراضی دولتی، ­گفت: بعد از انقلاب در زمین‌های دولتی تصرفاتی صورت گرفت شده و ­تا سال ۸۳ از طریق ماده ۱۴۸ ثبت تا حدودی ­مشکل برخی از این اراضی حل شد اما همه افراد تحت پوشش قرار نگرفتند.

وی ادامه داد: در سازمان زمین و مسکن دستورالعملی به تأیید مجمعی که از وزرا و رئیس‌جمهور تشکیل شده بود، تایید و به استان ها ابلاغ شد تا کسانی که در زمین‌های دولتی ساخت و ساز انجام دادند و واجد شرایط هستند به سازمان ملی زمین و مسکن مراجعه کنند.

عظیمیان تصریح کرد: بر اساس حد نصاب و تفکیکی هر استان به قیمت منطقه وجه دریافت می‌کنیم و مابقی را به قیمت کارشناسی دریافت می‌کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی، گفت: بطور مثال اگر در یک شهرستان حد نصاب تفکیکی ۲۰۰ متر باشد و کسی ۲۲۰ متر زمین دولت را ساخته و تصرف کرده باشد ۲۰۰ متر به قیمت تمام شده دولتی و ۲۰ متر مازاد ­حد نصاب را بر اساس قیمت روز دریافت می‌کنیم.

عظیمیان تصریح کرد: در سراسر کشور نزدیک به ۳ میلیون خانوار مشمول این طرح می‌شوند و می‌توانند از مزایای سند رسمی و قانونی آن استفاده کنند.

وی تاکید کرد: اراضی تصرف شده دولتی در تمام استان‌ها ­وجود دارد ­­.

عظیمیان ادامه داد: ­وزیر راه و شهرسازی بخشنامه دستورالعمل ساماندهی املاک تصرفی و سنددار شدن را ابلاغ کرد و تا شنبه اجرایی می‌شود. این دستورالعمل از امروز در اختیار همه استان ها قرار می‌گیرد و افراد مشمول با مراجعه به ادارات راه و شهرسازی هر استان، تشکیل پرونده دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: اطلاعات از افراد واجد شرایط ­دریافت می‌شود و آنان ­به اداره ثبت اسناد شهرستان معرفی و سند به نام متقاضی صادر می شود. برخی افراد که مشکل مالی دارند می‌توانند به صورت اقساطی هم پرداخت کنند.

عظیمیان تاکید کرد: مردم اطلاعات را در اختیار ادارات راه و شهرسازی بگذارند تا مشکل آنها حل و از تسهیلات قانونی استفاده کنند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000