مدیر بانک مسکن گلستان در برنامه زنده تلویزیونی خدمات بانک مسکن را نشریح کرد

مدیر شعب بانک مسکن گلستان در برنامه زنده تلویزیونی که از شبکه استانی گلستان پخش شد به ارایه عملکرد بانک مسکن پرداخت.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، در این برنامه که با حضور مهندس زمانی نژاد مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان و با موضوع و محوریت مقاوم سازی و بهسازی مسکن روستایی و تسهیلات مربوطه با عنوان گفتگوی ویژه خبری پخش شد ، محمد غفوریان مدیر شعب بانک مسکن گلستان پاسخگوی سوالات مطرح شده در این برنامه بود.

مدیر شعب بانک مسکن گلستان در آغاز این برنامه، طی سخنانی گزارشی در خصوص عملکرد بانک مسکن در حوزه پرداخت تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی ارائه کرد.

وی گفت: موضوع مقاوم سازی ، بهسازی و نوسازی مسکن روستایی همواره از دغدغه های دولتمردان خدمتگزار در ادوار مختلف بوده است و در این خصوص جلسات و نشست های متعددی با حضور استاندار ، بنیاد مسکن و سایر سازمان ها و نهادهای مرتبط در این حوزه به منظور تسهیل سازی فرآیندهای مربوطه در استان برگزار شده است.

مدیر شعب بانک مسکن گلستان افزود : آمار عملکرد و فعالیت های بانک مسکن در حوزه اعطای تسهیلات مسکن روستایی در خور توجه است و بانک مسکن از ابتدای این طرح تاکنون حدود 13700 واحد را با مبلغ 1400 میلیارد ریال منابع ، با نرخ 4 و 5 درصد با اقساط 15 ساله تأمین مالی نموده است.

وی ادامه داد: شعب بانک مسکن با دریافت معرفی نامه از سوی متقاضیان، در اسرع وقت نسبت به تشکیل پرونده و کارسازی امور مربوطه اقدام می نمایند و در جهت سرعت بخشیدن به فرآیند اعطای تسهیلات مسکن روستایی ، واحد ویژه ای به منظور کارشناسی و ارزیابی املاک روستایی پیش بینی شده است که در حداقل زمان ممکن، کار ارزیابی املاک یاد شده صورت پذیرد.

محمد غفوریان در پاسخ به این سوال که چه نوع تسهیلاتی در جهت مقاوم سازی و بهسازی مسکن روستایی از طرف بانک مسکن پرداخت شده است، گفت: بخشی از تسهیلاتی که در این حوزه پرداخت می شود مربوط به تسهیلات تبصره ای بوده که بر اساس معرفی نامه های صادره از طرف بنیاد مسکن با نرخ 5 درصد و تا سقف 18 و 20 میلیون تومان بر حسب موقعیت و نوع ملک کارسازی می شود.

علاوه بر این بانک مسکن در خصوص اعطای انواع تسهیلات مسکن محصولات مختلفی دارد؛ از جمله تسهیلات صندوق مسکن یکم تا سقف 120 میلیون تومان با نرخ 8 درصد و سقف 120 میلیون تومان بدون وقت قبلی از محل اوراق گواهی حق تقدم با نرخ 17.5 درصد.

وی با بیان این مطلب عنوان کرد: برای تسهیلات بهسازی و مسکن روستایی نیز می توانیم از ضوابط تسهیلات مسکن در سایر شهرهای استان با سقف 60 میلیون تومان و 40 میلیون تومان از محل اوراق استفاده نماییم، به شرط آنکه ملک مورد نظر قابل ارتهان ، سهل البیع و دارای پروانه باشد.

غفوریان در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به سوال مربوط به شرایط ضمانت تسهیلات مسکن روستایی متقاضیان، گفت: با اعطای تسهیلات به متقاضیان آنچه حائز اهمیت می باشد موضوع بازپرداخت این تسهیلات است و در این خصوص وثایق مختلف و قابل قبولی را به عنوان ضمانت از متقاضیان به فراخور شرایط آنان می توانیم دریافت کنیم و مشتریان در این حوزه حق انتخاب خواهند داشت . مدیر شعب بانک مسکن گلستان افزود: سند قابل ترهین ملک مورد نظر، اخذ سفته با تضمین 2 نفر ضامن معتبر ، سفته زنجیره ای 3 نفره و یا سپرده نقدی از جمله مواردی است که متقاضیان و گیرندگان تسهیلات مسکن روستایی می توانند بر حسب شرایط افراد به عنوان وثیقه به بانک مسکن ارائه نموده و آنچه که بیش از همه در این زمینه حائز اهمیت است، مسجل شدن احراز توانایی بازپرداخت اقساط توسط مدیون برای بانک می باشد.

گفتنی است ، در ادامه این گفتگوی زنده تلویزیونی ، مهندس زمانی نژاد مدیرکل بنیاد مسکن استان نیز طی سخنانی توضیحاتی را در خصوص شرایط متقاضیان و گیرندگان تسهیلات مسکن روستایی ارائه نمود و از تعامل و همکاری ویژه بانک مسکن استان در جهت اعطای تسهیلات به موقع به افراد معرفی شده از طرف بنیاد مسکن تشکر و قدردانی کرد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000