مدیر بانک مسکن قزوین:

بسته های تسهیلاتی جدید بانک مسکن برای انبوه سازان نشان از رویکرد حرفه ای گرایی بانک دارد

نشستی با حضور مسوولان بانک مسکن قزوین و انجمن انبوه سازان استان به منظور افزایش همکاری ها وتعامل بیشتر فیمابین برگزار شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، در این نشست سید اصغر حسینی مدیر شعب بانک مسکن استان قزوین ضمن ابراز خرسندی از حضور رئیس و اعضای انجمن انبوه سازان طی سخنانی بخش مسکن را یکی از بخش های مهم در اشتغال زایی و رونق اقتصادی کشور دانست و اظهار داشت یکی از سیاست های دولت در سال آتی تمرکز بر بازآفرینی بافت های فرسوده شهری است و بانک مسکن طی سه سال گذشته با تامین مالی 25 هزار واحد پیش رو در بازآفرینی بافت های فرسوده شهری می باشد که امیدواریم در سال های آتی نیز احیای بافت های فرسوده با سرعت بیشتری انجام شود.

وی افزود: به منظور تسهیل گری در احیای بافت های فرسوده شهری تسهیلات از محل صندوق پس انداز مسکن یکم در بافت های فرسوده شهری با نرخ 8 درصد به متقاضیان پرداخت می شود که در این راستا برای انبوه سازان حرفه ای و متخصص بسته های ویژه اعتباری در نظر گرفته شده است.

حسینی با اشاره به تسهیلات ویژه انبوه سازان گفت: اعطای تسهیلات ساخت واحد مسکونی به انبوه سازان مسکن در بافت های فرسوده (سازندگان و سرمایه گذاران) در قالب تسهیلات مشارکت مدنی از طریق افتتاح و سپرده گذاری در حساب صندوق مسکن یکم انبوه سازان به تعداد واحدهای مورد نظر امکان پذیر می باشد.

وی افزود: سقف فردی تسهیلات قابل اعطا به انبوه سازان جهت ساخت هر واحد مسکونی در شهر تهران ، مراکز استان ها و شهرهای بزرگ بالای 200 هزار نفر جمعیت و سایر مناطق شهری در تسهیلات انفرادی به ترتیب 800، 600، 400 میلیون ریال و در تسهیلات زوجین به ترتیب 1 , 600 ، 1,200، 800 میلیون ریال با نرخ 8 درصد می باشد.

حسینی همچنین با اشاره به یکی دیگر از تسهیلات ویژه انبوه سازان اظهار داشت: اشخاص حقیقی و حقوقی که بر اساس مدارک و مستندات قابل قبول و سوابق اجرائی در امر ساخت و ساز و احداث پروژه های انبوه سازی مسکن مشغول به فعالیت بوده و صلاحیت حرفه ای و توانمندی لازم جهت ساخت پروژه های مسکونی 10 واحد بیشتر در شهر قزوین را داشته باشند پرداخت می شود.

وی افزود: پروژه های انبوه سازی مورد نظر منطبق با الگوی مصرف مسکن (واحدهای میان متراژ ومتوسط قیمت) ومطابق با پروانه ساختمانی صادره در شهر قزوین با میانگین سطح زیر بنای مفید هر واحد حداکثر 100 متر مربع می باشد که متقاضی میبایست جزء مشتریان معتبر و خوش حساب بانک بوده ودر زمان اعطای تسهیلات دارای گردش مالی مناسب در حساب جاری با متوسط موجودی حداقل 15 درصد مبلغ تسهیلات مصوب در بازه زمانی یک ساله باشد.

مدیر بانک مسکن استان قزوین گفت: مبلغ تسهیلات مشارکت مدنی در بخش مسکن براساس دستورالعمل مشارکت مدنی به ازای هر واحد در مراکز استان ها 700 میلیون ریال ودر شهر تهران 800 میلیون ریال با نرخ 18 درصد می باشد.

حسینی در ادامه خاطر نشان کرد: بسته های تسهیلاتی جدید بانک مسکن برای انبوه سازان نشان از رویکرد حرفه ای گرایی و حمایت از افراد متخصص در امر ساخت مسکن می باشد که انتظار می رود با تقویت این امر شاهد رشد و شکوفایی بخش مسکن در کشور باشیم.

در این نشست عبدالصمد سلطانیه رئیس انجمن انبوه سازان نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست و با تاکید بر فعالیت افراد حرفه ای و توسعه گرها در بخش مسکن اظهار داشت: یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار خروج کشور از وضعیت رکود وافزایش کیفیت ساخت مسکن حضور افراد حرفه ای و توسعه گرها در بخش مسکن می باشد.

رئیس انجمن انبوه سازان افزود: افراد متولی باید به این نکته مهم توجه جدی داشته باشند که تعادل بین قیمت مسکن وتقاضای مصرفی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد چرا که در صورت عدم تعادل بین قیمت وتقاضای مصرفی نمی توان شاهد رونق بازار مسکن بود بنابراین ورود افراد ی که تخصص آنها ساخت مسکن می باشد و بصورت حرفه ای در این کار مشغول هستند می توانند با هزینه های کمتر مسکن با کیفیت تحویل بازار مصرفی دهند .

عبدالصمد سلطانیه توسعه گری را لازمه پیشرفت ورونق بخش مسکن دانست و اظهار داشت: توسعه گرها و افرادی که به صورت حرفه ای در این بخش فعالیت می کنند لزوما" به ساخت مسکن وارد نمی شوند بلکه به همه جوانب کار فکر می کنند وبسته به نیاز منطقه وشهر اقدام به سرمایه گذاری می کنند بطوری که اگر در زیرساختها وخدمات شهری نیازی باشد توسط آنها شناسایی و با سرمایه گذاری در آن کمبودها را برطرف می کنند.

وی افزود: سودا گری در این بخش باید از بین برود وما انتظار داریم مسئولین امر وهمه دست اندرکاران این عرصه با مشارکت یکدیگر روند بهبود ساخت مسکن را تسهیل نمایند.

سلطانیه در ادامه خواستار تعامل بیشتر انجمن انبوه سازان و بانک مسکن شد و خاطر نشان کرد: منافع دو طرف در افزایش همکاریهای فی مابین تامین خواهد شد.

حمید برادران نائب رئیس انجمن انبوه سازان نیز طی سخنانی با بیان نقش واهمیت تعامل وهمکاری بانک وانجمن انبوه سازان اظهار داشت: رویکرد ساخت مسکن در استان باید براساس شناسایی بازار هدف وبرنامه ریزی ساخت مسکن توسط انبوه سازان برمبنای نوع تقاضا انجام شود.

وی افزود: پایداری سیاست های بانک در اعطای تسهیلات برای انبوه سازان از اهمیت بسیاری برخوردار است و با توجه به اینکه مراحل ابتدایی برای ساخت مسکن اعم از اخذ پروانه ساختمانی ، تامین سرمایه حداقل 6 ماه زمان نیاز دارد بنابراین با پایداری سیاست های اعتباری بانک می تواند قدرت برنامه ریزی برای انبوه سازان را افزایش دهد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000