در چهاردهمین ماه اجرای پروژه؛

پیشرفت فیزیکی پروژه صندوق زمین و ساختمان نارون ۷۴ درصد شد

پیشرفت فیزیکی پروژه صندوق زمین و ساختمان نارون در بهمن ماه به ۷۴.۰۴ درصد رسید.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا، صندوق‌های زمین و ساختمان با هدف جذب منابع مالی برای انجام پروژه‌های ساختمانی تاسیس می‌شوند.

پروژه 144 واحدی نارون اراک در منطقه الهیه این شهر در زمینی به مساحت 7 هزار و 500 مترمربع، زیربنایی به مساحت 19 هزار مترمربع و در 2 بلوک در حال احداث است که بر اساس آخرین گزارش از میزان پیشرفت صندوق زمین و ساختمان نارون، بلوک یک این پروژه در حال حاضر 71 درصد، بلوک دو 76 درصد، انشعابات و محوطه سازی 18 درصد و مجموع پروژه 74.04 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بررسی جزئیات پیشرفت فیزیکی پروژه در بلوک یک نشان می دهد، عملیات نماسازی 75 درصد، عملیات سفید کاری 85 درصد، عملیات نصب آسانسور 50 درصد، احداث و نصب درهای ضد سرقت و ضد حریق 70 درصد، نصب سرامیک ها 85 درصد، عملیات گازکشی طبقات 20 درصد و نصب سیستم تامین فشار آب نیز 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

در عین حال اجرای عملیات کاشی کاری طبقات، نصب سنگ در مشاعات، سیم کشی و کابل کشی برق بلوک یک به طور 100 درصد تکمیل شده است.

در بلوک 2 صندوق زمین و ساختمان نارون نیز نماسازی با پیشرفت فیزیکی 81 درصدی در حال اجرا است؛ همچنین عملیات سفیدکاری با پیشرفت 95 درصدی در مراحل پایانی خود قرار دارد.

در بخش اجرای سنگ لابی آسانسورها نیز 75 درصد عملیات انجام شده است. ساخت و نصب درهای ضد سرقت و ضد حریق نیز با 85 درصد پیشرفت، نصب آسانسور با 65 درصد پیشرفت، لوله کشی گاز طبقات با پیشرفت 50 درصدی، نصب سیستم تامین فشار آب با 85 درصد پیشرفت و نقاشی این بلوک با پیشرف 10 درصدی در مرحله اجرا قرار دارند. ضمن اینکه بسیاری از عملیات پس از ساخت اسکلت مانند کابل کشی و کاشی کاری طبقات تکمیل شده است.

زیربنای مفید این پروژه 13 هزار و 400 مترمربع، قیمت کل زمین پروژه حدود 2.5 میلیارد تومان و ارزش پروانه ساخت نیز حدود 1.5 میلیارد تومان برآورد شده است.

جذب پس‌ اندازهای خرد و سرگردان مردم برای تامین مالی بخش مسکن از اهداف صندوق‌‌های زمین و ساختمان است. بنابراین هدایت سرمایه‌های خرد و کلان برای پروژه‌های ساختمانی از مکانیزم‌های تامین مالی بخش مسکن توسط صندوق‌های زمین و ساختمان با هدف بهره‌مندی سرمایه گذاران و رونق بخش در دستور کار قرار گرفت.

«جمع آوری وجوه از سرمایه گذاران»، «تخصیص منابع سرمایه گذاران به پروژه»، «فروش واحدهای ساختمانی» و «اعطای وجوه بدست آمده به سرمایه گذاران» از چرخه فعالیت صندوق های زمین و ساختمان محسوب می شوند.

در صندوق‌های سرمایه گذاری مالکان واحدهای سرمایه گذاری، به نسبت تعداد واحدهای سرمایه گذاری خود از کل واحدهای سرمایه گذاری نزد سرمایه گذاران، در خالص دارایی های صندوق سهیم هستند. ضمن اینکه در این صندوق ها سازمان مرجع رسیدگی به کلیه تخلفات ارکان صندوق از مقررات، مفاد اساسنامه و امیدنامه صندوق است و در صورتیکه به تشخیص سازمان، رسیدگی به تخلفات ارتکابی در صلاحیت مرجع یا مراجع دیگری باشد، موضوع به نهاد ذی صلاح ارجاع داده خواهد شد.

صندوق‌های سرمایه گذاری زمین و ساختمان با درآمد ثابت یک ابزار مناسب در بازار سرمایه به شمار می روند و یکی از گزینه های مناسب برای سرمایه‌گذارانی هستند.

در کشور ما روش‌ های سنتی سرمایه‌گذاری، آن هم عمدتا در قالب سپرده‌گذاری در بانک‌ها با استقبال زیادی روبرو می‌شود. این در حالی است که روش‌های سنتی سرمایه‌گذاری به دلایلی همچون محدودیت‌های قانونی بانک‌ها، گستردگی ساختار بانکی و بروکراسی حاکم بر آن، توان پاسخگویی به جنس جدید نیازهای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی به ویژه صنعت را ندارد.

صندوق‌های سرمایه‌ گذاری ملزم به رعایت مقرراتی هستند که از سوی بانک مرکزی تنظیم و ابلاغ شده است؛ از سوی دیگر سازمان بورس و اوراق بهادار طی ابلاغیه‌ هایی فهرستی از دستورالعمل‌ها، قوانین و بخشنامه‌هایی که صندوق‌ها را در بازار نظام‌ مند می‌کنند، معرفی کرده است.

بر اساس این گزارش، شرکت تامین سرمایه بانک مسکن مدیریت صندوق زمین و ساختمان نارون را بر عهده دارد؛ همچنین متعهد پذیره نویس و بازارگردان صندوق نیز شرکت تامین سرمایه بانک است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000