معاون امور عمرانی استانداری مرکزی:

برای بازسازی مناطق بافت فرسوده شهری به تسهیلات بانک مسکن نیاز است

معاون امور عمرانی استانداری مرکزی : عملکرد خیره کننده بانک مسکن در طرح عظیمی همچون مسکن مهر، انتظار دولت را از این بانک بالا برده است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، در دیدار مسئولان بانک مسکن استان مرکزی با معاون امور عمرانی استانداری مرکزی، زندوکیلی با تقدیر از خدمات بانک مسکن استان در سال های اخیر و همکاری شایسته این بانک با ادارات، سازمان ها و نهادهای متولی بخش ساختمان و مسکن در طرح های عمرانی دولت و نیز تعامل با پیمانکاران و سازندگان حقیقی و حقوقی واحدهای مسکونی در استان؛ گفت: بانک مسکن به عنوان بانکی متخصص و دولتی در امر مسکن و ساختمان؛ کار تامین منابع مالی این بخش در کشور را به شایستگی مدیریت کرده و با جدیت، پیگیر عملیات عمرانی ساخت و نیز مطالبات ناشی از اعطای تسهیلات به این بخش بوده است.

زندوکیلی افزود: در طرح عظیم مسکن مهر خوشبختانه استان مرکزی از معدود استان هایی است که با کمترین میزان پروژه های مشکل دار، کار اخذ تسهیلات، ساخت و تحویل واحدها و فروش اقساطی تسهیلات مسکن مهر خاتمه یافته و پیش بینی می شود ظرف چند ماه آینده، تمامی پروژه های مسکن مهر در استان تعیین تکلیف شوند.

وی گفت: این مطلوبیت به پاس تعامل خوب سازمان های دست اندرکار در حوزه مسکن و ساختمان در استان محقق شده است و یقینا عملکرد خیره کننده دستگاه هایی همچون بانک مسکن در این طرح عظیم؛ انتظار دولت را از این بانک بالا برده است به طوری که در طرح های آتی در حوزه راه و شهرسازی همچنان به بانکی متخصص با تسهیلاتی روان و مناسب نیاز خواهیم داشت.

معاون عمرانی استانداری مرکزی اظهار داشت؛ در استان مرکزی و در کلان شهر اراک طرح های بزرگی مصوب شده و در دستور کار قرار گرفته اند که پیش بینی می شود در سال آتی، حجم وسیعی تسهیلات به خصوص در بخش احیای بافت فرسوده شهری را از بانک مسکن مطالبه کنیم و یقینا این تسهیلات با توجه به امتیازات و شرایط مطلوبی که دارد، مورد توجه و استقبال مردم قرار خواهد گرفت.

مجید امیری مدیر شعب بانک مسکن استان مرکزی نیز در این دیدار با ارائه گزارشی مبسوط از میزان منابع جذب شده و تسهیلات اعطاء شده در بانک مسکن استان؛ با مثبت خواندن روند رو به رشد سپرده گذاری متقاضیان مسکن در حساب های تعهدی این بانک و افزایش منحنی رشد معاملات مسکن در سطح استان در سال جاری، از خروج بخش مسکن از شرایط رکود طی سال های گذشته اظهار خرسندی کرد و این امر را موجب حرکتی دوباره در چرخ تولید و اقتصاد قلمداد کرد.

وی گفت: در بخش تسهیلات بدون سپرده نیز، افزایش میزان تقاضا برای دریافت تسهیلات از محل اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن، افزایش تقاضای تسهیلات بدون سپرده خرید و جعاله تعمیر مسکن و نیز افزایش درخواست تسهیلات بدون سپرده جهت احیای بافت فرسوده در مناطق مزبور، مبین انفعال و تحرک بازار تقاضا در بخش مسکن می باشد.

امیری سپس با معرفی چند پروژه مسکن مهر عارضه دار در استان، ضمن اعلام آمادگی بانک در تعامل با پیمانکاران به منظور تعیین تکلیف نهایی این پروژه ها، از معاون عمرانی استاندار خواست تا حتی الامکان با دستور تشکیل جلسه ای با حضور مسئولان ذیربط و دعوت از مسئولان بانک ، در تعیین تکلیف و رفع مشکلات موجود تسریع صورت پذیرد.

وی همچنین با ارائه توضیحاتی پیرامون ضوابط و شرایط اعطای تسهیلات خرید و ساخت مسکن در مناطق بافت فرسوده شهری و اعلان آمادگی شعب بانک مسکن استان در اعطای این تسهیلات گفت: در سال 97 با اولویت بخشیدن تامین مالی پروژه های مسکونی در این مناطق، با ایجاد مزیت برای سازندگان حرفه ای ذی صلاح و دارای پروانه انبوه سازی، از تکنولوژی های نوین ساخت مسکن که باعث افزایش سرعت و ارتقای کیفیت ساخت و ساز می شود ، حمایت ویژه خواهد شد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000