سخنان مسکنی روحانی در یوم‌ الله ۲۲ بهمن:

تامین مسکن خانه‌ اولی‌ها و بازسازی بافت‌ های فرسوده با تسهیلات ۶ درصد

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۶/۱۱/۲۳
برای بازسازی بافت‌های فرسوده و تامین مسکن خانه‌ اولی‌ها، تسهیلات با سود بانکی ۶ درصد در نظر گرفتیم که در تاریخ و بخصوص در سال‌های گذشته و دهه‌های گذشته، نظیر آن را نمی‌یابید.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در اجتماع بزرگ مردم تهران در مراسم راهپیمایی سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد: ما امروز برای توسعه و آبادانی ایران اسلامی به همه اصولگرایان ، اصلاح طلبان، اعتدال گرایان و به همه کسانی که به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اعتقاد دارند ، نیاز داریم.

رییس جمهور افزود: تمام اقوام ایرانی، پیروان مذاهب تشیع و اهل سنت و تمام ادیان و هر کس که این قانون اساسی را قبول دارد، انقلابی هستند.

رئیس جمهور در ادامه به موضوع زلزله و ضرورت تقویت برنامه ریزی های درست در این عرصه اشاره کرد و گفت: ایران کشوری زلزله‌خیز است اما ما نباید در برابر زلزله تسلیم شویم. باید با برنامه‌ریزی درست و مقاوم‌سازی و نوسازی بافت های فرسوده، همه تلاش خود را بکار بگیریم.

روحانی گفت: در زمینه مسکن و به ویژه اصلاح بافت های فرسوده قدم‌های بسیار مهمی را در سال ۹۷ بر خواهیم داشت، در محله‌ای که بافت فرسوده است، خانه را می‌سازیم و در اختیار مردمی قرار می‌دهیم که در خانه‌های فرسوده هستند. خانه فرسوده‌شان تخریب می‌شود و در مقابل خانه‌ای نو با ۲۰ درصد اضافه به آنها داده خواهد شد. اگر منطقه فرسوده و خانه فرسوده اش ۸۰ متر است ما ۱۰۰ متر به او می‌دهیم پولی هم نباید پرداخت شود. فقط خانه‌اش در آن منطقه خراب می‌شود و برای خانه‌ اولی‌ها خانه می‌سازیم، با سود بانکی ۶ درصد که در تاریخ در سال‌های گذشته و دهه‌های گذشته، شما نظیر آن را نمی‌یابید.

رئیس جمهور اظهار داشت: اولین هدف بزرگ ما در این زمینه مسأله سلامت مردم در برابر زلزله است. شما یک شب در تهران دیدید تکانه‌ای که بوجود آمد و زلزله‌ای که در این شهر آمد چه نگرانی را برای مردم بوجود آورد. باید خودمان را آماده کنیم و دولت در این زمینه با کمک مردم به حرکت خود ادامه می‌دهد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000