طاهرخانی در مراسم افتتاح ۴۵۰ واحد مسکن مهر شهر جدید صدرا اعلام کرد:

ضرورت هویت‌ بخشی و ایجاد ریرساخت‌های لازم در شکل‌گیری ابعاد اجتماعی شهر جدید صدرا

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۶/۱۱/۲۸
راه‌اندازی ۲۵هزار واحد مسکن مهر در دولت پیشین در شهر صدرا، بدون در نظر گرفتن تأمین مالی خدمات روبنایی و زیربنایی باعث تأخیر در تحویل آن شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا به نقل از ایرنا، حبیب ‌الله طاهرخانی جمعه در مراسم بهره ‌برداری از ۴۵۰ واحد مسکن مهر شهر صدرای شیراز با بیان اینکه در دولت پیشین برای تأمین مالی و خدماتی مسکن‌ مهر هیچ گونه پیش‌ بینی و برنامه‌ریزی صورت نگرفته‌ بود، گفت: این بی‌برنامگی بار تأمین منابع را تماماً بر دوش دستگاه‌های دولتی انداخت که رفع آن فرایندی پیچیده بود.

وی سیاست ایجاد شهر‌های جدید را ثمره انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: رسیدگی به روند احداث و تکمیل ۱۸ شهر جدید در دستور کار وزارت‌ راه و شهرسازی است که شهر صدرا یکی از آن‌ها به شمار می‌رود و بخشی از بار جمعیتی کلان‌ شهر شیراز را در خود جای داده است.

طاهرخانی افزود: در گسترش و ایجاد شهر‌های جدید، مفهوم‌ هویت‌ یابی و شهری بودن بخشی از شاخص‌های مهم و زمان ‌بر محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شهر‌های جدید با اشاره به جمعیت قریب به ۱۰۰ هزار نفری شهر صدرا، بر ضرورت هویت‌ بخشی و ایجاد زیرساخت هایی برای شکل ‌گیری و تکامل جنبه‌های فرهنگی، مذهبی، گردشگری، علمی و کارکردی تأکید کرد.

وی خلأ فضاهای درمانی و فرهنگی را در مجموعه‌های برنامه‌ ریزی‌ شده غیر‌قابل پذیرش خواند و بیان داشت: راه‌اندازی ۲۵ هزار واحد مسکن مهر در دولت پیشین در شهر صدرا که جمعیتی ۷۵هزار نفره را در خود جای می‌دهد، بدون در نظر گرفتن تأمین مالی خدمات روبنایی و زیربنایی باعث تأخیر و عقب‌ماندگی در تحویل آن شده بود.

طاهرخانی تمرکز وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم و دوازدهم را بر تأمین پشتیبانی لازم برای حمایت از اقشار کم‌ درآمد ساکن پروژه‌های مسکن مهر عنوان کرد و گفت: در صورتی که پشتیبانی کافی برای تکمیل و فراهم‌ آوردن امکانات صورت نگیرد، کارکرد شهری به ضد کارکرد بدل می‌شود و مشکلاتی را فراهم می‌آورد که در سال‌های گذشته گریبان صدرا را گرفت و باعث بدنامی آن شد و هم‌ اکنون بیرون آوردن شهر صدرا از برچسب بدنامی در دستور کار این وزارتخانه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با گذر از این مرحله به هدف اصلی ایجاد شهر صدرا که انتقال بخشی از کارکردهای کلان‌ شهر شیراز به آن است نزدیک می‌شویم و با پایه‌گذاری ارائه خدمات درمانی در سطح ملی، منطقه‌ای و حتی بین‌ المللی بخصوص در حوزه پیوند کبد که امکانات آن تا کنون فراهم شده است، درصدد هویت‌بخشی به این شهر هستیم.

وی همچنین توجه به محورهای گردشگری-‌تفریحی و فرهنگی و علمی را از عوامل شکل‌دهی به اقتصاد شهر صدرا نامید و بیان داشت: با رفع کمبود‌ها و فراهم‌ آوردن امکان دسترسی و گسترش شبکه حمل‌ و‌ نقل عمومی به‌ ویژه اتصال صدرا به شبکه ریلی در پی نامیدن شهر صدرا با عنوان شهر زندگی و محیط‌ زیست پایدار هستیم.

آیین افتتاح ۴۵۰ واحد مسکن مهر ، دو باب مدرسه دوازده‌ کلاسه و کلنگ‌ زنی بهسازی و تعریض محور صدرا - دوکوهک صبح جمعه ۲۷ بهمن‌ توسط شرکت عمران شهر جدید صدرا برگزار شد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000