مدیر امور ارتباطات و بازاریابی بانک مسکن دستور کار شعب در روزهای پایانی سال را اعلام کرد

پاسخگویی به متقاضیان تسهیلات خرید مسکن

تمامی شعب بانک مسکن در روزهای پایانی سال جاری برای خدمات رسانی به مشتریان به خصوص متقاضیان دریافت تسهیلات ماموریت ویژه پیدا کردند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، مدیر امور ارتباطات و بازاریابی بانک مسکن با اعلام این خبر اظهار کرد: تمامی شعب بانک مسکن به عنوان بانک عامل بخش مسکن در روزهای پایانی سال ماموریت دارند برای پاسخ ­دهی مناسب به تمامی مشتریان در تمامی امور مرتبط از جمله پرداخت تسهیلات خرید مسکن اقدامات لازم را انجام دهند.

مسعود ایزدی مدیر امور ارتباطات و بازاریابی بانک مسکن، با بیان اینکه در شعب بانک مسکن در سراسر کشور خدمات در طیف های مختلف در روزهای پایانی سال همچون روزهای عادی سال ارائه می شود، گفت: این ماموریت ویژه با تاکید بر این موضوع که باید تمامی خدمات به مشتریان در کمترین زمان و تا پایان سال جاری برای رفع نیاز آنها انجام خواهد شد، تعریف شده است. در این راستا، پرسنل و بخش اعتبارات در شعب به گونه ­ای اقدام خواهند کرد که فرآیند اداری و مقرراتی مربوط به پرداخت تسهیلات خرید مسکن به متقاضیان، تا حد امکان، پیش از تعطیلات نوروز پیش رود و به اتمام برسد تا امکان نقل و انتقالات ملکی برای افراد فراهم شود.

مدیر امور ارتباطات و بازاریابی بانک مسکن در ادامه گفت و گو با پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا،‌ با تاکید بر خدمات ویژه بانک مسکن در حوزه تسهیلات دهی به متقاضیان عنوان کرد: بانک مسکن از سال 94 تا کنون توانسته سبد متنوعی از تسهیلات خرید مسکن را در اختیار طیف های مختلف متقاضی دریافت این تسهیلات در شهرها قرار دهد.

ایزدی، به ویژگی سبد تسهیلاتی طراحی شده از سوی بانک مسکن برای متقاضیان این بخش اشاره کرد و افزود: این تسهیلات دو ویژگی دارند. دسته نخست تسهیلاتی که از طریق پس انداز و برای متقاضیانی که بدون عجله و به صورت مدت دار می خواهند تسهیلات خرید مسکن را دریافت کنند پیش بینی شده است. برای این گروه تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم راه اندازی شده است. اما دسته دوم تسهیلات این امکان را برای متقاضیان فراهم میکند که بدون تاخیر زمانی و در کوتاه مدت به تسهیلات خرید مسکن دسترسی پیدا کنند. تسهیلات اوراق مسکن در این گروه قرار دارند.

به گفته وی در چند روز اخیر قیمت اوراق تسهیلات مسکن در یک سطح مناسب قرار گرفته است. از این رو کارشناسان و تحلیلگران بخش مسکن اثر ارائه این نوع تسهیلات را در رونق معاملات مصرفی بازار مسکن مثبت ارزیابی می کنند. در این میان تحقیقات میدانی انجام شده نیز افزایش حجم معاملات خرید و فروش مسکن را به واسطه ارائه این دو نوع تسهیلات تائید می کند.

ایزدی با بیان اینکه این دو گروه تسهیلات دو سقف ریالی متفاوت را در دسترس متقاضیان قرار می دهد، تصریح کرد: هر دو تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم و اوراق مسکن به دو صورت انفرادی و زوجین در اختیار متقاضیان قرار می دهد. در این میان اگرچه تسهیلات زوجین اوراق مسکن در یک بازه زمانی کوتاه مدت (45 روزه) در دسترس زوجین قرار می گیرد و برای بخشی از متقاضیان خرید مسکن کاربرد داشته است اما تسهیلات زوجین صندوق پس انداز مسکن یکم به دو دلیل از جذابیت مخصوص به خود برخوردار است.

وی ادامه داد: دلیل نخست سقف تسهیلات زوجین صندوق پس انداز مسکن یکم است. این تسهیلات از طریق سپرده گذاری 80 میلیون تومانی زوجین معادل 160 میلیون تومان تسهیلات به زوجین پرداخت می کند. زوجین علاوه بر این رقم، معادل 20 میلیون تومان تسهیلات جعاله و همچنین اصل رقم سپرده خود را دریافت می کنند. به این ترتیب متقاضی دریافت این نوع تسهیلات قدرت خریدی معادل 260 میلیون تومان برای خرید خانه پیدا می کنند که در شهر تهران بودجه مناسبی برای خرید مسکن برای زوج های خانه اولی محسوب می شود.

مدیر امور ارتباطات و بازاریابی بانک مسکن، به دلیل دوم اشاره کرد و گفت: دلیل دوم نرخ سود و اقساط ماهانه این نوع تسهیلات است. مطابق با ضوابط نرخ سود تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم در محدوده بافت فرسوده معادل 8 درصد و در خارج از بافت فرسوده معادل 9.5 درصد تعیین شده است و متناسب با نرخ سود در نظر گرفته شده اقساط ماهانه آن نیز به مراتب نسبت به سایر تسهیلات پائین تر است.

وی در عین حال تاکید کرد: هر کدام از این دو گروه تسهیلات مزایا و ویژگی هایی دارند که باعث می شود متقاضیان متناسب با نیاز خود به هر دو آنها سوق پیدا کنند.

ایزدی با اشاره اظهارنظر کارشناسان بازار مسکن گفت: به گفته کارشناسان در صورتی که صندوق پس انداز مسکن یکم راه اندازی نمی شد حجم بالای تقاضای خرید مسکن توسط خانه اولی ها می توانست بازار را در آستانه ورود به دوره رونق از تعادل خارج کند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000