همکاری اوبربانک اتریش با نظام مالی کشورمان متوقف نشده است

دسته بندی : اقتصاد کلان
۱۳۹۷/۰۱/۱۵
مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی در پاسخ به شایعاتی درباره قطع همکاری اوبربانک اتریش، گفت: همکاری این بانک با نظام مالی کشورمان ادامه دارد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمدعلی کریمی، افزود: همان طور که سفیر اتریش در تهران اعلام کرد اوبربانک اتریش و کشور اتریش هیچ تغییر سیاسی در زمینه ارتباط مالی با ایران نداشته است و همکاری ها همچنان پابرجاست.

وی با بیان اینکه اوبراتریش یکی از نخستین بانک هایی بود که که قرارداد پسابرجام با کشورمان امضا کرد، ادامه داد: این قرارداد پارسال با 14 بانک ایرانی به ارزش یک میلیارد یورو برای تامین مالی و فاینانس طرح های زیربنایی و تولیدی ایران امضا شد.
کریمی افزود: ظاهرا مدیر عامل اوبربانک اتریش در مصاحبه ای به فشارهای آمریکا برای قطع همکاری با بانک های ایرانی اشاره کرده است و همین موضوع موجب ایجاد شایعاتی شد.

وی تاکید کرد: پروژه هایی را بر اساس قرارداد و تفاهم با اوبربانک اتریش معرفی کردیم و روال تامین مالی آن در جریان است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی گفت: پارسال در مجموع به میزان 50 میلیارد دلار قرارداد تامین مالی و فاینانس را امضا کردیم که از این میزان حدود 35 میلیارد دلار با بانک های چینی و 15 میلیارد دلار با بانک های اروپایی بوده است که این قرارداد ها در جریان است و هیچ توقف همکاری رخ نداده است.
کریمی افزود: طبیعی است که نظام بانکی ایران در فضای فعلی ممکن است تحت فشارهایی باشد اما در همین شرایط و پس از برجام، موفقیت بزرگی برای کشورمان است که توانست قراردادهایی به ارزش 50 میلیارد دلار در زمینه تامین مالی طرح های زیربنایی و اولویت دار امضا کند.
وی اضافه کرد: متعهد هستیم امسال هم نسبت به قراردادهای فاینانس با کشورهای دیگر اقدام کنیم که نظام بانکی و مجموعه دولت از جمله وزارت امور اقتصادی و دارایی در حال مذاکره و گفتگو با کشورهای مختلف در این زمینه هستند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000