در جریان بازدید استاندار مرکزی از شهرک خودروئی پردیس کلانشهر اراک صورت گرفت

تقدیر از بانک مسکن مرکزی در احیای بافت فرسوده

از خدمات بانک مسکن استان مرکزی در احیای بافت فرسوده شهری و اجرائی شدن پروژه های نیمه تمام در سطح شهرهای استان تقدیر شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا؛ آقا زاده استاندار مرکزی در حاشیه بازدید از شهرک خودروئی پردیس در شهر اراک و در نشستی با حضور مسوولان بلند پایه استان از جمله؛ نماینده مردم شهرهای اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، معاونین استاندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت آرمان ساز مرکزی- مجری پروژه شهرک خودروی پردیس- و مسوولان ادارات کل آب، برق منطقه ای، شرکت مخابرات و شرکت گاز استان در محل شهرک پردیس خودرو اظهار داشت: این شهرک؛ بزرگترین شهرک صنعتی خودروئی کشور بوده و در نوع خود در کلانشهرهای کشور بی نظیر است.

وی افزود: شهرک مزبور در زمینی به مساحت 21 هکتار و با 1515 واحد صنفی خودروئی در حال اجرا است و عملیات تکمیل و آماده سازی فاز اول آن با افتتاح 350 واحد نمایشگاهی و تعمیرگاهی، در اواخر اردیبهشت سال آینده انجام و به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار مرکزی گفت: هم اکنون احیای بافت فرسوده شهری و تکمیل واحدهای مسکونی و صنعتی نیمه تمام در حواشی شهرها در راس امور دولت قرار گرفته و خوشبختانه در استان شاهد اجرائی شدن پروژه هائی در این راستا هستیم.

وی گفت: در سال آینده و تحت حمایت بانک های متخصص دولتی در بخش مسکن و ساختمان به ویژه بانک مسکن و نیز با حضور و مشارکت سرمایه گذاران، مجری طرح های عظیمی در سطح کلانشهر اراک خواهیم بود که طرح احداث بلوار 55 متری و منازل مسکونی مجاور آن از آن جمله است. آقا زاده با تجلیل از عملکرد مدیریت و کارکنان بانک مسکن در حسن انجام به موقع امور محوله از سوی دولت در سنوات گذشته گفت: انتظار می رود این بانک دولتی همچنان در طرح های توسعه ای کشور منقش ظاهر شده و با مشارکت بهینه و حمایت همه جانبه از طرح ها، به پیشرفت و آبادانی و تولید و اشتغال در کلانشهر اراک کمک شایانی نماید.

در ادامه؛ سید مهدی مقدسی نماینده مردم شهرهای اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با ایراد سخنانی، کلانشهر اراک را دارای پتانسیل بسیار بالائی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف عمرانی و صنعتی دانست و از اقدامات موثر دستگاه های خدمات رسان در این شهر تجلیل کرد. وی گفت: اگر همه مسوولان دستگاه ها، در کنار دولت و با در نظر داشتن صرفه و صلاح مردم؛ در مسیر سازندگی و آبادانی استان گام برداشته و به رفع مشکلات جامعه مدنی خود همت گمارند، همدلی و هم افزائی در جامعه ترویج یافته و رشد و شکوفائی در پی خواهد داشت.

نماینده مردم شهرهای اراک، خنداب و کمیجان، عملکرد مطلوب چند دستگاه اجرائی در استان از جمله بانک مسکن را ستود و گفت: دستگاه های مزبور با هدفی مشخص و بدون پرداختن به حواشی، در مسیر تحقق اهداف دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش می نمایند و در عین حال عملکرد مدیران و کارکنان وی قابل تقدیر و تحسین است.

مجید امیری مدیر شعب بانک مسکن استان نیز در این نشست؛ با ارائه گزارش مبسوطی از عملکرد بانک مسکن استان در سال جاری، حجم تسهیلات پرداخت شده در بانک مسکن استان را بالغ بر دو برابر منابع جذب شده عنوان و این بانک را دارای بزرگترین پرتفوی تسهیلاتی در استان و حائز کمترین میزان مطالبات ناشی از اعطای تسهیلات معرفی کرد.

امیری از جمله افتخارات بانک مسکن را نظارت بر مصرف صحیح تسهیلات اعطائی در محل واقعی آن و مساعدت در توانمندسازی تامین مالی فاقدین مسکن به ویژه زوج های جوان و خانه اولی ها، اجرای برنامه های مالی- بانکی و طرح های توسعه ای دولت در حوزه مسکن دانست و گفت: بنا بر سند مصوب بانک مسکن تا سال 1400، احیای بافت های فرسوده ، در صدر برنامه های بانک قرار داشته و مقرر است در کنار اقدامات و ماموریت هائی که تسهیل فرایند تامین مالی حوزه مسکن و توسعه شهری و احیای تسهیلات برای تامین مسکن تمامی خانوارهای فاقد مسکن را محقق می کند، مسیر ارائه خدمات مالی، بانکی و مشاوره ای به فعالان، توسعه گران و سازندگان مسکن را نیز منطبق با الگوی مصرف برای اقشار میان درآمد و کم درآمد تقویت شود، لیکن غالب ماموریت های بانک در این سند، با تاکید بر احیای بافت های فرسوده و شهرهای میان جمعیتی تدوین شده است.

وی اظهار داشت: در اعطای تسهیلات جهت احیای بافت فرسوده شهری، طی سه سال، بانک مسکن عاملیت پرداخت این تسهیلات را عهده دار نبود و این امر در دستور کار چند بانک غیرتخصصی قرار گرفت طوری که طی این مدت در استان ما فقط به حدود 20 واحد، تسهیلات اعطاء شد. لیکن با واگذاری مجدد عاملیت پرداخت این تسهیلات به بانک مسکن، طی کمتر از 2 سال بالغ بر1000 واحد مسکونی در استان با استفاده از تسهیلات ساخت بافت فرسوده شهری بانک مسکن احیا و بازسازی شده اند. به عبارتی بانک مسکن بیشترین نقش را در قیاس با سایر بانکها در تامین مالی بخش مسکن و ساختمان داشته و دارد و چنانچه مسئولین استان عنایت داشته؛ بانک مسکن را از کارگروه رفع موانع تولید در استان خارج و به بانک فرصت فعالیت و خدمت رسانی بیشتر در بخش تخصصی خود را دهند؛ شرایط کار، روان تر و سریعتر طی خواهد شد.

وی در خصوص تامین مالی طرح 55 متری در کلانشهر اراک اظهار داشت: شعب بانک مسکن در استان با بهره جستن از کارکنانی مجرب و توانا، همواره این آمادگی را دارند که مجری شایسته طرح های دولت در حوزه مسکن و ساختمان بوده و پاسخگوی نیاز متقاضیان مسکن باشند، لیکن در این طرح نیز چنانچه ظرفیت و حداعتباری استان پاسخگو نباشد؛ گروه مالی بانک با اعزام تیم کارشناسی خود به استان با شورای مسکن استان وارد مذاکره شده و در خصوص تامین اعتبار پروژه تصمیم نهائی اتخاذ خواهد شد.

6008004/7/2018 10:52:14 AMhttps://www.hibna.ir/media/Image/2018/04/201804126736118651_Thum.png


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000